Η Mercedes διαθέτει κινητήρα πετρελαίου 1.600 κυβικών στη γκάμα της. Μόνο που αυτός προέρχεται από το όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi, με ότι αυτό και αν σημαίνει για τους φανατικούς και πιο συντηρητικούς οπαδούς της μάρκας. Για αυτούς λοιπόν και όχι μόνο η γερμανική εταιρεία μειώνει τον κυβισμό της γενιάς ΟΜ-654 των κινητήρων πετρελαίου της και κατεβαίνει από τα 2.000 στα 1.600 cc. Η απόδοση του βασικού πλέον diesel φτάνει μέχρι και τους 160 ίππους.
Ενδιαφέρον είναι πως ο καινούργιος 1.600 έχει 94% κοινά στοιχεία με το μεγαλύτερο των 2.000 cc, ενώ η γερμανική εταιρεία ισχυρίζεται πως θα είναι εξίσου αν όχι περισσότερο πολιτισμένος. Παράλληλα για πρώτη φορά χρησιμοποιείται εδώ, σε έναν κινητήρα με αλουμινένιο μπλοκ και έμβολα από ατσάλι, η διαδικασία Conicshape.
Σύμφωνα με αυτή κατά τη λείανση του εσωτερικού των κυλίνδρων αυξάνεται ελαφρώς η διάμετρος στο κάτω μέρος του προκειμένου να επιτευχθεί ακόμα πιο ομοιογενής λειτουργία όταν ο κινητήρας έχει πιάσει τη θερμοκρασία του. Ο νέος 1.600 diesel θα κινεί αρχικά της C-Class και E-Class. Στην τελευταία θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, ενώ σε ότι αφορά τις επιδόσεις το 0-100 km/h θα ολοκληρώνεται σε 7,9 sec.