Σε δημοπρασία ένα Zündapp Janus


Τα μοναδικά σπορ και σπάνια πολυτελή οχήματα του παρελθόντος μονοπωλούν το ενδιαφέρον μεταξύ των επενδυτών στις αντίστοιχες δημοπρασίες. Εντούτοις, αυτός ο κανόνας δεν ισχύει πάντα.

  • 28/12/2017

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και πιο «ταπεινά» αυτοκίνητα που έμειναν στην Ιστορία για κάποιους άλλους λόγους. Για παράδειγμα, το εικονιζόμενο Zündapp Janus του 1958 το οποίο έχει 67.485 km στο οδόμετρό του. Ο «Ιανός» ήταν, τρόπον τινά, ένα όχημα πόλης εκείνης της εποχής το οποίο κατασκεύασε η Γερμανική εταιρεία μόλις σε 6.902 μονάδες. Ονομάστηκε έτσι από την ιδιαιτερότητά των θυρών του, η μία ήταν στο εμπρός μέρος και η άλλη στο πίσω.

Το αυτοκίνητο αρχικά είχε σχεδιαστεί από τον Claude (Claudius) Honoré Désiré Dornier (τον ιδρυτή της ομώνυμης αεροπορικής βιομηχανίας), είχε εξελιχθεί ως ένα βαθμό από αυτή και επρόκειτο για το Dornier Delta. Η Zündapp ανέλαβε την περαιτέρω ανάπτυξή του, επανασχέδιασε το αμάξωμά του, κάνοντας το πιο στρογγυλοποιημένο, και το μετονόμασε σε Janus. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε μόνο μεταξύ του Ιουνίου του 1957 και του Οκτώβριου του 1958 και σταμάτησε εξαιτίας της ελλιπούς ζήτησης, οφειλόμενης στην υψηλή τιμή του.

Διέθετε μονοκύλινδρο, δίχρονο κινητήρα χωρητικότητας 245 cc ο οποίος απέδιδε 14 PS/5.000 rpm και προσέδιδε τελική ταχύτητα 80 km/h στο βάρους 425 kg όχημα. Αυτός βρισκόταν στο κέντρο του αυτοκινήτου, μεταξύ των δύο καθισμάτων τα οποία ήταν τοποθετημένα με αντίθετη φορά μεταξύ τους, εξ ου και η αναγκαιότητα για τη συγκεκριμένη διαμόρφωση των θυρών.

Για την ιστορία, το εικονιζόμενο προς δημοπρασία Janus είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Διαθέτει το αυθεντικό βιβλίο αυτοκινήτου από όπου προκύπτει ότι πουλήθηκε καινούργιο στη Γερμανία το 1958 και ως το 1973 άλλαξε τέσσερις ιδιοκτήτες. Εκείνη το χρονιά βρέθηκε στο Βέλγιο όπου ανακατασκευάστηκε και τοποθετήθηκε σε μουσείο αυτοκινήτων.