Ο Koenigsegg υποστηρίζει ότι τα 300 μίλια την ώρα (482,8 km/h) είναι εφικτά!


Ο νέος στόχος των andrenaline junkies της αυτοκίνησης είναι να ξεπεραστεί το όριο των 300 μιλίων την ώρα και ο Koenigsegg με το Agera RS έχει έναν λόγο παραπάνω.

  • 21/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός όταν ένα Koenigsegg Agera RS κατάφερε να συντρίψει το ρεκόρ για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής, καταφέρνοντας να πιάσει σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο στη Νεβάδα των ΗΠΑ την ταχύτητα των 284,55 mph (ή 457,49 km/h) σε ένα από τα περάσματά του. Μπορεί όμως να περάσει το όριο των 300 μιλίων την ώρα που όλοι περιμένουν ως το επόμενο ορόσημο για αυτοκίνητο παραγωγής;

Οι πιο πολλοί θεωρούν ότι τα ελαστικά είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Πάντως το ρεκόρ του Agera RS έγινε με Michelin Pilot Spot Cup 2 τα οποία είναι στάνταρ στο αυτοκίνητο. Δεν είναι βέβαια ελαστικά της σειράς, από την άλλη όμως δεν είναι και κάποια ειδική κατασκευή, αλλά λάστιχα για κίνηση σε δημόσιο δρόμο.

Στην φετινή έκθεση του Detroit, ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Christian von Koenigsegg και ο Product Manager της Michelin, Eric Schmedding, είχαν μία δημόσια συζήτηση για το πόσο μπορούν να επηρεάσουν τα ελαστικά μια τέτοια προσπάθεια. Ο άνθρωπος της Michelin δήλωσε ότι αυτά τα ελαστικά δεν έχουν φτιαχτεί για τέτοιες ταχύτητες, αν και όπως υποστήριξε γνωρίζουν ότι έχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές που ανακοινώνει το εργοστάσιο για λόγους ασφαλείας.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για να σκάσει ένα λάστιχο είναι η θερμοκρασία. Και αυτό γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο όταν το αυτοκίνητο κινείται για αρκετή ώρα σε αυτές τις απαγορευτικές ταχύτητες. Όπως υποστηρίζει ο Koenigsegg, αν το αυτοκίνητο φθάσει γρήγορα στα 270 μίλια την ώρα, δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν χρειαστεί όμως πέντε λεπτά για να πάει από τα 270 στα 300 τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος.

Αυτό σημαίνει ότι η Koenigsegg δεν θα κυνηγήσει το ρεκόρ. Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας λέει ότι αν κάποιος θέλει να το προσπαθήσει, είναι με τα σημερινά δεδομένα εφικτό. Για το δικό τους αυτοκίνητο θα χρειαστούν να ανεβάσουν τον κόφτη σε πιο υψηλές ταχύτητες και πιο μακριά τελική σχέση μετάδοσης. Όμως δεν παύει να είναι κάτι πολύ τρομακτικό για τον οδηγό και το αυτοκίνητο, καθώς μπαίνουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την τροχιά του αυτοκινήτου, όπως ανωμαλίες του δρόμου, ένα ζώο, ο αέρας κ.λπ. "Είναι εφικτό" λέει ο Koenigsegg, "αλλά δεν είναι στις προθέσεις μας αυτή την στιγμή. Πάντως αν κάποιος άλλος το προσπαθήσει, σίγουρα η Koenigsegg θα απαντήσει!".

Όπως και να έχει το κυνήγι των 300 μιλίων την ώρα έχει ξεκινήσει για τα καλά, με τον Hennessey με την Venom 5 να έχει έτοιμη την δική του απάντηση και την Bugatti με την Chiron να καραδοκεί να πάρει πίσω τα πρωτεία. 

Όσοι από εσάς θέλουν να διαβάσουν τα μυστικά και τις ίντριγκες πίσω από αυτό το νέο ορόσημο στην ιστορία της αυτοκίνησης, υπάρχει ένα εκτεταμένο αφιέρωμα στο τεύχος του CAR AND DRIVER Φεβρουαρίου που κυκλοφορεί τώρα στα περίπτερα, όπου γίνεται αναδρομή όλων των γρήγορων μοντέλων στην ιστορία και το τι πρόκειται να γίνει από εδώ και πέρα. Ιδίως τώρα που πολλοί συζητούν για ανέβασμα της μπάρας στα 500 km/h, αριθμός πραγματικά εξωφρενικός για αυτοκίνητο παραγωγής.