To νέο VW Touareg μπορεί να "βλέπει" στο σκοτάδι!


Θα διαθέτει το σύστημα Night Vision το οποίο με την χρήση θερμικής κάμερας θα μπορεί να προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο από ζώο ή άνθρωπο σε μεγάλη απόσταση εμπρός του.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: VW
  • 5/5/2018

Αν και δεν είναι κάτι καινούργιο, η χρήση της θερμικής κάμερας ως έξτρα εξοπλισμός στο νέο Touareg είναι ένα από τα πολλά και ενδιαφέροντα συστήματα ασφάλειας που θα προσφέρει το μεγάλο SUV της VW. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που θα εφοδιάζεται με αυτό που ονομάζεται Night Vision, και το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο και τον οδηγό να "βλέπουν" μέσα στη νύχτα και σε αρκετά μεγάλη απόσταση, για το αν υπάρχουν ζώα ή άνθρωποι που προσπαθούν να διασχίσουν τον δρόμο.

Η κάμερα υπερύθρων μπορεί να αναγνωρίζει πεζούς, ποδηλάτες και ζώα σε απόσταση που κυμαίνεται από 10 έως και 130 μέτρα, πολύ μακρύτερα δηλαδή απ' ότι τα φώτα του αυτοκινήτου μπορούν να φθάσουν. Στην ουσία δημιουργεί έναν "διάδρομο" αναγνώρισης του τι συμβαίνει εμπρός ανάλογα και με την κατεύθυνση του δρόμου, και αν αναγνωρίσει κάποιον οργανισμό ζωντανό (μέσω της εκπομπής θερμότητας από το σώμα του) ειδοποιεί τον οδηγό με ειδικό σήμα ώστε να έχει αυξημένη την προσοχή του.

Το σύστημα προβάλει αυτή την ειδοποίηση στο Digital Cockpit του Touareg και ανάλογα του πόσο κοντά βρίσκονται στην πορεία του αυτοκινήτου, θα αλλάζει το χρώμα του ενδεχόμενου κινδύνου από κίτρινο σε κόκκινο. Η λειτουργία του μάλιστα είναι αρκετά ενισχυμένη σε βαθμό που ακόμα και δεν υπάρχει ενεργοποιημένη η αντίστοιχη οθόνη στο Digital Cockpit, αυτόματα προβάλει την εικόνα και επισημαίνει τον κίνδυνο στο head up display του Touareg.

To σύστημα μπαίνει σε κατάσταση αυτόματης λειτουργίας όταν το αυτοκίνητο περάσει τα 50 km/h, ενώ συνδυάζεται και με τα φρένα τα οποία βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής έτσι ώστε αν χρειαστεί να δώσει αμέσως το μέγιστο δυνατό φρενάρισμα. Επικουρικά στο σύστημα αυτό έρχονται και τα νέα φωτιστικά σώματα I.Q Llight, τα οποία αναγνωρίζουν και φωτίζουν κάποιον άνθρωπο που βρίσκεται εμπρός επιλεκτικά και για ελάχιστα δευτερόλεπτα, χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι οδηγούς.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία ιδιαίτερα προχωρημένη τεχνολογική εξέλιξη, που σίγουρα κάνει τις μετακινήσεις  πιο ασφαλείς όχι μόνο για όσους βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο αλλά και για τους πεζούς και τα ζώα.