ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: MARIO ISOLA

Τα μυστικά της Pirelli στη Formula 1 24/3

  • img
  • img
  • img

Η φετινή σεζόν μπορεί να μην έχει αλλαγές… διαστάσεων, ωστόσο έχει διαφοροποιήσεις στη γκάμα των ελαστικών, μιας και τα επτά περυσινά (πέντε σλικ, ενδιάμεσα, full wet), φέτος γίνονται εννέα, με την εισαγωγή της superhard, της hypersoft και τη δημιουργία σκληρών και μαλακών ενδιάμεσων και full wet ελαστικών.

Για τον επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα, Mario Isola, όμως, οι προκλήσεις είναι πάντοτε ευπρόσδεκτες. Μας αναλύει, λοιπόν, τι θα πρέπει να περιμένουμε κατά τη διάρκεια της σεζόν, καταθέτει την εκτίμησή του σχετικά με τον αριθμό των Pit stops που θα δούμε φέτος και μας κάνει μια πρώτη εισαγωγή στο… μέλλον, τόσο σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο να μπει και δεύτερος προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με το φιλόδοξο πρόγραμμα «Formula 1 Pirelli Hot Laps»…

Η Pirelli βρίσκεται αντιμέτωπη με μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της στη Formula 1. Για πρώτη φορά διαθέτετε στην ομάδες επτά διαφορετικές γόμες ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα. Θεωρείτε πως η εισαγωγή των δύο νέων γομών, της superhard και της hypersoft θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τον επιθυμητό στόχο των τουλάχιστον δύο pit stop ανά αγώνα;
Mario
Isola: Η γκάμα των ελαστικών μας φέτος γίνεται ένα βήμα πιο μαλακή, συγκριτικά με τα ελαστικά που είχαν στη διάθεσή τους οι ομάδες πέρυσι. Ως εκ τούτου η φθορά θα είναι ελαφρώς αυξημένη και τούτο είναι πιθανόν να μας οδηγήσει σε έναν μεγαλύτερο αριθμό pit stops σε σύγκριση με το 2017. Όμως ασφαλώς υπάρχει και μια σειρά άλλων παραγόντων που επηρεάζουν αυτόν τον τομέα, επομένως είναι δύσκολο να κάνουμε μιαν ακριβή πρόβλεψη. Εντούτοις, ένας μέσος όρος δύο pit stop ανά αγώνα κατά τη διάρκεια της σεζόν μπορεί να είναι μια ρεαλιστική προσδοκία.

Σε ποιες αλλαγές προχωρήσατε στα εργοστάσιά σας, προκειμένου να μπορείτε να προσφέρετε στις ομάδες τόσο μεγάλη γκάμα ελαστικών;
Μ.Ι.: Στην πραγματικότητα δεν χρειάστηκε να προχωρήσουμε σε αλλαγές στα εργοστάσια, καθώς οι διαστάσεις των ελαστικών παρέμειναν αναλλοίωτες σε σχέση με το 2017. Η μεγάλη αλλαγή ήταν πέρυσι, καθώς τα ελαστικά έγιναν πιο φαρδιά. Έτσι έπρεπε να αλλάξουμε μεγάλο μέρος του εξοπλισμού μας και πολλές διαδικασίες που αφορούσαν στις μεταφορές των ελαστικών, μόνο και μόνο εκ του γεγονότος πως έπρεπε πλέον να μεταφέρουμε περισσότερο υλικό. Μολονότι εντάσσουμε φέτος στη γκάμα δύο νέες γόμες, δεν θα αλλάξουν οι διαδικασίες σε σύγκριση με αυτές του 2017.

Από πλευράς μεταφοράς ελαστικών, υπάρχει κάποια διαφοροποίηση σε σχέση με την περασμένη σεζόν;
Μ.Ι.: Στον τομέα της μεταφοράς των ελαστικών των μονοθεσίων της Formula 1, δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή συγκριτικά με το 2017. Όμως θα μεταφέρουμε περισσότερα ελαστικά δρόμου, καθώς φέτος θα λανσάρουμε το πρόγραμμα «Formula 1 Pirelli Hot laps» σε συνεργασία με τους promoters του Πρωταθλήματος. Με αυτό το πρόγραμμα κάποιοι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία της συνοδήγησης σε μία πίστα Formula 1, με τη χρησιμοποίηση κάποιων supercars, οδηγοί των οποίων θα είναι πιλότοι της Formula 1! Για εμάς είναι μια συναρπαστική νέα εξέλιξη! Ήδη στο «Formula 1 Pirelli Hot Laps» έχουν δηλώσει συμμετοχή η Aston Martin και η McLaren. Η Aston Martin θα χρησιμοποιήσει τη νέα V8 Vantage την οποία οδηγούν οι πιλότοι της Red Bull, Daniel Ricciardo και Max Verstappen, ενώ η McLaren την 720S με τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Mika Hakkinen και τον test driver της ομάδας, Lando Norris.

