Όλα τα σενάρια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας (UPD)


Το ΥΠΟΙΚ διαβεβαιώνει πώς δεν θα υπάρξουν επιβαρύνσεις και το μόνο που εξετάζεται είναι ελαφρύνσεις σε παλαιά και μεγάλου κυβισμού ΙΧ αυτοκίνητα προκειμένου να μην αναγκάζονται οι ιδιοκτήτες τους να καταθέτουν τις πιvακίδες τους.

  • 23/9/2016

Τελειωμό δεν έχουν τα σενάρια που εξετάζονται από το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων το 2017 με εκατομμύρια οδηγούς να αγωνιούν για το τι θα πληρώσουν.

Ενδεχομένως, τα πάντα να εξαρτηθούν από την πορεία των εσόδων κι αν ο προϋπολογισμός για το επόμενο έτος «βγαίνει» χωρίς νέα μέτρα.

Πάντως το υποργείο Οικονομικών διαβεβαιώνει ότι δεν εξετάζεται καμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων και των άλλων οχημάτων που θα επιφέρει επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. 
Αντίθετα, όπως επισημαίνουν όπως διαβεβαιώνουν πηγές προσκείμενες στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, το μόνο που εξετάζεται είναι να υπάρξουν ελαφρύνσεις σε παλαιά και μεγάλου κυβισμού ΙΧ αυτοκίνητα προκειμένου να μην αναγκάζονται οι ιδιοκτήτες τους να καταθέτουν τις πιvακίδες τους. Πρόκειται για μέτρο που στοχεύει στον περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες από ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα σενάρια

Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και οι αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.

Δεν αποκλείεται να υπάρξει μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.

Υπάρχουν επίσης, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σκέψεις για επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Όπως όλα δείχνουν σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά, είναι δηλαδή 10ετίας και πάνω.

Συνοψίζοντας:

• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.

• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

 

Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ

Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4).

Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.

Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.

Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.

Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.