To i30N γίνεται... οικογενειακή υπόθεση


Το νεότερο και πρακτικό Hyundai i30 Fastback, αποκτά κι αυτό μία N εκδοχή. Έτσι, η κομψότητα έρχεται να συναντήσει με τον καλύτερο τρόπο το δυναμισμό των 250 ή 275 PS του δίλιτρου κινητήρα αυτής της έκδοσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: HYUNDAI
  • 26/9/2018

Λίγοι ήταν αυτοί που πίστευαν ότι το Hyundai i30 N με τα 250 ή 275 PS (έκδοση Performance) θα σημείωνε τέτοια επιτυχία. Ωστόσο, οι ιθύνοντες της κορεατικής εταιρείας αποφάσισαν να τοποθετήσουν αυτόν τον κινητήρα, μαζί με όλα τα... συνοδευτικά και στην Fastback εκδοχή. Για να πούμε την αλήθεια, αυτή η απόφαση δεν εξαρτήθηκε από την εμπορική πορεία του hatchback i30 N. Ήταν ειλημμένη εξ αρχής. Μάλιστα, όπως στο hatchback, έτσι και στο Fastback το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο και με τις δύο διαμορφώσεις ισχύος, δηλαδή τόσο με 250 όσο και 275 PS. Εκτός της αφθονίας των... αλόγων, η κορυφαία έκδοση Performance θα εφοδιάζεται με κάποια extra συν το μπλοκέ διαφορικό. Σε επίπεδο αισθητικής και σε σχέση με το «απλό» i30 N, το Fastback είναι με λίγα λόγια μία σπορ liftback λιμουζίνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αεροδυναμικός δείκτης cw είναι της τάξης του 0,297 έναντι του 0,32 του hatchback.

Πάντως, στην πρόσοψή τους το hatchback και το Fastback διαφέρουν με δυσκολία. Αντιθέτως, αυτό γίνεται πανεύκολα τόσο στο προφίλ τους όσο και στο πίσω μέρος τους. Το Fastback είναι κατά 12 cm μακρύτερο σε μήκος από το hatchback (4,34 m), η γραμμή της οροφής στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει έντονη -σπορτίφ- κλίση, κάτι που οδήγησε στις σχεδιαστικές επεμβάσεις της πίσω πλευράς. Τέλος, το Fastback εφοδιάζεται επίσης με αεροδυναμικό διαχύτη και διπλή απόληξη της εξάτμισης. Όσο για τα τριγωνικού σχήματος φωτιστικά σώματα, τα οποία στη hatchback έκδοση ήταν στο σπόιλερ της οροφής, στο Fastback βρίσκονται πλέον στο διαχύτη. Από εκεί και πέρα, οι ζάντες, η εξάτμιση κ.ά. αποτελούν κοινά σημεία.
Το i30 Fastback N θα εκτεθεί επισήμως στα μάτια του κοινού στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (2-14 Οκτωβρίου). Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το Νοέμβριο και οι πωλήσεις του αναμένονται στις αρχές του 2019.

Στο εσωτερικό: Σχεδόν καμία διαφορά με το «απλό» i30 N

Θα μπορούσε να είναι η ερώτηση του... quiz της εβδομάδας: «Πώς ξεχωρίζει κάποιος τις διαφορές των i30 N και i30 Fastback N στο cockpit τους;» Εντάξει, ομολογούμε ότι δεν είναι πολλές. Οι αεραγωγοί στο Fastback είναι στην άκρη τους κόκκινου χρώματος και οι κλωστές, όπου υπάρχουν, είναι επίσης κόκκινες. Κάπως έτσι υπογραμμίζονται οι premium... φιλοδοξίες του Fastback. Το λογότυπο "N" στο τιμόνι δεν είναι γαλάζιο, αλλά ανθρακί. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό παραμένει ίδιο. Τα καθίσματα είναι αρκετά χαμηλά τοποθετημένα, ενώ το τιμόνι ρυθμίζεται καθ' ύψος και κατά βάθος. Όσο για το ταχύμετρο, αυτό έχει ενδείξεις έως τα 300 km/h, που δεν κρίνονται υπερβολικά, αν σκεφτούμε ότι η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 km/h.

Από πλευράς χώρων, τα πράγματα είναι πολύ ενδιαφέροντα στη 2η σειρά θέσεων. Σε αντίθεση με ό,τι συνήθως συμβαίνει στα coupe αμαξώματα, όπου οι επιβάτες υποχρεώνονται να μαζεύουν τα πόδια και το κεφάλι τους, στο i30 Fastback αυτό δεν ισχύει. Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται με ευκολία, ενώ και ο χώρος για τα πόδια όσων κάθονται πίσω είναι ικανοποιητικά μεγάλος. Σαφώς, οι επιβάτες με ύψος άνω των 1,80 m θα έρθουν αντιμέτωποι με κάποιες δυσκολίες, ωστόσο σε ποιο άλλο αυτοκίνητο δε θα γινόταν κάτι τέτοιο; Όσο για το χώρο των αποσκευών, αυτός είναι στο Fastback ογκοδέστερος σε σχέση με του απλού i30.
Στον οδηγικό τομέα, το i30 Fastback N αναμένεται να έχει κορυφαία συμπεριφορά, δυναμική πρόσφυση και φανταστικό ήχο, ιδιαίτερα όταν ο turbo τετρακύλινδρος κινητήρας βάζει τη δική του πινελιά στο κατέβασμα μιας σχέσης. Με 3η σχέση στο κιβώτιο και 5.000 rpm το κατέβασμα μόνο ανατριχίλα μπορεί να προκαλέσει...

Το i30 Fastback N θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος

πως στο hatchback, έτσι και στο Fastback θα διατίθενται δύο εκδόσεις ισχύος. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στην έκδοση των 250 και των 275 PS. Αμφότερες είναι προσθιοκίνητες και εφοδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, 6 σχέσεων. Επιπλέον δυναμισμό εξασφαλίζουν το μπλοκέ διαφορικό (standard στην έκδοση Performance), οι ζάντες των 19 in που περιβάλλονται από ελαστικά Pirelli P-Zero, η σπορ εξάτμιση και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Οι μηχανικοί της Hyundai, πάντως, έχουν στόχο να δώσουν στην ανάρτηση του i30 Fastback N μία πιο άνετη ρύθμιση.