Oι Κινέζοι έφτιαξαν δρόμο με... ηλιακά πάνελ!


Οι Κινέζοι μηχανικοί στην πόλη Jinan κατασκεύασαν έναν δρόμο 2 χιλιομέτρων με ενσωματωμένα ηλιακά πάνελ τα οποία μπορούν να δίνουν ρεύμα στην γύρω περιοχή αλλά και -σε μεταγενέστερη φάση- να φορτίζουν επαγωγικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 

  • 24/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

Η δυναμική της Κινέζικης οικονομίας δεν σταματά πουθενά και τα τεχνολογικά μέτωπα που ανοίγει είναι πολλά και ενδιαφέροντα. Ένα από αυτά είναι η εγκατάσταση ενός δρόμου μήκους 2 χιλιομέτρων ο οποίος καλύπτεται με... ηλιακά πάνελ.

Στόχος αυτής της ιδέας είναι ο δρόμος να αποτελεί πηγή ενέργειας για τις πόλεις από τις οποίες θα περνάει. Ενώ σε μεταγενέστερη φάση, και όταν η τεχνολογία φθάσει σε ένα αποδεκτό επίπεδο, να μπορεί να φορτίζει επαγωγικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα ακόμα πλεονέκτημα, ιδίως για πόλεις με δύσκολες καιρικές συνθήκες, είναι ότι μπορεί να λιώνει το χιόνι χωρίς να χρειάζεται εξωτερική επέμβαση. 

Ο « Jinan South Ring Expressway» βρίσκεται στην πόλη Jinan της Κίνας, με 7 εκατομμύρια κατοίκους, η οποία αποτελεί κέντρο τεχνολογίας και logistics, ενώ είναι και η πόλη που κατασκευάζονται τα φορτηγά Sinotruck από την εταιρία που ανήκει στην κυβέρνηση. 

Σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, ο ηλιακός δρόμος θα είναι έτοιμος να ανοίξει πριν την έλευση της νέας χρονιάς. Για να φτιάξουν τον δρόμο με τα φωτοβολταϊκά τόξα, οι Κινέζοι μηχανικοί χρησιμοποίησαν τρία επίπεδα. Το πάνω-πάνω είναι ένα διάφανο υλικό με αντίστοιχες ιδιότητες με αυτές της ασφάλτου. Από κάτω του βρίσκονται τα ηλιακά πάνελ ενώ το τρίτο επίπεδο είναι ένα ενιαίο τμήμα απομόνωσης από το έδαφος.

Πάντως δεν είναι ο πρώτος «ηλιακός δρόμος» που έχει κατασκευαστεί ποτέ, καθώς κάτι τέτοιο υπάρχει στην Ολλανδία από το 2014. Όμως οι Κινέζοι έχουν -ως συνήθως- πάει το πράγμα πολύ πιο μακριά, τόσο σε διαστάσεις όσο και στην δυνατότητα εκμετάλλευσης της ιδέας σε μεγαλύτερης κλίμακας έργα. 

Το μέχρι σήμερα σημαντικότερο πρόβλημα ήταν ότι τα ηλιακά πάνελ τοποθετούνταν στο επάνω μέρος της ασφάλτου, και απαιτούσαν ειδικές οδηγικές συνθήκες αλλά είχαν και πολύ μεγάλο κόστος. Η ιδέα των Κινέζων με τα διαφορετικά επίπεδα φαίνεται να δίνει την σωστή απάντηση στο θέμα, και μένει να δούμε αν όντως κατάφεραν να κάνουν τους «ηλιακούς δρόμους» μία εφαρμόσιμη πραγματικότητα.