ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

2017: Οι 12 υπέροχες στιγμές του Car and Driver [ 6/12 ]

2017: Οι 12 υπέροχες στιγμές του Car and Driver

Εκατοντάδες δοκιμές, φωτογραφίσεις, αποστολές στο εξωτερικό, αποκλειστικότητες και μαζί μοναδικές στιγμές έζησε η συντακτική ομάδα του Car and Driver το 2017. 12 αυτοκίνητα, 12 εντυπωσιακές φωτογραφίες, μια ευκαιρία να θυμηθούμε τη χρονιά που σε λίγες ημέρες τελειώνει.

Abarth 124 Spider

Η ονοματοδοσία, η διχρωμία ανάμεσα στο μαύρο και στο κόκκινο σε αυτήν τη σύγχρονη ρουλέτα της αυτοκινητοβιομηχανίας, πέτυχε τον στόχο της. Που δεν ήταν άλλος από τη σύνδεση με το παρελθόν και το ερέθισμα του θυμικού.

Τι άρεσε από αυτό το φρέσκο 124 Spider Abarth; Με τη συνδρομή του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, είναι στημένο, ρυθμισμένο πάνω σε μια υπερστροφική οδηγική φιλοσοφία, πράγμα αναμφίβολα ευχάριστο.

 

Alfa Romeo Stelvio

...η Stelvio ξεφεύγει αρκετά από την παραδοσιακή φόρμα των Alfa. Είναι τετρακίνητη, είναι SUV και κάνει την είσοδό της σε έναν χώρο όπου στο παρελθόν ουδέποτε την είχαμε συναντήσει.

Στα πολύ θετικά κατατάσσουμε την αίσθηση ομοιογένειας που σου παρέχει. Το ακριβές τιμόνι, η έλλειψη κάθε είδους αιφνιδιασμού και τελικά η ασφάλεια που σου προσφέρει. Για τους πιο παιχνιδιάρηδες όπου οι επιφάνειες είναι γλιστερές μπορεί να γίνει και ευχάριστο καθώς σε εναλλαγές τροχιάς γλιστρά απολύτως προβλεπόμενα, με μικρές γωνίες.

 

BMW 330e

Τούτη η γαλάζια BMW 330e είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Οχι μόνο -ή τόσο- τεχνολογικά όσο για το γεγονός ότι έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα δικό της, υπεραποδοτικό στίγμα, με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ακόμα και εντός της ίδιας της οικογένειας: αυτό της ηλεκτροκίνησης.

Αν αποφασίσετε να απενεργοποιήσετε όλα τα ηλεκτρονικά, μπορείτε να κάνετε... διάφορα, από το ρεπερτόριο μιας M4 με κατανάλωση που απλά κινείται σε επίπεδα supermini.

 

Ford Mustang

η Mustang σε πείθει με την αφοσίωσή της στην πλαγιολίσθηση και μπορείς να απολαύσεις τις χορογραφικές κινήσεις της «ουράς» που θα γλιστρήσει γλυκά χωρίς να σε τρομάξει.

Τα ηλεκτρονικά μάλιστα συνεργάζονται πολύ φυσικά με το «μπλοκέ» και αν θες να κάνεις... «safe sex» δεν έχεις παρά να μείνεις στο πρόγραμμα «Sport+» που αφήνει τα... μπόσικα στο ESP μέχρι εκεί ακριβώς που πρέπει για να νιώθεις ότι έχεις τον απόλυτο έλεγχο του πίσω άξονα.

 

Jeep Compass

Το νέο Jeep Compass σημειολογικά και με πολύ εύστοχο όνομα αποτελεί την εμπορική “πυξίδα” (Compass άλλωστε αυτό σημαίνει) της θρυλικής φίρμας που από τους πραγματικούς στίβους μάχης του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, έχει φτάσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη όντας συνώνυμη με αυτήν την έννοια των εκτός και εντός δρόμου αποδράσεων.

Από τα πρώτα μέτρα off-road οδήγησης διαπιστώνεις ότι το Compass έχει το “τσαγανό” να υπερκεράσει εμπόδια που πολλοί ανταγωνιστές του τα βλέπουν με τα...κιάλια. Η αυτόματη μετάδοση και η τετρακίνηση (μέχρι 2.000Nm ροπής, μέσω υγρού συμπλέκτη μπορούν να μεταφερθούν στον πίσω άξονα) κάνουν την κίνηση σε...πονηρό ανάγλυφο εύκολη.

 

MINI Countryman

Ηδη προσδιορίζεται ως το «μεγαλύτερο ΜΙΝΙ» στην ιστορία του (έως τώρα, βεβαίως). Το νέο MINI Countryman μεγάλωσε σε διαστάσεις, τόσο που να θεωρείται από πολλούς «κάτι διαφορετικό» για τα ιστορικά δεδομένα της εταιρείας.

Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση αλλά απορροφά ικανοποιητικότατα τις κακοτεχνίες του δρόμου, συμβάλλοντας στην ποιότητα κύλισης και στην άνεση των επιβατών. Ακόμα και κατά την κίνηση σε χωματόδρομο η ανάρτηση λειτουργεί απαράμιλλα για την κατηγορία.

