ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 BMW

2018 BMW i3 & i3s: ακόμα καλύτερο! 17/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

KEIMENO: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

Το βελτιωμένο BMW i3 συνοδεύεται πλέον από την έκδοση i3s, που διαθέτει υψηλότερη ισχύ, ειδική τεχνολογία πλαισίου, πιο δυναμική οδική συμπεριφορά. Πάντως, και τα δύο μοντέλα αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου του BMW Group με χωρητικότητα 94 αμπερώρια (Ah) ή 33 κιλοβατώρες (kWh). Τα νέα BMW i3 και BMW i3s έχουν έντονα δυναμικό χαρακτήρα, ενώ αρκετά νέα στιλιστικά στοιχεία υποδηλώνουν τι κρύβεται πίσω από την εμφάνιση.

Η προσεκτική εξέλιξη της εξωτερικής σχεδίασης όχι μόνο βοηθά να αναδειχτούν τα σπορ διαπιστευτήρια του νέου BMW i3, αλλά υπογραμμίζει και τη φινέτσα του. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι όλος βαμμένος στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ φέρει μαύρο πλαίσιο σχήματος U. Από την πλευρά του, το BMW i3s ενσωματώνει αρκετά ατομικά σχεδιαστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του. Οι εμπρός και πίσω ποδιές διακρίνονται για τη γραμμή τους που υποστηρίζει τη φύση του μοντέλου. Μπροστά, το ένθετο του προφυλακτήρα και το σχήματος U πλαίσιο έχουν μαύρο φινίρισμα. Τα πλαϊνά τμήματα της εμπρός ποδιάς πλαισιώνονται στο κάτω τμήμα από διακοσμητικές λωρίδες σε χρώμα BMW i Blue ή Frozen Grey, που προβάλλουν ακόμα περισσότερο το πλάτος του αυτοκινήτου. Το διακοσμητικό στην κλειστή μάσκα BMW είναι επίσης βαμμένο σε μαύρο χρώμα (i3s), αναδεικνύοντας έτσι τη φυσιογνωμία του οχήματος. Το i3s είναι εξοπλισμένο στάνταρ με σπορ ανάρτηση, με μειωμένη κατά 10 mm απόσταση από το έδαφος. Το αυξημένο κατά 40 mm μετατρόχιο συγκριτικά με του i3 τονίζεται με τα μαύρα πλαίσια των θόλων των τροχών. Το i3s διατίθεται με αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε σχέδιο διπλών ακτίνων που είναι 20 mm φαρδύτερες από τις προηγούμενες εκδόσεις.

Οι εξοπλιστικές εκδοχές Loft, Lodge και Suite διατίθενται για τα νέα i3 και i3s, εναλλακτικά αντί της στάνταρ Atelier. Η προαιρετική εκδοχή Lodge περιλαμβάνει νέα καλύμματα καθισμάτων σε χρώμα Solaric Brown, το οποίο συνδυάζει φυσικό δέρμα βαμμένο σε εκχύλισμα από φύλλα ελιάς με ύφασμα βασισμένο σε μαλλί! Οι προδιαγραφές βιωσιμότητας που έχουν οριστεί για τα μοντέλα i3 και i3s επιβεβαιώνονται και στην επιλογή των υπολοίπων υλικών, όπως ανακυκλωμένα πλαστικά, ανανεώσιμες πρώτες ύλες, φυσικές ίνες και ξύλο ευκαλύπτου με ανοιχτούς πόρους που δεν έχει υποστεί λεύκανση. Πάνω από το 80% των επιφανειών που είναι ορατές στους επιβάτες κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά ή ανανεώσιμους πόρους. Η νέα έκδοση με μπλε ζώνες ασφαλείας προσφέρει μία πλούσια χρωματική πινελιά στο εσωτερικό στο χαρακτηριστικό στυλ της μάρκας.

 

