Τίτλοι τέλους για το car-sharing στο Παρίσι


Η γαλλική πρωτεύουσα ήταν κάποτε πρωτοπόρος στα θέματα της από κοινού χρήσης διάφορων μέσων μεταφοράς, όπως για παράδειγμα το ποδήλατο, αφού είχε λανσάρει την Velib, με την οποία γινόταν σε ευρεία κλίμακα το sharing ποδηλάτων, ενώ το 2011 είχε ξεκινήσει η Autolib για τα αυτοκίνητα. Σήμερα, και οι δύο επιχειρήσεις προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην πόλη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 22/6/2018

Το Παρίσι και άλλοι δήμοι της Γαλλίας ακύρωσαν πριν από λίγες ημέρες το συμβόλαιό τους με την Bollore, διαχειρίστρια εταιρεία που ελέγχει η Autolib, μέσω της οποίας γίνεται sharing αυτοκινήτων, καθώς η φίρμα αναμένει απώλειες της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, ζητώντας μάλιστα από τους φορολογούμενους να επωμιστούν πολύ από αυτό το κόστος. Από την πλευρά τους, οι χρήστες παραπονέθηκαν ότι τα αυτοκίνητα είναι βρώμικα και πλημμελώς συντηρημένα...

Η Bollore, η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τα 4.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Autolib, ανακοίνωσε ότι θα απέσυρε τα οχήματά της από τους δρόμους «εντός λίγων ημερών», αν έχανε το συμβόλαιο, ενέργεια η οποία θα αμφισβητούσε τη βιωσιμότητα των προγραμμάτων car-share, που υποστηρίζει η Bollore σε διάφορες πόλεις, όπως το Παρίσι, το Los Angeles και η Σιγκαπούρη.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αναταραχή, που προκλήθηκε με την Autolib, αλλά και την Velib, ήταν ένα χτύπημα για την Anne Hidalgo, τη δήμαρχο του Παρισιού, η οποία θέλησε να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους (κατοίκους και τουρίστες) να χρησιμοποιούν ποδήλατα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί οχημάτων, που καταναλώνουν βενζίνη ή diesel.