Το θέλει η Ferrari το deja vu;


Η νίκη του Sebastian Vettel στο Άλμπερτ Παρκ στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν στη Formula 1, ξύπνησε ευχάριστες αναμνήσεις στους φίλους της Ferrari. Τους θύμισε τα περυσινά, καθώς και το 2017 ο Γερμανός είχε ξεκινήσει τη σεζόν με νίκη στον αγώνα της Αυστραλίας. Πόσο πολύ ή λίγο, όμως, θέλουν στη «σκουντερία» αυτό το deja vu;

Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Θεωρητικό, περισσότερο, το ερώτημα. Η νίκη είναι πάντα νίκη, ειδικά στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Η ψυχολογική ανάταση που ακολουθεί μια τέτοια νίκη, είναι μεγάλη. Όμως στη Ferrari δεν θα πρέπει να επαναπαυθούν. Και η περυσινή σεζόν θα πρέπει να αποτελέσει οδηγό για τους Ιταλούς.

Η Formula 1 είναι λεπτές ισορροπίες. Και αυτές διαταράσσονται πολύ εύκολα. Στην Αυστραλία η Ferrari είχε την τόλμη να επιλέξει διαφορετική στρατηγική για τον Vettel, καθυστερώντας χαρακτηριστικά το pit stop του. Κι επειδή είθισται η τύχη να ευνοεί τους τολμηρούς, στάθηκε και τυχερή, με την παρουσία του virtual safety car και το σωστό timing στο pit stop του Γερμανού που τον έφερε μπροστά από τον Lewis Hamilton.

Σε μια πίστα στην οποία οι προσπεράσεις είναι δύσκολες, παρά την ύπαρξη τριών ζωνών DRS, ο Vettel γνώριζε πως έπρεπε να διαχειριστεί τα καύσιμα και τα ελαστικά του, ώστε να αντέξει στην πίεση του Hamilton και να ανέβει για 100ή φορά στην καριέρα του στο βάθρο των νικητών. Και απ’ αυτές τις 100 φορές, οι 48 στο ψηλότερο σκαλί αυτού! Διόλου άσχημο στατιστικό!

Κι έκανε πράξη ο Vettel αυτό που έλεγε χαριτολογώντας στον Hamilton το απόγευμα του Σαββάτου, δηλαδή πως οι κόκκινοι θα ήταν αυτοί που θα έκαναν πάρτι το βράδυ της Κυριακής στη Μελβούρνη. Άλλωστε με την τρίτη θέση του Kimi Raikkonen στο Άλμπερτ Παρκ, υπήρχε ακόμα ένας λόγος να το γιορτάσουν οι Ιταλοί.

Στη Mercedes, πάλι, μάλλον θα πρέπει να τα έχουν με τους εαυτούς τους. Αν είχαν υπολογίσει πιο προσεκτικά ποιο θα έπρεπε να ήταν το «παράθυρο» του pit stop του Vettel ως προς τη διαφορά του με τον Hamilton< τότε θα ήταν αυτοί που θα χαμογελούσαν στο τέλος. Όμως από τα λάθη σου μαθαίνεις και περιποιεί τιμή για τους Γερμανούς το γεγονός πως άμεσα παραδέχθηκαν το λάθος τους, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να κατευνάσουν και το πνεύμα του πάντα ανήσυχου Hamilton.

Σπουδαία παρουσία για τη McLaren, η οποία στον πρώτο αγώνα της με κινητήρα Renault είδε τον Fernando Alonso να τερματίζει πέμπτος και τον Stoffel Vandoorne να είναι ένατος. Διπλή βαθμολόγηση για τη βρετανική ομάδα, κάτι που είχε να συμβεί από το περυσινό ουγγρικό grand prix και το έζησαν συνολικά μόλις πέντε φορές στο Woking κατά την τριετή συνεργασία τους με τη Honda. Κάτι καλό, λοιπόν, φαίνεται να συμβαίνει εκεί.

Όπως και στη Red Bull έχουν λόγο να αισθάνονται ικανοποιημένοι εν μέρει. Ο Daniel Ricciardo τα έδωσε όλα, όμως ο Kimi ήταν πιο γρήγορος. Έτσι ο Αυστραλός τερμάτισε τέταρτος, με τον Max Verstappen να χάνει την ευκαιρία του να ανέβει στο βάθρο λόγω του τετ-α-κε που τον έριξε στην όγδοη θέση αρχικά. Εν τέλει ο Ολλανδός τερμάτισε έκτος.

Τις διπλές βαθμολογήσεις ολοκλήρωσε η Renault, με τον Niko Hulkenberg έβδομο και τον Carlos Sainz να συμπληρώνει τη δεκάδα. Η Γαλλική ομάδα βρίσκεται σε καλό δρόμο και το έδειξε στην Αυστραλία.

Αντιθέτως, έντονος θα πρέπει να είναι ο προβληματισμός τόσο στη Force India όσο και στη Williams, οι οποίες δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τη δύναμη του κινητήρα της Mercedes και απέχουν πολύ από την πρώτη πεντάδα. Η Toro Rosso έχει άπειρο δίδυμο και θα χρειαστεί χρόνο για να λυθούν και τα όποια προβλήματα στη συνεργασία της με τη Honda, ενώ η Sauber με τη 13η θέση του Charles Leclerc έδειξε πως είναι σε σαφώς καλύτερη μοίρα από πέρυσι.

Όσο για τη Haas; Χαρακίρι έκαναν οι Αμερικανοί, οι οποίοι εύκολα θα είχαν και τα δύο μονοθέσιά τους στους βαθμούς. Εάν δούλευαν σωστά τα αερόκλειδα, μιας και τόσο ο Kevin Magnussen όσο και ο Romain Grosjean «προδόθηκαν» από τη μη σωστή τοποθέτηση των ελαστικών τους (αμφότεροι στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου τους, πίσω ο Δανός, μπροστά ο Γάλλος) μετά το pit stop κι έγκατέλειψαν…

 

Formula 1 - Grand Prix Αυστραλίας - Αποτελέσματα

1. Sebastian Vettel

Ferrari  

1:29:33.283

2. Lewis Hamilton

Mercedes

+5.036

3. Kimi Raikkonen

Ferrari  

+6.309

4. Daniel Ricciardo

Red Bull

+7.069

5. Fernando Alonso

McLaren

+27.886

6. Max Verstappen

Red Bull

+28.945

7. Nico Hulkenberg

Renault

+32.671

8. Valtteri Bottas

Mercedes

+34.339

9. Stoffel Vandoorne

McLaren

+34.921

10. Carlos Sainz Jr.

Renault

+45.722

11. Sergio Perez

Force India

+46.817

12. Esteban Ocon

Force India

+1':00.278

13. Charles Leclerc

Sauber 

+1':15.759

14. Lance Stroll

Williams

+1':18.288

15. Brendon Hartley

Toro Rosso

+1 γύρος

Εγκατέλειψαν

 

 

Romain Grosjean

Haas

 

Kevin Magnussen

Haas

 

Pierre Gasly      

Toro Rosso

 

Marcus Ericsson

Sauber

 

Sergey Sirotkin

Williams