Η τεχνολογία

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας του νέου i3 αποδίδει -όπως και πριν- μέγιστη ισχύ 125 kW/170 PS. Η μέγιστη ροπή των 250 Nm είναι πλήρως διαθέσιμη κατά την εκκίνηση. Ο κινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς μέσω του μονοτάχυτου αυτόματου κιβωτίου και το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,3 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης παρέχει αυτονομία 290 – 300 km (κύκλος NEDC), 235 – 255 km σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 km σε καθημερινή χρήση. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 13,6 και 13,1 kWh για κάθε 100 km. Η ευελιξία του i3 στο δρόμο βελτιώνεται με το πλήρως αναβαθμισμένο, ταχύτερης απόκρισης σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Dynamic Stability Control (DSC). Το νέο BMW i3s διαφέρει στο ότι εξοπλίζεται με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW/184 PS που αποδίδει μέγιστη ροπή 270 Nm. Το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τροποποιημένο έλεγχο του μοτέρ και ειδικά κωνικά ρουλεμάν, που έχουν αξιοποιηθεί για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος και της καμπύλης επιδόσεων σε υψηλότερες στροφές. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του απλού BMW i3. Επιπλέον, το νέο i3s διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά εξελιγμένα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέγουν SPORT mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Αυτό ενεργοποιεί την πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης. Το i3s επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 6,9 sec για να φτάσει στη συνέχεια την τελική ταχύτητα των 160 km/h. Στο μικτό κύκλο NEDC καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 14.3 kWh /100 km. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 280 km βάσει του κύκλου NEDC, 235 – 245 km σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 km σε καθημερινή χρήση. Ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας επέκτασης αυτονομίας 28 kW/38 PS διατίθεται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα (i3 και i3s). Ο κινητήρας ενεργοποιεί μία γεννήτρια που παράγει ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρία. Αυτό επεκτείνει τη συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά 150 km, αυξάνοντάς την από 180 km σε μάξιμουμ 330 km. Η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του νέου i3 με σύστημα επέκτασης αυτονομίας είναι 225 – 235 km (κύκλος NEDC) και 190 – 200 km σύμφωνα με το WLTP. Οι αντίστοιχες τιμές για το i3s με σύστημα επέκτασης αυτονομίας (range extender) είναι 220 km στο NEDC και 185 – 195 km στον κύκλο WLTP. Στον κύκλο NEDC, το νέο i3 με range extender έχει κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 km, 11.9 – 11.5 kWh και 0,6 λίτρα καυσίμου (εκπομπές CO2: 14–13 g/km) στο μικτό κύκλο. Στον ίδιο, μικτό κύκλο NEDC, το νέο i3s με range extender καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 12.5 kWh /100 km και 0,7 λίτρα καυσίμου (εκπομπές CO2: 14 g/km).

H πιο σημαντική προσθήκη είναι στα συστήματα υποστήριξης οδηγού που διατίθενται για τα νέα i3 και i3s τα οποία ξεκουράζουν τον οδηγό και τον υποστηρίζουν σε διάφορα σενάρια της κυκλοφορίας, βοηθώντας στον έλεγχο από όλες τις κατευθύνσεις. Το προαιρετικό πακέτο Parking Assistance περιλαμβάνει Park Distance Control, κάμερα οπισθοπορείας και Parking Assistant. Μόλις επιλεγεί ένας κατάλληλος χώρος στάθμευσης παράλληλος με το δρόμο, το Parking Assistant αναλαμβάνει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, την επιλογή σχέσης και το σύστημα διεύθυνσης. Το επίσης προαιρετικό Driving Assistant Plus περιλαμβάνει Collision & Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, Speed Limit Info, Proactive Driving Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, και Traffic Jam assistant, που όχι μόνο διατηρεί μία ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σε συχνές στάσεις/εκκινήσεις σε ταχύτητες έως 60 km/h, αλλά κρατά και το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Το σύστημα βασίζεται σε στοιχεία από τις σημάνσεις των λωρίδων (διαγραμμίσεις), το πλάτος του δρόμου και τα προπορευόμενα οχήματα. Και τα δύο νέα μοντέλα (i3 και i3s) διατίθενται με αναβαθμισμένη έκδοση iDrive, που περιλαμβάνει διαισθητική διεπαφή για τον έλεγχο πολυάριθμων λειτουργιών του οχήματος, του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, επικοινωνιών και πλοήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • MERCEDES-BENZ 19/1

    Η νέα Mercedes B-Class θα παρουσιαστεί το 2019

    Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά που είχε προηγηθεί επόμενη γενιά της B-Class θα ακολουθήσει αυτήν της καινούργιας A-Class. Έτσι θα παρουσιαστεί μέσα στο 2019.

  • AUDI 19/1

    Νέο Audi Q3 από το καλοκαίρι

    Το νέο Audi Q3 δοκιμάζεται ήδη στους δρόμους με βαρύ καμουφλάζ και από το ερχόμενο καλοκαίρι θα είναι έτοιμο για να αντιμετωπίσει αντίστοιχης κατηγορίας SUV όπως είναι η BMW X1 και το Volvo XC40.

  • SKODA 19/1

    Ανανέωση ουσίας για το Skoda Fabia

    Η τσέχικη εταιρία σκοπεύει να διατηρήσει και το 2018 τις πωλήσεις της σε πολύ υψηλό επίπεδο στο οποίο θα συμβάλλει το φρεσκαρισμένο Fabia που θα παρουσιαστεί επίσημα τον Μάρτιο στο σαλόνι της Γενεύης.

