Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται για την εξέλιξη μπαταριών με στερεό ηλεκτρολύτη


Προκειμένου να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα οι Toyota, Nissan και Honda συνεργάζονται στον τομέα της εξέλιξη των μπαταριών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 9/5/2018

Είναι γεγονός πως η τεχνολογία των μπαταριών είναι το βασικό σημείο υστέρησης των ηλεκτρικών μοντέλων, κάτι που αναγκάζει τις τρεις μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες, την Toyota, τη Nissan και τη Honda να συνεργαστούν. Στο σχήμα θα μετέχουν πέρα και οι κατασκευαστές μπαταριών Panasonic και GS Yuasa καθώς και το ινστιτούτο Libtec (Lithium-Ion Battery Technology and Evaluation Center) και στόχος είναι η εξέλιξη νέου τύπου συσσωρευτών με στερεό (solid state) ηλεκτρολύτη. Οι οποίοι θα έδιναν άμεσα στις ιαπωνικές εταιρίες την πρωτοκαθεδρία στο συγκεκριμένο τομέα.

Κι αυτό γιατί οι μπαταρίες αυτού του τύπου έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, αποτελούνται από λιγότερα μέρη και φυσικά δεν χρησιμοποιούν υγρούς ηλεκτρολύτες, οπότε δεν έχουν και διαρροές. Οπότε είναι και πιο ασφαλής, ενώ η παραγωγή τους είναι πιο εύκολη και το τελικό τους κόστος μικρότερο σε σχέση με αυτές των ιόντων λιθίου. Μέχρι στιγμής η Toyota είναι η πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο τομέα χωρίς να έχει παρουσιάσει όμως κάποιο μοντέλο με μπαταρίες αυτού του τύπου.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η εξασφάλιση μιας αυτονομίας 550 χιλιομέτρων είναι εφικτή έως το 2025, ενώ μέχρι το 2030 μπορεί να αυξηθεί ακόμα και στα 800 χιλιόμετρα. Η χρηματοδότηση της έρευνας θα καλύπτεται κατά ένα μέρος, πιο συγκεκριμένα με 14,6 εκατομμύρια δολάρια και από το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.