Πέρυσι είδαμε πως η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο σε έναν αγώνα. Πιστεύετε ότι το 2018 θα δούμε και τις επτά γόμες να χρησιμοποιούνται σε τουλάχιστον δύο αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν;
Μ.Ι.: Σε ό,τι έχει να κάνει με τις προτάσεις μας προς τις ομάδες για τα ελαστικά του εκάστοτε αγώνα, θα δούμε μια ακόμα πιο ορθολογική κατανομή, μολονότι θα επικεντρωθούμε στις πιο μαλακές γόμες, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις πιο σκληρές. Το πλάνο μας είναι να μη χρησιμοποιήσουμε καθόλου την superhard. Να είναι μία γόμα που θα την έχουμε ως εναλλακτική, για την περίπτωση που διαπιστώσουμε πως μπορεί να χρειαστεί. Δεν νομίζουμε πως θα συμβεί κάτι τέτοιο, όμως καλό θα είναι να περιμένουμε να κυλήσει η σεζόν…

Από τα συμπεράσματα που έχετε βγάλει από τις δοκιμές που κάνατε έως τώρα, ποιες γόμες πιστεύετέ πως θα χρησιμοποιηθούν κατά κύριο λόγο κατά τη διάρκεια της σεζόν;
Μ.Ι.: Οι προτάσεις μας για τους αγώνες της φετινής σεζόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα. Όμως όλες οι γόμες είναι ένα σκαλοπάτι πιο μαλακές σε σχέση με αυτές του 2017, επομένως έχουμε μία γκάμα η οποία πιστεύουμε πως πλέον καλύπτει τις απαιτήσεις όλων των διαφορετικών σιρκουί που θα δούμε στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Προχωρήσατε σε αλλαγές στην ενδιάμεση και στην full wet γόμα;
M.I.: Έχουμε δύο ειδών ελαστικά για το 2018, τόσο σε ό,τι αφορά στα ενδιάμεσα όσο και στα full wet, καθώς πλέον υπάρχει μια πιο σκληρή και μια πιο μαλακή εκδοχή τους. Αυτό μας επιτρέπει να είμαστε ακόμα πιο ακριβείς αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε ελαστικού που ταιριάζουν περισσότερο στην κάθε πίστα. Αυτό το επιτύχαμε χάρη στη μεθοδική εργασία που κάναμε στη σύνθεση των γομών.

Θεωρείτε πως το επόμενο βήμα για την Pirelli μπορεί να είναι το να προσφέρει τέσσερις διαφορετικές επιλογές ελαστικών ανά αγώνα στις ομάδες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέγουν αυτές τη μία γόμα;
M.I.: Αυτό είναι ένα σενάριο, το οποίο δεν σκεφτόμαστε προς το παρόν. Όμως συνεχίζουμε να παρακολουθούμε επισταμένα την κατάσταση σε ό,τι αφορά στους κανονισμούς των ελαστικών κατά τη διάρκεια της σεζόν, πάντοτε με στόχο να βοηθήσουμε ώστε να βελτιωθεί το θέαμα. Κάθε πρόταση είναι πάντα ευπρόσδεκτη!

Ο πρόεδρος της Pirelli, Marco Tronchetti Provera, δήλωσε τον περασμένο Ιούνιο ότι η εταιρία θα αντιμετώπιζε θετικά έναν μελλοντικό πιθανό ανταγωνισμό στη Formula 1, μέσω της εισόδου και κάποιου άλλου κατασκευαστή ελαστικών. Ως επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος, ποια είναι η άποψή σας;
M.I.: Εκ της φύσεώς μας είμαστε ανταγωνιστικοί και πάντοτε μας άρεσε η ιδέα του ανταγωνισμού. Όμως προς το παρόν δεν υπάρχει διάθεση από τους μετόχους του σπορ για κάποιον «πόλεμο ελαστικών» στη Formula 1, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Κι αυτό είναι κατανοητό. Δεν γνωρίζω εάν αυτή η κατάσταση θα αλλάξει στο μέλλον, όμως ασφαλώς θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον! Δεν θα είχε;

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 GP CHINA 14/4

    Pole position για τον Vettel

    Πειστικό 1-2 για την Ferrari με την Μercedes να δείχνει έξω από τα νερά της.

  • 2018 F1 GP AUSTRALIA 25/3

    GP Aυστραλίας: Νίκη του Vettel και θρίαμβος για την Ferrari

    Ο Vettel κατάφερε να πάρει την πρώτη νίκη της χρονιάς, αξιοποιώντας ιδανικά την παρουσία του Safetey Car στην μέση του αγώνα και κρατώντας πίσω τον μέχρι τότε άνετα πρώτο Lewis Hamilton.

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: MARIO ISOLA 24/3

    O Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli μας εξηγεί τα πάντα για τα νέα ελαστικά της F1

    Το 2017 ήταν μια χρονιά πολύ μεγάλων αλλαγών σε ό,τι αφορούσε στα ελαστικά της Formula 1, μιας και οι διαστάσεις τους άλλαξαν κι έτσι η αποκλειστική προμηθεύτρια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, η Pirelli, χρειάστηκε να προχωρήσει σε μια τεράστια επένδυση ώστε να ανταποκριθεί στις...

