CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Κάτω η μπάλα! 8/7

  • img

Διττή σημασία έχει ο τίτλος του άρθρου. Η… εύκολη ερμηνεία έχει να κάνει με τη… φόρα που έχει πάρει φέτος η Ferrari, καθώς έπειτα και από τη νίκη του Sebastian Vettel στο Σίλβερστοουν, η «σκουντερία» είναι στο +20 από τη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών, με τον Γερμανό να ανοίγει τη διαφορά του από τον Lewis Hamilton στους 8 βαθμούς.

Η δεύτερη ερμηνεία, η οποία ίσως και να έχει μεγαλύτερη σημασία είναι απλή, τουλάχιστον για τον υπογράφοντα: μην ποδοσφαιροποιείτε τη Formula 1. Μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικά σπορ, τα οποία δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Με τις συνέπειες που μπορεί να έχει κάτι τέτοιο, μιας και ο «οπαδισμός» τα τελευταία 7-8 χρόνια έχει μπει για τα καλά στη ζωή της κορωνίδας του παγκοσμίου motorsport.

Ξαφνικά οι πιλότοι της Formula 1 απέκτησαν «haters». Είναι αυτοί που αποδοκίμαζαν παλαιότερα στις πίστες τον Vettel ή τον Hamilton. Είναι αυτοί που χάνουν την ουσία των πραγμάτων, βλέποντας τη Formula 1 με οπαδικά γυαλιά. Είναι αυτοί που ξεσπαθώνουν με κάθε τρόπο εναντίον της Ferrari, της Mercedes< του Hamilton, του Vettel, του Verstappen (αυτός κι αν έχει ακούσει τα σχολιανά του…) και φυσικά της FIA και των αγωνοδικών του εκάστοτε grand prix.

Στο Σίλβερστοουν έφταιγαν οι αγωνοδίκες που τιμώρησαν με ποινή 10’’ τον Kimi Raikkonen, επειδή μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 3 της πίστας και συγκρούσθηκε με τον Hamilton, επηρεάζοντας σαφώς τον αγώνα του Βρετανού. «Αυστηροί οι αγωνοδίκες, πολλά τα 10’’. Αν ήταν ο Hamilton θα του έριχναν μόνο 5’’» λέει ο ένας. «Τον Verstappen στην Αυστρία ούτε που τον τιμώρησαν, όταν ακούμπησε ρόδα-ρόδα με τον Raikkonen και λίγο έλειψε να τον βγάλει εκτός αγώνα» λέει ο άλλος.

Κι έρχεται ο ίδιος ο Raikkonen μετά το βρετανικό grand prix να δηλώσει «on camera» ότι «έκανα λάθος, δέχθηκα την ποινή την οποία άξιζα κι αν δεν είχα κάνει το λάθος ο αγώνας θα είχε διαφορετική εξέλιξη για εμένα». Ο Raikkonen το είπε. Προσέξτε. Ο Raikkonen! Δηλαδή αυτός που θα μπορούσε να τα βάλει με τους αγωνοδίκες, με τη FIA, με το οδόστρωμα, με τα φρένα, με την Pirelli, με τον κόσμο στις εξέδρες, με τον Θεό τον ίδιο! Κι όμως, δεν το έκανε. Πήρε επάνω του όλη την ευθύνη διότι ξέρει πολύ καλά πως έκανε λάθος. Ανθρώπινο. Πάνω στον αγώνα. Λάθος που ίσως να του στοίχισε ακόμα και τη νίκη, όπως εξελίχθηκε ο αγώνας.

Και σαν να μην έφτανε αυτό στους… επαϊοντες του καναπέ και του πληκτρολογίου, έρχεται και ο Niki Lauda –πού να ξέρει κι αυτός από Formula 1;- για να δηλώσει δευτερόλεπτα μετά τον αγώνα στο BBC ότι «ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας. Ότι ο Lewis τερμάτισε δεύτερος ενώ είχε βρεθεί τελευταίος, ήταν εξαιρετικό». Ο Lauda, δηλαδή, τη στιγμή που το αίμα «έβραζε» αποφάσισε να ρίξει τους τόνους κι όχι λάδι στη φωτιά. ΚΙ αν δεν ήταν κι αυτή η δήλωση του Hamilton στο πόντιουμ περί «ενδιαφέρουσας τακτικής απ’ αυτή την πλευρά» (είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τη δήλωση πολλές φορές…), την οποία τα βρετανικά ΜΜΕ «μετέφρασαν ως «δική τους πλευρά», αφήνοντας να εννοηθεί πως ο Βρετανός τα «έχωσε» στη Ferrari. Κάτι που δεν προκύπτει, βεβαίως, μιας και η συνέχιση της δήλωσης ήταν «θα προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε στους επόμενους αγώνες».

