Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για το νέο Subaru Forester


Η 5η γενιά του δημοφιλέστερου SUV της ιαπωνικής μάρκας βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) και στην Ευρώπη το περιμένουμε προς τα τέλη του έτους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 29/3/2018

Σχεδιαστικά το νέο Forester μοιάζει με μία εξέλιξη του τωρινού σχήματος που ισορροπεί ανάμεσα στα αμερικανικά και ασιατικά πρότυπα όπως και στα ευρωπαϊκά. Δίχως να έχει σχεδιαστικές ακρότητες το νέο SUV ξεχωρίζει μπροστά από την γνωστή μάσκα με τους μάλλον συγκρατημένους σχεδιαστικά προβολείς, ενώ πίσω τα φωτιστικά σώματα έχουν ένα κόψιμο δίνοντας μία διαφορετική διάσταση. Όπως και να έχει το νέο Forester διατηρεί τον αυθεντικό του χαρακτήρα και όπως τα Impreza και SV βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα και έχοντας μία απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 221 mm.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι πιο εντυπωσιακή και ξεχωρίζει η μεγάλη touch-screen με διαγώνιο 8,0 ίντσες (η βασική είναι στις 6,5) όταν ψηλότερα πλαισιώνεται από μια μικρότερη οθόνη. Από όσο μπορούμε να διακρίνουμε υπάρχει η γνωστή πολύ καλή εργονομία που μας έχει συνηθίσει η Subaru δίχως να απουσιάζουν οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Μεγάλο φαίνεται και το πορτμπαγκάζ αφού συνολικά οι χώροι και για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί χάρη και στο μεταξόνιο των 2.669 mm ( 30 mm από το απερχόμενο μοντέλο).

Η Subaru κάνει λόγο για ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό με δεδομένη την παρουσίας του ολοκληρωμένου συνόλου Eyesight (με σχεδόν όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) και με στόχο μία κορυφαία διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης. Στόχος του νέου Forester παραμένει το νέο Toyota RAV4 που επίσης παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη καθώς και το Honda CR-V.

Όσον αφορά την βορειοαμερικανική αγορά το νέο Forester θα λανσαριστεί με μία νέα γενιά boxer κινητήρων στα 2,5 lt με απόδοση 182 PS και με τεχνολογία start/stop. Δεδομένη είναι η συμμετρική τετρακίνηση, ενώ στάνταρ είναι το αυτόματο κιβώτιο Lineartronic (τύπου CVT). Όσον αφορά στην Ευρώπη ακόμη δεν υπάρχουν πληροφορίες για το νέο Forester που πιθανότατα θα το δούμε στην Φρανκφούρτη, αλλά το σίγουρο είναι πως δεν θα υπάρχει πλέον ο δίλιτρος diesel, αλλά ούτε και ο μάλλον αναιμικός 1.600άρης που τοποθετείται στο SV και στο Impreza, οπότε οι πιθανότητες γέρνουν υπέρ του turbo 1.6 από το Levorg με τους 170 PS.

Πάντως τον επόμενο μήνα η Subaru θα παρουσιάσει στο Πεκίνο μία υβριδική έκδοση (πιθανότητα με δίλιτρο βενζινοκινητήρα) και με την διάταξη του HV Hybrid με ηλεκτροκινητήρα που αντικαθιστά το πίσω διαφορικό. Και στην περίπτωση που δεν το γνωρίζετε το χεράκι της έχει βάλει και η Toyota που πλέον κατέχει το 16% της Subaru.