Mercedes strikes back!


Λίγο-πολύ ήταν αναμενόμενο. Η τοποθέτηση της αναβαθμισμένης μονάδας ισχύος στα μονοθέσια της Mercedes θα έδινε ξανά ένα σημαντικό αβαντάζ στη γερμανική ομάδα, η οποία είχε μείνει δύο αγώνες δίχως νίκη, με τον Daniel Ricciardo να κερδίζει στο Μονακό και τον Sebastian Vettel στον Καναδά.

Θα έλεγε κανείς πως με τον τρόπο της η γερμανική ομάδα… αποκατέστησε τις ισορροπίες, μιας και ήταν ολοφάνερο ιδιαίτερα στο Μόντρεαλ, ότι η προηγούμενη μονάδα ισχύος υπολειπόταν σε δύναμη από την αναβαθμισμένη της Ferrari. Και θα μπορούσε κάλλιστα η Mercedes να είχε κάνει το «1-2» στη Γαλλία, εάν δεν είχε συμβεί η σύγκρουση του Vettel με τον Bottas στην πρώτη στροφή του αγώνα.

Ορθώς τιμωρήθηκε ο Γερμανός, ο οποίος πήγε να περάσει από το… μάτι της βελόνας, καταστρέφοντας τόσο τον δικό του αγώνα, όσο και τους Φινλανδού πιλότου της Mercedes. «Μικρή ήταν η ποινή» είπε ο Niki Lauda, εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια της Mercedes για τα 5’’ με τα οποία τιμωρήθηκε ο Γερμανός.

Μια ποινή που ενδεχομένως να ήταν μεγαλύτερη εάν οι αγωνοδίκες δεν λάμβαναν υπόψιν πως ο Vettel δεν είναι οποιοσδήποτε πιλότος, αλλά ένας εκ των διεκδικητών του τίτλου. Έτσι θα έλεγε κανείς πως η ποινή είχε κι έναν χαρακτήρα «παραδειγματισμού», μιας και στη πράξη και ο Vettel βγήκε χαμένος από το συγκεκριμένο περιστατικό.

Προφανές είναι, λοιπόν, πως εάν δεν είχε λάβει χώρα το συμβάν στην πρώτη στροφή, δεν αποκλείεται η Mercedes να έκανε ένα άνετο «1-2» στην επιστροφή του γαλλικού grand prix στο πρόγραμμα έπειτα από δέκα χρόνια. Τουλάχιστον ο αγώνας είχε ανακατατάξεις στις πιο πίσω θέσεις, έστω κι αν αυτές ήρθαν λόγω… προβλημάτων.

ΚΙ αναφέρομαι αφενός στην προσπάθεια ανάκαμψης του Vettel, ο οποίος έπειτα από το δικό του λάθος υποχρεώθηκε να κάνει… τον αγώνα της ζωής του και να «σκαρφαλώσει» εν τέλει μέχρι την πέμπτη θέση, αλλά και στην προσπέραση του Kimi Raikkonen στον Daniel Ricciardo, ο οποίος εξαιτίας ενός θέματος που αντιμετώπισε στην αεροδυναμική πτέρυγα, δεν μπόρεσε να ανέβει στο βάθρο.

Ο Bottas πάλεψε, όμως το θέμα που αντιμετώπισε με το πάτωμα της Mercedes δεν του επέτρεψε να είναι ανταγωνιστικός και να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από ένα πλασάρισμα στη δεκάδα.

Τι κρατάμε από τον συγκεκριμένο αγώνα; Για ακόμα μία φορά τον Charles Leclerc, ο οποίος εντυπωσίασε με το σαφώς υποδεέστερο μονοθέσιο της Sauber, μάζεψε ακόμα έναν βαθμό, έφτασε τους 11 στην «παρθενική» σεζόν της καριέρας του στη Formula 1 και βαθμολογήθηκε για τέταρτη φορά στους τελευταίους πέντε αγώνες! Κι αν στο Μονακό δεν είχε πρόβλημα με τα φρένα, θα μιλούσαμε για μια εκπληκτική πεντάδα αγώνων για τον νεαρό Μονεγάσκο…