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ VALTTERI BOTTAS 23/3

    Αποκλειστική συνέντευξη: O Valtteri Bottas μιλάει πριν την έναρξη της φετινής σεζόν F1

    Τον Valtteri δεν τον γνωρίσαμε στη Formula 1. Είχε φροντίσει, βλέπετε, να δείξει τις εντυπωσιακές οδηγικές ικανότητές του από πολύ νωρίς, όταν το 2010 έγινε ο πρώτος οδηγός ο οποίος κατέκτησε για δύο συνεχόμενες χρονιές τον τίτλο στην Formula 3.

  • SCUDERIA FERRARI 15/3

    Το σκληρό πόκερ της Ferrari στη Formula 1

    Ακόμα μία 'προειδοποιητική βολή', αυτή τη φορά με αποδέκτες τον Chase Carey, τον Ross Brawn και τον Sean Bratches; Ή ένας σύγχρονος 'πόλεμος των Ρόουζ', στην εντός motorsport εκδοχή του; Ο χρόνος θα δείξει εάν αυτός ο 'γάμος' ανάμεσα στη...

  • 2018 FORMULA 1 14/3

    Οι ομάδες τα μονοθέσια και οι οδηγοί

    Λίγες ημέρες έμειναν από την επίσημη έναρξη της φετινής σεζόν της Formula 1. Ας δούμε τη σύνθεση των ομάδων και τις προσδοκίες τους για τη νέα αγωνιστική χρονιά. Κείμενο: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος φωτό: Αρχείο

  • FORMULA 1 2018 PREVIEW 14/3

    Σούπερ αφιέρωμα για το πρωτάθλημα της Formula 1 που ξεκινά!

    Το πρωτάθλημα του κορυφαίου σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού ξεκινά και στο αφιέρωμα που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για τους νέους κανονισμούς και τις αλλαγές που έχουν γίνει για τη νέα σεζόν.

  • 2018 MCLAREN 24/2

    Formula 1: Aυτή είναι η McLaren MCL33 για το 2018

    Με νέους χρωματισμούς και έναν νέο προμηθευτή σε κινητήρες, η ΜcLaren βλέπει με περισσότερη αισιοδοξία τη νέα σεζόν

  • 2018 MERCEDES-AMG W09 23/2

    Aυτή είναι η νέα Mercedes-AMG F1 W09 EQ Power+

    Κυνηγώντας τον πέμπτο στην σειρά τίτλο της η Mercedes-AMG παρουσίασε το μονοθέσιό της για το 2018

  • 2018 ALFA ROMEO SAUBER C37 20/2

    H Alfa Romeo Sauber F1 αποκαλύπτει το C37

    Η ομάδα της Alfa Romeo Sauber F1 παρουσίασε τον νέο της μονοθέσιο - διεκδικητή του τίτλου - το C37, που θα λάβει μέρος στο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2018.

  • 2018 RED BULL FORMULA 1 19/2

    Aυτή είναι η Red Bull RB14 για το 2018

    Έχοντας ίσως το καλύτερο δίδυμο οδηγών στο grid (Verstappen-Ricciardo) και "προίκα" την καλή περσινή σεζόν, η Red Bull αποκαλύπτει το μονοθέσιό της για την σεζόν του 2018.

  • 2018 PIRELLI HOT LAPS 16/2

    Βρεθείτε στις πίστες της Formula 1 από την θέση του συνοδηγού!

    Μία πολύ έξυπνη ιδέα έχει η νέα ιδιοκτησία της F1, καθώς σε συνεργασία με την Pirelli προσφέρουν μία βόλτα σε πίστες της Formula 1 μέσα σε μία McLaren ή μία Aston Martin, δίπλα στα κορυφαία ονόματα του grid.

  • FORMULA 1 6/2

    Τα grid girls γίνονται… grid kids!

    Την ανακοίνωση για την απόσυρση των όμορφων κοριτσιών από την εκκίνηση των Grand Prix ακολούθησε μια ακόμα από τη διοργανώτρια αρχή της Formula 1, η οποία ανέφερε πως τη θέση τους θα πάρουν παιδιά.

  • 2018 RENAULT ALFA ROMEO FORMULA 1 31/1

    Στις 20 Φεβρουαρίου οι Renault και Alfa Romeo Sauber θα παρουσιάσουν τα νέα τους μονοθέσια

    Ο χορός των παρουσιάσεων εν όψει της νέας σαιζόν της Φόρμουλα 1 θα ανοίξει στις 20 Φεβρουαρίου, καθώς τότε οι Renault και οι Alfa Romeo Sauber ανακοίνωσαν πως θα εμφανίσουν τα νέα τους μονοθέσια.

  • ΠΡΟΣΩΠΑ 24/1

    Στα 71 του ο Emerson Fitipaldi είναι έτοιμος να τρέξει!

    Τι κι αν είναι εδώ και χρόνια… παππούς, έχοντας αποκτήσει συνολικά επτά παιδιά ο Fittipaldi, δηλώνει ετοιμοπόλεμος να λάβει μέρος σε αγώνες!