ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
Η συνεργασία της Mazda με την Toyota φαίνεται ότι ανεβάζει ρυθμό, κάνοντας αρκετούς να θεωρούν ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία "ένωση" των δύο εταιριών. Η ανακοίνωση μάλιστα μίας τεράστιας επένδυσης 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Βόρεια Αλαμπάμπα και από τις δύο εταιρίες, θεωρήθηκε προοίμιο για κάτι πολύ πιο σοβαρό σην σχέση μεταξύ τους.
Όμως ο πρόεδρος Bορείου Αμερικής της Mazda, Μasahiro Moro, ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους ότι δεν υπάρχει προοπτική συνένωσης των δύο εταιριών. Η Μazda θα μείνει ένας ανεξάρτητος κατασκευαστής τουλάχιστον για την ώρα, αλλά οι δύο εταιρίες θα συνεχίσουν να δουλεύουν από κοινού για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και τεχνολογιών.
Ο Moro μίλησε επίσης για την εποχή της ηλεκτροκίνησης και των νέων τεχνολογιών, όμως όπως είπε, η Mazda πιστεύει ακράδαντα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ζήσουν τουλάχιστον μία δεκαετία ακόμα, ίσως και πολύ παραπάνω, χάρη στα σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία με τα οποία εφοδιάζονται.
Η Mazda φαίνεται να συνεχίζει να πιστεύει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που γίνεται εμφανές με το Skyactiv-X, τον κινητήρα χωρίς μπουζί που παρουσιάστηκε τον περασμένο Αύγουστο και είναι μέσα στην στρατηγική της εταιρίας για την επόμενη δεκαετία και μέχρι το 2030.
Στο ίδιο πλάνο βρίσκεται και η αυτόνομη οδήγηση και η θέληση της εταιρίας να έχει καταφέρει να μειώσει εκείνη την χρονιά τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητά της κατά 50% και έως και πάνω από 90% μέχρι το 2050.