  • ΤΟΥΟΤΑ 17/1

    To Toyota Avalon είναι καινούργιο σε όλα του

    Το Avalοn μπορεί να είναι μοντέλο της ιαπωνικής Toyota όμως είναι ολοκληρωτικά αμερικάνικο προϊόν, μιας και έχει εξελιχθεί στις ΗΠΑ, από Αμερικανούς σχεδιαστές και μηχανικούς, ενώ θα κατασκευάζεται και στη χώρα.

  • 2018 BMW 17/1

    2018 BMW i3 & i3s: ακόμα καλύτερο!

    Η BMW ανανέωσε το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της, το i3, που πλαισιώνεται πλέον από τη νέα έκδοση i3s, η οποία αποτελεί μία ακόμα πιο προηγμένη σε όλα τα επίπεδα εκδοχή του απλού i3.

  • 2018 FERRARI 17/1

    Απεταξάμην: Στα σκαριά ηλεκτροκίνητη Ferrari!

    Ο επικεφαλής του ομίλου Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, ανακοίνωσε πως η Ferrari θα παρουσιάσει σύντομα ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, που θα είναι τελείως ξεχωριστό...

  • ACURA 17/1

    Τι πρεσβεύει το εντυπωσιακό Acura RDX;

    Έστω και σε πρωτότυπη μορφή η σπορ υπόσταση της Honda στις ΗΠΑ προετοιμάζεται για το λανσάρισμα ενός big-SUV που θα έχει επιβλητική εμφάνιση και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό με πλήρη διασύνδεση.

  • KIA 17/1

    Το Kia Telluride είναι ένα πρωτότυπο που θα περάσει στην παραγωγή

    H κορεατική εταιρία μπορεί να τράβηξε τα βλέμματα στο Detroit με το νέο Forte αλλά εξίσου σημαντικό για την βορειοαμερικανική αγορά θα είναι και ένα μεγάλο SUV που θα βασίζεται στο Telluride.

  • JEEP 17/1

    Ανανέωση για το Jeep Cherokee με δίλιτρο turbo μοτέρ

    Ένα γνήσιο Cherokee δεν θα μπορούσε να κάνει την επίσημη του παρουσίαση (έστω και αν πρόκειται για ένα facelift και όχι για μία νέα γενιά) παρά μόνο σε αμερικανικό έδαφος!

  • LEXUS 17/1

    Το Lexus LF-1 θα μπορούσε να είναι το επόμενο LX

    Η πολυτελής ιαπωνική μάρκα παρουσίασε στην έκθεση του Detroit ένα πολύ ενδιαφέρον concept car. Τουλάχιστον για την βορειοαμερικανική αγορά η οποία αποτελεί την καλύτερη για το μεγαλύτερο SUV της γκάμας της.

  • HYUNDAI 16/1

    To νέο Hyundai Veloster έχει και πάλι 2+1 πόρτες για τους επιβάτες

    Πρεμιέρα στο Detroit και για τη δεύτερη γενιά του ίσως πιο ιδιαίτερου μοντέλου της Hyundai, του Veloster. Το οποίο μένει πιστό στο ιδιαίτερο και ταυτόχρονα χαρακτηριστικό σχεδιαστικό concept με τη μια πόρτα από την πλευρά του οδηγού και τις δύο από του συνοδηγού.

  • NISSAN 16/1

    Το Nissan Xmotion προλογίζει τα μελλοντικά SUV της μάρκας

    Στην έκθεση του Detroit παρουσιάστηκαν αρκετά concept cars και ένα από αυτά που προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση ήταν το Xmotion της ιαπωνικής μάρκας.

  • INFINITI 16/1

    Το Q Inspiration δείχνει το μέλλον της Infiniti

    Οι υπεύθυνοι της Infiniti ήταν σαφείς εξαρχής: το Q Inspiration Concept δεν θα περάσει στην παραγωγή. Δείχνει τις μελλοντικές τεχνολογίες αλλά και τη σχεδιαστική γλώσσα που θα ακολουθήσει η μάρκα πολυτελείας τα χρόνια που έρχονται.

  • 2018 VOLVO XC40 16/1

    Video: Δείτε το Crash Test του νέου Volvo XC40!

    Σε εξαντλητικά τεστ πρόσκρουσης προκειμένου να επιτευχθούν κορυφαία επίπεδα παθητικής ασφάλειας υποβάλλει η Volvo τα αυτοκίνητά της. Όλες οι λεπτομέρειες στο Video που ακολουθεί.

  • CHEVROLET 16/1

    Νέα γενιά και για το Chevrolet Silverado

    Άλλο ένα από τα μεγάλα και δημοφιλή ημιφορτηγά της αμερικάνικης αγοράς, το Chevrolet Silverado, παρουσιάστηκε στο Detroit στην καινούργια του εκδοχή, 100 χρόνια μετά από το πρώτο pick-up με τα σήματα της Chevrolet.