Jim Hackett (CEO της Ford): «Δεν επιθυμώ να πουλάω αυτοκίνητα»!


Στην κεντρική ομιλία του -στο πλαίσιο της Έκθεσης CES, που διεξάγεται στο Las Vegas- ο πρόεδρος της Ford, Jim Hackett, αναφέρθηκε στην αλλαγή του σκεπτικού του, στα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και στον τρόπο, με τον οποίον οι άνθρωποι θα επανακτήσουν στο μέλλον ζωτικό χώρο μέσα στις πόλεις.

  • 10/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ > ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: FORD

Την περασμένη Τρίτη (χθες, δηλαδή), ο Jim Hackett, για πρώτη φορά έπειτα από την ανάληψη των καθηκόντων του το περασμένο καλοκαίρι, έκανε δημόσια δηλώσεις. Και ενώ θα περίμενε κανείς ο λόγος του να έχει μόνο θετικό πρόσημο, αυτός μίλησε εκτενώς για τις αρνητικές πλευρές του κλάδου του αυτοκινήτου.

Η κατασκευή και η επέκταση των αυτοκινητόδρομων στην Αμερική υπονόμευσαν ανάμεσα στους ανθρώπους την «αίσθηση του να είναι κανείς κάπου μέλος», οι αλυσίδες εστιατορίων γρήγορου φαγητού θα είχαν περιορίσει τα «μικρά» γεύματα, ενώ τα πάρκινγκ αντικατέστησαν τις... ταβέρνες, είπε ο Hackett. Πριν από 30 χρόνια οι Αμερικανοί κατανάλωναν ετησίως κατά μέσο όρο 16 ώρες εν κινήσει, ενώ στη σύγχρονη εποχή 38! «Αυτό είναι κάτι που δε θα έπρεπε να δεχτούμε», τόνισε ο πρόεδρος της Ford.

Ο 62χρονος παράγοντας, πάντως, σχημάτισε μία αντίθεση με τα λεγόμενά του: «Δεν επιθυμώ να πουλάω αυτοκίνητα, αν και αυτό είναι κάτι που κάνω με μεγάλη ευχαρίστηση», είπε σε όσους παρακολουθούσαν την ομιλία του. Οι τεχνολογικές καινοτομίες, όπως τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης, η τεχνητή νοημοσύνη και το Internet μπορούν, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ford, να βοηθήσουν έτσι, ώστε οι πόλεις να γίνουν και πάλι άξιες για διαβίωση. Μάλιστα, η εταιρεία εξελίσσει μία εικονική πλατφόρμα, την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν επίσης πόλεις ή συνεργαζόμενες φίρμες, όπως εταιρείες μεταφορών, η αλυσίδα εστιατορίων Domino’s κτλ., προκειμένου να βρίσκουν λύσεις σχετικές με θέματα μεταφοράς και -εν γένει- κινητικότητας. Η Ford μελετά επίσης την τεχνολογία επικοινωνίας CV2X, με την οποία οχήματα ανταλλάσσουν μεταξύ τους δεδομένα και πληροφορίες με την υποστήριξη της κινητής τηλεφωνίας.

Μακροπρόθεσμος στόχος του Hackett είναι η μεταφορά, όχι μόνο ανθρώπων, αλλά και προϊόντων στις αστικές περιοχές. Σε κάποια άλλη παρουσίαση μίλησε ο Jim Farley, επικεφαλής του τμήματος Παγκόσμιας Αγοράς στη Ford, για τη δυνατότητα παράδοσης προϊόντων, που θα μπορούν να έχουν μικρές επιχειρήσεις με τη βοήθεια ρομποτικών ταξί. Μάλιστα, η Ford ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη μεταφορική εταιρεία Postmates, η οποία παρέχει υπηρεσίες του είδους σε 20 αμερικανικές πόλεις και έχει στόχο να επεκτείνει τις δραστηριότητές της ακόμα και στην πόλη του Μεξικού. Έτσι, η Ford ανταγωνίζεται τη γνωστή μεταφορική εταιρεία Uber, η οποία πραγματοποιεί παρόμοιες εργασίες.