Η FCA εξετάζει ένα εξακύλινδρο σε σειρά;


Οι εξακύλινδροι σε σειρά αρχίζουν και γίνονται πάλι μόδα και η FCA με τη σειρά της καλοβλέπει ένα αντίστοιχο σύνολο αυτού του τύπου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 17/9/2018

Οι εξακύλινδροι σε σειρά ήταν μια από τις καθιερωμένες και κλασικές επιλογές όταν ανέβαιναν τα κυβικά εκατοστά. Μέχρι πριν από κάμποσα χρόνια τουλάχιστο, καθώς στη συνέχεια έχασαν έδαφος. Ένας από τους λόγους είναι και το μεγαλύτερο μήκος τους σε σχέση με τους V6 που πρόσθετε επιπλέον θέματα στην παθητική ασφάλεια και στη σχεδίαση του πλαισίου και των ζωνών απορρόφησής του.

Τώρα τελευταία πάντως φαίνεται πως οι εξακύλινδροι σε σειρά, στους οποίους έχει μείνει φανατικά πιστή η BMW, επανέρχονται δυναμικά στο προσκήνιο. Η νέα γενιά εξακύλινδρων της Mercedes για παράδειγμα είναι σε σειρά, ενώ την αναβίωσή τους εξετάζουν και άλλοι κατασκευαστές. Μεταξύ αυτών και η FCA (Fiat Chrysler Automobiles), προκειμένου να τον χρησιμοποιήσει τόσο στα μεγάλα μοντέλα της Jeep όσο και στις σπορ και γρήγορες Alfa Romeο που κατά καιρούς έχει ακουστεί πως ετοιμάζονται.

Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την αναβάθμιση του Pentastar V6 των 3.600 cc, ο κυβισμός και οι διαστάσεις του οποίου όμως μάλλον πιο πολλά προβλήματα δημιουργούσαν παρά έλυναν. Έτσι αν τελικά η FCA προσχωρήσει σε ένα νέο εξακύλινδρο αυτός θα βασίζεται στον τετρακύλινδρο των 2.000 cc με την ονομασία (GME, Global Medium Engine). Ο οποίος κινεί εδώ και καιρό τη Giulia και από εδώ και στο εξής το Jeep Wrangler και στον οποίο σχεδόν χωρίς καμία αλλαγή θα προστεθούν δύο ακόμα κύλινδροι.