Nέο Golf TSI 1.5 ΑCT με κατανάλωση σαν... diesel


Η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων απενεργοποιεί 2 από αυτούς ή «σβήνει» τελείως τον κινητήρα, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο.

  • 20/3/2018

Μια φορά κι έναν καιρό μόνο κάποια πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Volkswagen έφεραν σήμα με την ένδειξη “BlueMotion”, αλλά αυτές οι εποχές έχουν πλέον παρέλθει, αφού το νεότερο μέλος αυτής της φιλικής απέναντι στο περιβάλλον «ομάδας» είναι το πρόσφατα ανανεωμένο Golf στην έκδοση με το νέο turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων. Προκειμένου, λοιπόν, να επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου, ανάλογη με αυτήν ενός diesel αυτοκινήτου, το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο αποδίδει 130 (αντί 150 κανονικά) PS και τοποθετείται ήδη στις σύγχρονες εκδόσεις του 5θυρου Golf, αλλά και του Golf Variant, που πωλούνται στην Ευρώπη, ενώ σύντομα θα το δούμε και σε άλλα μοντέλα της VW.

Ποια είναι, λοιπόν, τα σπουδαία νέα σχετικά με αυτόν το νέο 1.5 TSI σε σύγκριση με τον 1.5 TSI EVO των 150 PS; Κατ’ αρχάς, για όσους δε γνωρίζουν, “ACT” σημαίνει Active Cylinder Technology και έχει να κάνει με τη διαχείριση των κυλίνδρων, ανάλογα με το φορτίο, που δέχεται ο κινητήρας. Αν ο οδηγός δε χρειάζεται την πλήρη ισχύ του κινητήρα, αυτό το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα 2 κυλίνδρους, ενώ το μηχανικό σύνολο συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά μεταξύ 1.400 και 4.000 rpm σε ταχύτητες που φτάνουν έως και τα 130 km/h. Η VW αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο οδηγός θα αντιληφθεί με δυσκολία την αλλαγή από την 4κύλινδρη στη 2κύλινδρη λειτουργία, κάτι που θα καταλάβει τελικά μόνο εξαιτίας της ένδειξης “2-cylinder mode” στον πίνακα οργάνων.

Μάλιστα, αν ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου Golf το επιλέξει με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, το αυτοκίνητο θα μπορεί εν κινήσει να περάσει σε μία προχωρημένη λειτουργία «ρολαρίσματος», χάρη στην επέμβαση του λεγόμενου «μικροϋβριδικού συστήματος». Επιπλέον, σε περίπτωση κίνησης σε κατωφέρεια, αν ο οδηγός δεν πατά το δεξί πεντάλ, ο κινητήρας απενεργοποιείται και ο συμπλέκτης απεμπλέκεται. Έπειτα από την ολοκλήρωση των δοκιμών της, η VW αναφέρει πως το μικροϋβριδικό σύστημα μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,4 λίτρα ανά 100 km.

Ο πιο αποδοτικός κινητήρας επιτρέπει στο Golf να καταναλώνει μόλις 4,8 λίτρα/100 km στο συνδυασμένο κύκλο και μόνο 4 λίτρα/100 km πέρα από τα όρια της πόλης με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή 4,1 λίτρα/100 km με το κιβώτιο DSG.