CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
50 ΧΡΟΝΙΑ OPEL GT

Περιήγηση στα ιστορικά ορόσημα ενός θρύλου 12/9

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Το μεγάλο οδοιπορικό “Grand Tour” ξεκινά στις 19 Σεπτεμβρίου στην πίστα του Hockenheim. Το δημοσιογραφικό λανσάρισμα του σπορ αυτοκινήτου έγινε στο σιρκουί του Grand Prix πριν από 50 χρόνια. Μεταξύ των επίτιμων προσκεκλημένων της πρώτης ημέρας είναι ο δημιουργός του GT, o σχεδιαστής Erhard Schnell, και ένας από τους ταχύτερους οδηγούς ράλι όλων των εποχών, ο Walter Röhrl, παγκόσμιος πρωταθλητής το 1982 με Opel Ascona 400, με το ιδιωτικό του Opel GT.

Η 20ή Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στην οικογένεια, και το “Grand Tour” επισκέπτεται την πατρίδα της οικογένειας Opel. Η πρώτη στάση της περιοδείας στα βουνά Taunus είναι το Opel Zoo, και ακολουθεί το Schloss Westerhaus, ο αμπελώνας της οικογένειας Opel.
Την επόμενη μέρα η αυτοκινητοπομπή κινείται νοτιοδυτικά. Στις 21 Σεπτεμβρίου, το “Grand Tour” επισκέπτεται το εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern, που προμήθευε εξαρτήματα για το GT κατά τη διάρκεια της παραγωγής του, από το 1968 ως το 1973. Επιστρέφοντας στην έδρα της Opel, στο Rüsselsheim, τα πληρώματα GT μπορούν να απολαύσουν τη σβελτάδα των κλασικών οχημάτων τους σε διαδρομές γεμάτες από στροφές.
Το “grand finale” προγραμματίζεται για τις22 Σεπτεμβρίου, και προορισμός είναι το Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Rodgau-Dudenhofen. Εκεί εξελίχθηκε το GT σε επίπεδο παραγωγής και ρυθμίστηκε η παραμικρή λεπτομέρεια στην οβάλ πίστα. Το ίδιο βράδυ, η Opel έχει προσκαλέσει τους ανθρώπους του “Grand Tour” σε δείπνο στο ιστορικό κτίριο K48 στο Rüsselsheim.

“Nur Fliegen ist schöner” (Μόνο το να πετάς είναι πιο όμορφο): Ο θρύλος Opel GT

Το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1968, ένα πρώτο δείγμα Γαλλο-γερμανικής συνεργασίας. Χάρη σε προηγούμενες συνεργασίες, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η γαλλική εταιρία ανέλαβε τα πρεσαριστά πάνελ αμαξώματος, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση του εσωτερικού του GT, προτού σταλεί στη Γερμανία για τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του κινητήρα.
Οι αγοραστές GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες – έναν 1.000άρη, 60 PS που προερχόταν από το Kadett και έναν 1.900άρη, 90 PS, από το Rekord. Από την πρώτη στιγμή, το GT 1900 ήταν πολύ δημοφιλές. Η μέγιστη ταχύτητα των 185 km/h και η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,5 sec ήταν αυτό που ήθελαν οι αγοραστές. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γινόταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων. Οι Ευρωπαίοι πελάτες σπάνια επέλεγαν το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το συγκεκριμένο κιβώτιο ήταν εξαιρετικά δημοφιλές.
Ο Friedhelm Engler, διευθυντής εξωτερικής σχεδίασης στην Opel, περιγράφει τη συμπεριφορά των συναδέλφων του την εποχή εκείνη ως... αναιδή! «Ήταν θρασύ να προτείνεις μία φιλοσοφία κινητήρα που τοποθετείται εμπρός αλλά κοντά στο κέντρο, με βάση το Kadett B. Αντί να τοποθετήσουν τα δοκιμασμένα εξαρτήματα μαζικής παραγωγής σε ένα νέο αμάξωμα, είχαν το σθένος να δημιουργήσουν κάτι τελείως επαναστατικό - ένα αληθινό Gran Turismo. Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος το GT ως ατσαλένια τόλμη!»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