Ο Hamilton, με λίγα λόγια, είπε το αυτονόητο. Υπήρξε το συμβάν του πρώτου γύρου που του κόστισε ενδεχομένως μία νίκη. Όμως θα μπορούσαν να είχαν χαθεί τα πάντα εάν η τύχη δεν είχε χαμογελάσει λόγω του δεύτερου safety car στη Mercedes. Διότι με πιο «αργά» ελαστικά (μέση και φθαρμένη γόμα, αντί μαλακής και φρέσκιας για τις δύο Ferrari) ο Hamilton θα μπορούσε να είχε χάσει και τη δεύτερη θέση από τον Raikkonen. Θεωρητικά, διότι στην πράξη τη διατήρησε τη θέση του με ευκολία στο φινάλε.

Εν κατακλείδι: αντί να πανηγυρίζουμε διότι έπειτα από χρόνια είδαμε back to back εκπληκτικούς σε εξέλιξη αγώνες στη Formula 1, αγώνες που θύμισαν… MotoGP της τελευταίας πενταετίας, ψάχνουμε να βρούμε κάτι «κακό» για να πιαστούμε απ’ αυτό και να το… αναλύσουμε. Όσοι αγαπούν το σπορ αυτή τη στιγμή χαμογελούν, διότι η Formula 1 δείχνει πως επιστρέφει εκεί που της πρέπει. Δείχνει πως με τις κατάλληλες κινήσεις (βλέπε τρεις ζώνες DRS, απλοποίηση των μονοθεσίων από το 2019) μπορεί να ξαναδώσει σούπερ θέαμα. Δείχνει πως βαδίζει σε καλό δρόμο και μπορεί να μας προσφέρει ένα πρωτάθλημα σαν κι αυτό του 2010, όπου ο Πρωταθλητής κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα στα ίσα (και το 2014 συνέβη το ίδιο, όμως υπήρχε και ο κανονισμός των «διπλών βαθμών» που θα μπορούσε να αλλοιώσει το Πρωτάθλημα, άσχετα εάν δεν έγινε κάτι τέτοιο) και να ξαναβγάλει τον κόσμο στους… δρόμους!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 17/9

    Ο Έντσο ήδη θα είχε πάρει «σκούπα»…

    Λάθη, λάθη, λάθη… Μόνον τούτη η λέξη μπορεί να περιγράψει τη φετινή εικόνα της Ferrari μέσα στις πίστες. Ό,τι με κόπο 'χτίζουν' καθημερινά στο Μαρανέλο όσοι σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εξελίσσουν και τελειοποιούν το μονοθέσιο της 'σκουντερία', το...

  • 9/9

    Κυριακή του… Θωμά!

    Την ώρα που εντός των συνόρων 'βράζουμε στο ζουμί μας' όσοι ασχολούμαστε με το motorsport, μιας και οι ελληνικοί αγώνες προσπαθούν να ανακάμψουν έπειτα από μια πολύ δύσκολη πενταετία που προηγήθηκε, έξω πάμε καλά!

  • 2/9

    Ζήτημα προσωπικότητας...

    Τελικά η Formula 1 είναι ατομικό ή ομαδικό σπορ; Η γενική αίσθηση που υπάρχει έπειτα και από τον αγώνα στη Μόντσα είναι πως μιλάμε για ένα καθαρά ομαδικό σπορ.

  • 26/8

    Σοκαρισμένος!

    Ο αγώνας στο Σπα έχει μόλις ολοκληρωθεί. Ο Lewis Hamilton έχει βγει από το μονοθέσιό του, έχοντας τερματίσει δεύτερος, πίσω από τον… άπιαστο Sebastian Vettel. Ο Martin Brundle έχει μόλις ολοκληρώσει τη συνέντευξη στον Vettel και προσεγγίζει τον Hamilton.

  • 29/7

    Τελικά ήταν damage limitation;

    Θεωρητική η δεύτερη θέση για τον Sebastian Vettel στην Ουγγαρία ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με δεδομένη αφενός τη δυσκολία προσπεράσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αφετέρου το ότι ο Γερμανός εκκίνησε τον αγώνα από την τέταρτη θέση. Στην ουσία, όμως, ήταν όντως damage...

  • 22/7

    Μούσκεμα!

