Σαουδάραβας επενδυτής κατασκευάζει το πρώτο Audi στον κόσμο, που καίει... θερμίδες


Ένας Σαουδάραβας επενδυτής κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο, που καίει θερμίδες. Πρόκειται για ένα μοντέλο, στο οποίο κάθεται κανείς μέσα, είναι... ανθυγιεινό και γίνεται ενεργό -και τελικά υγιεινό- έπειτα από αρκετή κούραση. Ιθύνων νους ο Άραβας Nasser Al Shawaf, που συνεργάστηκε με την ολλανδική εταιρεία BPO για τη δημιουργία του FitCar PPV Prototype 2, το οποίο διαθέτει pedal ποδηλάτου!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/9/2018

Εξωτερικά δείχνει, όπως κάθε άλλο Audi A4 Avant. Μάλιστα, διαθέτει ένα συνηθισμένο δίλιτρο turbo κινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με ένα απλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, το εσωτερικό του είναι κάπως διαφορετικό.

Στο χώρο, που συνήθως καταλαμβάνουν τα πόδια του οδηγού, αυτό το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ζευγάρι pedal ποδηλατικού τύπου. Ο υπολογιστής του αυτοκινήτου μετατρέπει την προσπάθεια του οδηγού σε... κίνηση. Αν ο οδηγός κάνει γρήγορα pedal, το αυτοκίνητο επιταχύνει.

Το σύστημα έχει ουσιαστικά τρεις βασικές ρυθμίσεις. Στην κίνηση, ιδανικά χρησιμοποιείται το πρόγραμμα “Drive Slow” (αργή οδήγηση), ενώ στον αυτοκινητόδρομο απαιτείται η ρύθμιση “Drive Fast” (γρήγορη οδήγηση). Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αλλά ο οδηγός επιθυμεί ακόμη να γυμνάζεται, υπάρχει το πρόγραμμα “No Drive” (καθόλου οδήγηση), το οποίο απεμπλέκει τα pedal από το γκάζι. Επιπλέον, στα pedal υπάρχει ένας διακόπτης, ο οποίος προσαρμόζει την αντίσταση, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει την άσκησή του.

Επειδή το σύστημα των pedal του ποδηλάτου καταλαμβάνει πολύ χώρο, το pedal του φρένου έχει αντικατασταθεί από μία απλή χειροκίνητη εκδοχή του σαν κι αυτές, που υπάρχουν στα αμαξίδια για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες. Το σύστημα έχει πατενταριστεί διεθνώς και αναμένει τη σχετική έγκριση για χρήση στο δημόσιο δρόμο στην Ολλανδία και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Σχολιάζοντας το FitCar PPV, ο Nasser Al Shawaf σχολίασε: «Εργάζομαι σε πολλές πόλεις σε όλον τον κόσμο, όπου τα αυτοκίνητα βρίσκονται συχνά καθ’ οδόν. Η τόσο αυξημένη χρήση τους για περισσότερο από δύο ώρες την ημέρα δεν είναι σίγουρα επωφελής για την υγεία των ανθρώπων. Έτσι, έφτασα στην ιδέα του FitCar -που ουσιαστικά κάνει ό,τι και οποιοδήποτε άλλο συμβατικού τύπου αυτοκίνητο-, το οποίο μας μεταφέρει με ασφάλεια και άνεση από το σημείο Α στο σημείο Β. Όπως και να ‘χει, στο FitCar μπορείς να ασκείσαι όσο οδηγείς.»

«Οι μελέτες μας προτείνουν ένα δείκτη κατανάλωσης θερμίδων, που ξεπερνά τις 300 ανά μισάωρο. Πολύς χρόνος δε μας περισσεύει, δεν είμαστε σε φόρμα, αλλά το FitCar PPV παρέχει τουλάχιστον ένα μέρος της λύσης για αυτά τα δύο προβλήματα σε όσους από εμάς θα ήθελαν να ασκούνται περισσότερο, αλλά δεν έχουν το χρόνο να το κάνουν. Είμαι πραγματικά περήφανος για τα αποτελέσματα.»

Ο Oscar Brocades Zaalberg, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της BPO, δήλωσε σχετικά: «Χρειαστήκαμε δύο χρόνια για να κατασκευάσουμε το FitCar. Ξεκινήσαμε με ένα απλό δείγμα της κατασκευής, ώστε να δούμε πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει και στη συνέχεια το δοκιμάσαμε σε ένα μικρό αυτοκίνητο. Αυτό εδώ, το Prototype 2 είναι ένα Audi A4 Avant, το οποίο επιλέξαμε για την εργονομία του εσωτερικού, επιτρέποντας τη δημιουργία μιας άνετης θέσης για ποδηλασία, με αρκετό χώρο για την εξέλιξη όλων των απαιτούμενων κινήσεων.

«Φιλοδοξία μας για αυτήν την τεχνολογία είναι είτε να υιοθετηθεί από μία αυτοκινητοβιομηχανία για την κατασκευή μιας νέας γενιάς «υγιέστερων» αυτοκινήτων πόλης είτε απλώς να είμαστε σε θέση να το παρέχουμε στην αγορά ως kit μετατροπής στην aftermarket αγορά, δηλαδή γι’ αυτούς, που θα ήθελαν να προσθέσουν το PPV ως κάτι το extra στο αυτοκίνητό τους. Μόλις μπεις στο αυτοκίνητο και το οδηγήσεις, γίνεται ένα με εσένα, είναι εύκολα ελεγχόμενο και ασφαλές. Θα παρότρυνα οποιονδήποτε να του δώσει μια ευκαιρία...»

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το δημιούργημά μας, το οποίο δοκιμάστηκε από πολλούς ανθρώπους στην Ολλανδία. Σαφώς και υπάρχουν διάφορες δυνατότητες επέκτασης των δυνατοτήτων του για την ανάπτυξη και εξέλιξή του. Θα μπορούσαμε να του εφαρμόσουμε και σύστημα φρεναρίσματος, μέσω του οποίου θα αναγεννάται ισχύς. Επίσης, το PPV θα μπορούσε να έχει διαφορετική αρχιτεκτονική, ώστε να είναι δυνατή ακόμα και η αναδίπλωση των pedal και να μετατρέπεται το όχημα σε... κανονικό αυτοκίνητο. Εξάλλου, θα μπορούσαμε να εξελίξουμε μία εφαρμογή, ταιριαστή με το PPV, ώστε να αυξάνεται η καύση των θερμίδων, η αποδοτικότητα, αλλά και να εισάγουμε διαφορετικές διαδρομές και οι προκλήσεις ανάμεσα στους followers της κοινότητας. Πολλά επιπλέον πράγματα είναι δυνατόν να γίνουν...»