Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκτά μεγαλύτερη εξουσία στις εγκρίσεις τύπου των καινούργιων αυτοκινήτων


Μια ακόμα απόρροια του diesel gate είναι και οι διευρυμένες αρμοδιότητες που απέκτησαν οι αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τις εγκρίσεις τύπου των νέων μοντέλων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

  • 20/4/2018

Ακριβώς προκειμένου να αποφευχθούν ανάλογα θέματα στο μέλλον, μιας και η συγκεκριμένη υπόθεση οδήγησε στην ανάκληση συνολικά 8,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και προκάλεσε κρίση στη Volkswagen. Ταυτόχρονα ανάγκασε όσους χαράσσουν την πολιτική στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναθεωρήσουν απόψεις μιας στρατηγικής «καθαρού diesel» η οποία χρονολογείται από την δεκαετία του 1990.

Έτσι λοιπόν η Επιτροπή απέκτησε τη δυνατότητα να επιβάλλει πρόστιμο έως και 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο που παρουσιάζει πρόβλημα αλλά και να διατάσσει ανακλήσεις, ως μέρος ενός πιο κεντρικού ελέγχου, στα πρότυπα της Environmental Protection Agency των ΗΠΑ. Οι αποφάσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στην πρόσφατη αλλαγή των προδιαγραφών μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων στο δρόμο και όχι στο δυναμόμετρο.

Οι καινούργιες αποφάσεις έχουν σαν σκοπό και να ελαχιστοποιήσουν την προνομιακή μεταχείριση που ενδεχομένως υπάρχει από πλευράς των μεμονωμένων Επιτροπών χωρών προς τους εγχώριους κατασκευαστές. Παράλληλα η νέα νομοθεσία, που αντικαθιστά την παλιά που χρονολογείται από το 2007 προβλέπει:

  • την οργάνωση δοκιμών μετά την έγκριση τύπου των αυτοκινήτων από την αρμόδια επιτροπή
  • την ανάκληση αυτοκινήτων που έχουν έγκριση τύπου από μεμονωμένες χώρες της ΕΕ αν προκύψουν ανησυχίες για το περιβάλλον ή την ασφάλεια.
  • την υποβολή σε «αξιολόγηση από ομότιμους» τις εθνικές αρχές που είναι υπεύθυνες για την έγκριση αυτοκινήτων
  • την υποχρέωση των κατασκευαστών να αποκαλύπτουν πρωτόκολλα λογισμικού, ως μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τεχνολογίες εξαπάτησης.