    Ότι η βροχή φέρνει ανατροπές στα grand prix της Formula 1 το γνωρίζουν άπαντες. Αυτό που έγινε στο Χόκενχαϊμ, όμως, ήταν βγαλμένο από τη σφαίρα της… επιστημονικής φαντασίας. Ένας αγώνας με εξέλιξη που δεν θα μπορούσε να φανταστεί ούτε σεναριογράφος εξελίχθηκε στη γερμανική...

  • 8/7

    Κάτω η μπάλα!

    Διττή σημασία έχει ο τίτλος του άρθρου. Η… εύκολη ερμηνεία έχει να κάνει με τη… φόρα που έχει πάρει φέτος η Ferrari, καθώς έπειτα και από τη νίκη του Sebastian Vettel στο Σίλβερστοουν, η 'σκουντερία' είναι στο +20 από τη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών...

  • 1/7

    Το Red Bull (Ring) δίνει φτερά!

    'Panem et circenses' έλεγαν οι Ρωμαίοι, όταν ο εκάστοτε Αυτοκράτοράς τους φρόντιζε να μοιράζει σιτάρι στον λαό που παρακολουθούσε θεαάματα στο αμφιθέατρο, σε μια προσπάθειά του να αποσπάσει το μυαλό των πολιτών από τα καθημερινά προβλήματα.

  • 24/6

    Mercedes strikes back!

    Λίγο-πολύ ήταν αναμενόμενο. Η τοποθέτηση της αναβαθμισμένης μονάδας ισχύος στα μονοθέσια της Mercedes θα έδινε ξανά ένα σημαντικό αβαντάζ στη γερμανική ομάδα, η οποία είχε μείνει δύο αγώνες δίχως νίκη, με τον Daniel Ricciardo να κερδίζει στο Μονακό και τον Sebastian Vettel στον...

  • 10/6

    Αυτό που λέμε «νίκη τίτλου»

    Είναι μερικές νίκες στη διάρκεια ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, οι οποίες μπορεί να μην δίνουν… περισσότερους βαθμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες, όμως είναι 'νίκες τίτλου'. Είναι αυτές οι νίκες, οι οποίες δίνουν τεράστιο ψυχολογικό αβαντάζ και φυσικά την...

  • 27/5

    Ricciardo όπως... Senna και Schumacher

    Οι δύσκολες καταστάσεις είναι αυτές που κάνουν έναν πιλότο της Formula 1 να δείχνει εάν είναι γεννημένος για μεγάλα πράγματα. Εάν μπορεί να διαχειριστεί συνθήκες, κάτω από τις οποίες άλλοι ίσως και να λύγιζαν.

  • ΠΡΟΣΩΠΑ 22/5

    Jim Clark: το απόγειο και ο άδικος χαμός του

    Ποτέ του δεν έβαλε στόχο να κάνει την ενασχόλησή του με το motorsport, τρόπο ζωής. Η μοίρα, όμως, τον έφερε στην κορυφή, τον έκανε ίνδαλμα των πολλών.

  • GP IΣΠΑΝΙΑΣ 2Ο18 13/5

    GP Iσπανίας: Όσκαρ παράνοιας για τη Ferrari!

    Αν υπήρχε 'Όσκαρ παράνοιας', δίχως άλλο θα το είχαν απονείμει ήδη στη Ferrari. Δεν έχουν περάσει ούτε δύο μήνες από τότε που κάναμε λόγο για 'αλλαγή σελίδας' στη 'σκουντερία', με σωστές επιλογές στη στρατηγική που έδωσαν σε μεγάλο βαθμό τις...

  • 29/4

    2018 GP AZERBAIJAN: Τάσεις αυτοχειρίας...

    Το 'φαινόμενο Verstappen' φαίνεται πως έχει αρχίσει να… μπολιάζει κι άλλους πιλότους της Formula 1. Και δη αυτούς που έως τώρα φημίζονταν για την ψύχραιμη αντιμετώπιση ακόμα και των πιο δύσκολων καταστάσεων στους αγώνες. Εξηγούμεθα…

  • 15/4

    GP Κίνας: Τι άλλο θα δούνε τα ματάκια μας;

    Μεσημέρι Σαββάτου στη Σαγκάη. Οι μηχανικοί της Red Bull δίνουν τον υπέρ πάντων αγώνα κόντρα στο χρονόμετρο, προκειμένου να ετοιμάσουν το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo και να δώσουν την ευκαιρία στον Αυστραλό να συμμετάσχει στις κατατακτήριες δοκιμές του τρίτου αγώνα της χρονιάς...