Το νέο πλαίσιο MEB θα είναι η βάση για τα EV του VW Group


Ο όμιλος της Volkswagen υπολογίζει πως το 2025 το 15 με 25% των πωλήσεών του θα είναι ηλεκτρικά μοντέλα, κάτι που βάση τα τρέχοντα δεδομένα του μεταφράζεται από 1,5 έως 3,0 εκατομμύρια μονάδες.

  • 28/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Αυτά τα νούμερα οδήγησαν τους υπεύθυνους του ομίλου να αποφασίσουν την επένδυση 6 δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη του πλαισίου MEB, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα και εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητές τους.

Έτσι στο MEB οι μπαταρίες, που όπως και να το κάνουμε έχουν σημαντικό βάρος, βρίσκονται τοποθετημένες στο δάπεδο, ανάμεσα στους δύο άξονες, επιλογή που μειώνει το κέντρο βάρους. Ειδικά από τη στιγμή που δεν είναι απαραίτητο το τούνελ για τυχόν τετρακίνηση, μιας και αυτή θα καλύπτεται από την παρουσία ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας πάντως δείχνει πως θα είναι τοποθετημένος πίσω και θα κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ η τετρακίνηση θα χρειάζεται σε λίγες μόνο περιπτώσεις, μιας και η φόρτιση του κινητήριου άξονα σε συνδυασμό με την παρουσία μεγάλων τροχών θα εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Μάλιστα ένας ακόμα λόγος που δεν συνηγορεί υπέρ της τετρακίνησης είναι το αυξημένο βάρος της που περιορίζει την αυτονομία. Η οποία είναι ο βασικός στόχος του ομίλου Volkswagen στην προσπάθειά του να κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή.

Παράλληλα το ΜΕΒ θα επιτρέπει την τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος με αποτέλεσμα το VW I.D. που θα παρουσιαστεί το 2019 και θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο του ομίλου να έχει τις εξωτερικές διαστάσεις ενός Golf και τους χώρους ενός Passat.

Το 2019 θα παρουσιαστεί και το δεύτερο μοντέλο της γκάμας, το I.D. Crozz που θα είναι ένα SUV με μέγεθος ανάλογο με αυτό της BMW X4, το 2022 θα ακολουθήσει το πολυμορφικό- βαν I.D. Buzz που θα παραπέμπει στην κλασική "κλούβα", το 2023 θα ακολουθήσει μια λιμουζίνα και το 2024 μεγάλο SUV με μήκος 5,0 m.