Κάτω η μπάλα!


Διττή σημασία έχει ο τίτλος του άρθρου. Η… εύκολη ερμηνεία έχει να κάνει με τη… φόρα που έχει πάρει φέτος η Ferrari, καθώς έπειτα και από τη νίκη του Sebastian Vettel στο Σίλβερστοουν, η «σκουντερία» είναι στο +20 από τη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών, με τον Γερμανό να ανοίγει τη διαφορά του από τον Lewis Hamilton στους 8 βαθμούς.

Η δεύτερη ερμηνεία, η οποία ίσως και να έχει μεγαλύτερη σημασία είναι απλή, τουλάχιστον για τον υπογράφοντα: μην ποδοσφαιροποιείτε τη Formula 1. Μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικά σπορ, τα οποία δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Με τις συνέπειες που μπορεί να έχει κάτι τέτοιο, μιας και ο «οπαδισμός» τα τελευταία 7-8 χρόνια έχει μπει για τα καλά στη ζωή της κορωνίδας του παγκοσμίου motorsport.

Ξαφνικά οι πιλότοι της Formula 1 απέκτησαν «haters». Είναι αυτοί που αποδοκίμαζαν παλαιότερα στις πίστες τον Vettel ή τον Hamilton. Είναι αυτοί που χάνουν την ουσία των πραγμάτων, βλέποντας τη Formula 1 με οπαδικά γυαλιά. Είναι αυτοί που ξεσπαθώνουν με κάθε τρόπο εναντίον της Ferrari, της Mercedes< του Hamilton, του Vettel, του Verstappen (αυτός κι αν έχει ακούσει τα σχολιανά του…) και φυσικά της FIA και των αγωνοδικών του εκάστοτε grand prix.

Στο Σίλβερστοουν έφταιγαν οι αγωνοδίκες που τιμώρησαν με ποινή 10’’ τον Kimi Raikkonen, επειδή μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 3 της πίστας και συγκρούσθηκε με τον Hamilton, επηρεάζοντας σαφώς τον αγώνα του Βρετανού. «Αυστηροί οι αγωνοδίκες, πολλά τα 10’’. Αν ήταν ο Hamilton θα του έριχναν μόνο 5’’» λέει ο ένας. «Τον Verstappen στην Αυστρία ούτε που τον τιμώρησαν, όταν ακούμπησε ρόδα-ρόδα με τον Raikkonen και λίγο έλειψε να τον βγάλει εκτός αγώνα» λέει ο άλλος.

Κι έρχεται ο ίδιος ο Raikkonen μετά το βρετανικό grand prix να δηλώσει «on camera» ότι «έκανα λάθος, δέχθηκα την ποινή την οποία άξιζα κι αν δεν είχα κάνει το λάθος ο αγώνας θα είχε διαφορετική εξέλιξη για εμένα». Ο Raikkonen το είπε. Προσέξτε. Ο Raikkonen! Δηλαδή αυτός που θα μπορούσε να τα βάλει με τους αγωνοδίκες, με τη FIA, με το οδόστρωμα, με τα φρένα, με την Pirelli, με τον κόσμο στις εξέδρες, με τον Θεό τον ίδιο! Κι όμως, δεν το έκανε. Πήρε επάνω του όλη την ευθύνη διότι ξέρει πολύ καλά πως έκανε λάθος. Ανθρώπινο. Πάνω στον αγώνα. Λάθος που ίσως να του στοίχισε ακόμα και τη νίκη, όπως εξελίχθηκε ο αγώνας.

Και σαν να μην έφτανε αυτό στους… επαϊοντες του καναπέ και του πληκτρολογίου, έρχεται και ο Niki Lauda –πού να ξέρει κι αυτός από Formula 1;- για να δηλώσει δευτερόλεπτα μετά τον αγώνα στο BBC ότι «ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας. Ότι ο Lewis τερμάτισε δεύτερος ενώ είχε βρεθεί τελευταίος, ήταν εξαιρετικό». Ο Lauda, δηλαδή, τη στιγμή που το αίμα «έβραζε» αποφάσισε να ρίξει τους τόνους κι όχι λάδι στη φωτιά. ΚΙ αν δεν ήταν κι αυτή η δήλωση του Hamilton στο πόντιουμ περί «ενδιαφέρουσας τακτικής απ’ αυτή την πλευρά» (είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τη δήλωση πολλές φορές…), την οποία τα βρετανικά ΜΜΕ «μετέφρασαν ως «δική τους πλευρά», αφήνοντας να εννοηθεί πως ο Βρετανός τα «έχωσε» στη Ferrari. Κάτι που δεν προκύπτει, βεβαίως, μιας και η συνέχιση της δήλωσης ήταν «θα προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε στους επόμενους αγώνες».

Ο Hamilton, με λίγα λόγια, είπε το αυτονόητο. Υπήρξε το συμβάν του πρώτου γύρου που του κόστισε ενδεχομένως μία νίκη. Όμως θα μπορούσαν να είχαν χαθεί τα πάντα εάν η τύχη δεν είχε χαμογελάσει λόγω του δεύτερου safety car στη Mercedes. Διότι με πιο «αργά» ελαστικά (μέση και φθαρμένη γόμα, αντί μαλακής και φρέσκιας για τις δύο Ferrari) ο Hamilton θα μπορούσε να είχε χάσει και τη δεύτερη θέση από τον Raikkonen. Θεωρητικά, διότι στην πράξη τη διατήρησε τη θέση του με ευκολία στο φινάλε.

Εν κατακλείδι: αντί να πανηγυρίζουμε διότι έπειτα από χρόνια είδαμε back to back εκπληκτικούς σε εξέλιξη αγώνες στη Formula 1, αγώνες που θύμισαν… MotoGP της τελευταίας πενταετίας, ψάχνουμε να βρούμε κάτι «κακό» για να πιαστούμε απ’ αυτό και να το… αναλύσουμε. Όσοι αγαπούν το σπορ αυτή τη στιγμή χαμογελούν, διότι η Formula 1 δείχνει πως επιστρέφει εκεί που της πρέπει. Δείχνει πως με τις κατάλληλες κινήσεις (βλέπε τρεις ζώνες DRS, απλοποίηση των μονοθεσίων από το 2019) μπορεί να ξαναδώσει σούπερ θέαμα. Δείχνει πως βαδίζει σε καλό δρόμο και μπορεί να μας προσφέρει ένα πρωτάθλημα σαν κι αυτό του 2010, όπου ο Πρωταθλητής κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα στα ίσα (και το 2014 συνέβη το ίδιο, όμως υπήρχε και ο κανονισμός των «διπλών βαθμών» που θα μπορούσε να αλλοιώσει το Πρωτάθλημα, άσχετα εάν δεν έγινε κάτι τέτοιο) και να ξαναβγάλει τον κόσμο στους… δρόμους!