H Kίνα σκοπεύει να μειώσει τους δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά μοντέλα


Μπορεί η είδηση να περνά στα "ψιλά" και να μην απασχολεί τον Έλληνα καταναλωτή, είναι όωμς το πιο σημαντικό νέο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/4/2018
Σημειώστε τα νούμερα: Πέρσι πωλήθηκαν στην Κίνα πάνω από 28,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα (η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου) και μόλις το 4,2% εξ' αυτών, διλαδή 1,22 εκατ. μονάδες ήταν εισαγόμενα.
 
Οι αριθμοί ζαλίζουν και η είδηση ότι οι κινέζικες αρχές σκέπτονται την μείωση στο μισό των δασμών που βάζουν στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, έχει  κυριολεκτικά αναστατώσει της παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και τους μεγάλους κατασκευαστές σε Ευρώπη και Αμερική.
 
Οι πιο ωφελημένοι θα είναι προφανώς οι κατασκευαστές πολυτελείας της Ευρώπης, όπως BMW, Mercedes-Benz, Audi και Porsche, καθώς τα μοντέλα τους θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά απέναντι στα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν στις ντόπιες συνεργασίες τους. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Lexus, η οποία είναι η μόνη εταιρία που δεν έχει ανοίξει δικό της "μαγαζί" στην Κίνα.
 
Οι Κινέζοι μελετούν την μείωση των φόρων από το 25% που είναι σήμερα, στο 15% ή ακόμα και στο 10%. Την ίδια στιγμή μαίνεται ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ και τον πρόεδρο Trump, αν και οι Κινέζοι, πέρα από τις "απειλές" για ανέβασμα των φόρων στα αμερικάνικα προϊόντα, φαίνεται τελικά να κρατούν λίγο πιο προσγειωμένη στάση σ' αυτή την διαμάχη που έχει ξεσπάσει.
 
Η είδηση της μείωσης των φόρων έρχεται μετά από την εξίσου σημαντική απόφαση που ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες, σύμφωνα με την οποία επιτρέπται πλέον στις ξένες εταιρίες να έχουν και πάνω από το 50% των μετοχών στις εταιρίες που δημιουργούν σε συνεργασία με ντόπιους κατασκευαστές.
 
Αυτό σημαίνει απλά περισσότερες επενδύσεις στην Κίνα και άφιξη όλο και περισσότερων κατασκευαστών που μέχρι τώρα απεύφευγαν την εμπλοκή τους λόγω των δυσλειτουργιών που παρουσιάζει το οικονομικό "σύστημα" της χώρα. Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η Κίνα λοιπόν, η οποία να άργησε να μάθε τα χούγια του καπιταλισμού, όμως όπως φαίνεται είναι πλέον ο καλύτερος μαθητής.