 

Nissan Micra

Σε μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες παγκοσμίως η Nissan έδειξε υπομονή, σύνεση, έμαθε από τις πάμπολλες έρευνες αγοράς και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που μόνο όνομα έχει κοινό με το παρελθόν του

Η δυναμική συμπεριφορά του νέου Micra ρέπει ξεκάθαρα προς το σπορτίφ, έχοντας ένα ωραίο ζύγισμα και άριστη κατευθυντικότητα, σε προδιαθέτει δε να κινηθείς διαρκώς στα «κόκκινα».

 

SEAT Ateca

Το νέο SEAT Ateca έρχεται όντας ελαφρύ, στιβαρό σαν βράχος κανονικός και με μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που σίγουρα θα αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο έλξης.

Σε χωμάτινο δρόμο θα δείξει μια άριστη διαγωγή, στα όρια της απόλυτης πειθαρχίας χάρη και στην ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με την τετρακίνηση να εμπλέκεται αραιά και πού –με το πρόγραμμα Offroad- όταν απλά το χώμα είναι βατό.

 

Suzuki Ignis

Με μια απροσδόκητα ευχάριστη έκπληξη η Suzuki «δίνει τα ρέστα της» σε πολλούς τομείς παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο που την κάνει να ξανακερδίσει τις εντυπώσεις σε μια κατηγορία που ήταν πάντα το φόρτε της.

Εκεί που δείχνει να τα καταφέρνει περίφημα είναι στο χώμα όπου η απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 18 (!) εκατοστά και η ρύθμιση των αναρτήσεων κάνει το Ignis μια μικρή off-road αποκάλυψη. Τα καταφέρνει να μη «στριμωχτεί» πουθενά, με την τρομερή του ευελιξία και τις διαστάσεις του χώνεται και στο παραμικρό μονοπάτι χωρίς να απειλείται από πέτρες ή λακκούβες.

 

Volvo V90 Cross Country

Πολυτελής υπερταχεία παντός δρόμου. Οι τέσσερις αυτές λέξεις ορίζουν τον χαρακτήρα ενός ακόμη εξαιρετικού crossover της Volvo.

Δεν θα χρειαστείς παρά ελάχιστα χιλιόμετρα για να αντιληφθείς ότι το V90 Cross Country είναι κρίμα να το περιορίσεις στα στενά όρια της πόλης. Είναι φτιαγμένο για εκεί έξω, να κουβαλήσει στο τεράστιο πορτμπαγκάζ και την οροφή του τον εξοπλισμό του χόμπι σου και να φύγεις. Πολύ μακριά.

 

Volvo XC90

πίσω από το τιμόνι ενός T6 AWD R-Design καλύψαμε 1.300 χιλιόμετρα και ανακαλύψαμε τα όριά του -και τα δικά μας- εν μέσω ενός «ιστορικού» χιονιά με πολικές θερμοκρασίες και ενίοτε ασύλληπτα αντίξοες συνθήκες φτάνοντας μέχρι την οροσειρά της Πίνδου.

Η «Βασίλισσα του Χιονιού», το λευκό μας XC90 R-Design είναι μια έκδοση «με τα όλα της». Εντυπωσιάζει χωρίς να προκαλεί, εκμηδενίζει αποστάσεις με άνεση, νιώθει άνετα στην ανοιχτοσύνη της πεδιάδας και του βουνού και όχι στα στενά της πόλης λόγω μεγέθους.

 

Mercedes-Benz E-Class E 220 d

Είναι άλλη μια Mercedes-Benz; Οχι μόνο. Μέσα από την αισθητική και το παράστημα που έρχεται να κλείσει το κενό ανάμεσα στη C-Class και την S-Class, η νέα E-Class δείχνει τον δρόμο του μέλλοντος μέσα από πολλά κεφάλαια τεχνολογίας.

DRIVE PILOT: Δύο λέξεις που δείχνουν το ίσως όχι και τόσο μακρινό μέλλον της αυτοκίνησης και που –σύμφωνα με την εταιρεία- κάνουν την E-Class την πιο «έξυπνη» λιμουζίνα της κατηγορίας. Με ραντάρ και κάμερες σε περίμετρο 360 μοιρών, το Distance Pilot Distronic για παράδειγμα όχι μόνο ακολουθεί προπορευόμενα αυτοκίνητα χωρίς να πατάμε γκάζι, αλλά το κάνει και μέχρι τα 220 km/h (!) ή εκκινεί αυτόματα το αυτοκίνητο σε μποτιλιάρισμα. Το Steering Pilot, από την άλλη, στρίβει αληθινά και προβλέψιμα το τιμόνι μέχρι τα 130 km/h ακόμη και σε «κοφτές» στροφές, ακόμα κι αν η διαγράμμιση είναι φτωχή, καθώς γίνεται και έλεγχος του περιβάλλοντος.