ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
CONTINENTAL

Η Continental παρουσιάζει δύο νέες τεχνολογίες για τα ελαστικά του μέλλοντος 10/1

  • img
  • img
  • img

 

Η Continental παρουσιάζει 2 νέα concepts τεχνολογίας ελαστικών που θα κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και άνετη στο μέλλον. Τα δύο συστήματα όχι μόνο καθιστούν δυνατό τον συνεχή έλεγχο της κατάστασης του ελαστικού, αλλά και την προσαρμογή τής απόδοσής του, ανάλογα με τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα. Οι τεχνολογίες  ονομάζονται ContiSense & ContiAdapt και παρουσιάστηκαν στο Frankfurt Motor Show (IAA) 2017. 

 Το ContiSense βασίζεται στην ανάπτυξη ηλεκτρικά αγώγιμων μιγμάτων γόμας που επιτρέπουν την αποστολή ηλεκτρικών σημάτων, από ένα αισθητήρα στο ελαστικό, σε ένα δέκτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι εγκατεστημένοι στο ελαστικό αισθητήρες ελέγχουν συνεχώς το βάθος του πέλματος και τη θερμοκρασία. Αν οι τιμές των μετρήσεων βγουν εκτός  προκαθορισμένων ορίων, το σύστημα αμέσως προειδοποιεί τον οδηγό. Αν ο,τιδήποτε διατρήσει το πέλμα, το κύκλωμα στο ελαστικό “κλείνει”, 


ενεργοποιώντας, παράλληλα, μια ένδειξη κινδύνου για τον οδηγό, πριν χαθεί η πίεση – και σε κάθε περίπτωση, πιο γρήγορα από τα υπάρχοντα αντίστοιχα συστήματα, τα οποία ειδοποιούν τον οδηγό, μόνο αφού η πίεση του ελαστικού έχει ήδη αρχίσει να χάνεται.  Στο μέλλον, το σύστημα ContiSense θα αποκτήσει επιπλέον αισθητήρες που θα μπορούν να αξιοποιηθούν μεμονωμένα. Με αυτόν τον τρόπο, οι πληροφορίες για το οδόστρωμα, όπως η θερμοκρασία ή ύπαρξη χιονιού, θα γίνονται αισθητές από το ελαστικό και θα μεταδίδονται στον οδηγό. Τα δεδομένα θα μπορούν να μεταδοθούν στα ηλεκτρονικά του οχήματος ή μέσω bluetooth στο smartphone του οδηγού.

To ContiAdapt  συνδυάζει μικρο-συμπιεστές, ενσωματωμένους στον τροχό, με στόχο τη ρύθμιση της πίεσης του ελαστικού, μέσω μιας μεταβλητής, ως προς το πλάτος, ζάντας. Το σύστημα μπορεί έτσι να τροποποιεί το μέγεθος της επιφάνειας του ελαστικού που εφάπτεται με το οδόστρωμα (contact patch), το οποίο, ανάλογα με τις συνθήκες, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα ασφάλειας, αλλά και άνεσης.

Τέσσερεις διαφορετικοί συνδυασμοί επιτρέπουν τέλεια προσαρμογή σε διαφορετικές συνθήκες οδοστρώματος, όπως βρεγμένο, ανώμαλο, γλιστερό ή κανονικό. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός μικρότερης επιφάνειας επαφής και υψηλής πίεσης είναι κατάλληλος για οδήγηση που τη χαρακτηρίζει η χαμηλή αντίσταση κύλισης και η οικονομία καυσίμου, όταν ο δρόμος είναι στεγνός και με καλό οδόστρωμα. Αντίθετα, ο συνδυασμός πιο μεγάλης επιφάνειας επαφής και πιο χαμηλής πίεσης προσφέρει ιδανική πρόσφυση σε γλιστερούς δρόμους.

Το σύστημα, επίσης, επιτρέπει τη ρύθμιση του ελαστικού σε πολύ χαμηλές πιέσεις (κάτω από 1 bar), ώστε, για παράδειγμα, να διευκολυνθεί ο οδηγός να ξεκινήσει το όχημα σε βαθύ χιόνι ή να διασχίσει μια επιφάνεια με επικίνδυνο μαύρο πάγο (μη ορατή παγωμένη υγρασία στο οδόστρωμα). 

Οι τεχνολογίες ContiSense & το ContiAdapt υποστηρίζονται από ένα νέο πρωτοποριακό ελαστικό που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση και των δύο συστημάτων. Ο σχεδιασμός του ελαστικού περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές ζώνες πέλματος για οδήγηση σε βρεγμένες, γλιστερές και στεγνές επιφάνειες.

Ανάλογα με την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, ενεργοποιούνται διαφορετικές ζώνες πέλματος και το ελαστικό  υιοθετεί το απαιτούμενο “αποτύπωμα“ για την περίσταση. Με αυτόν τον τρόπο, τα χαρακτηριστικά του ελαστικού προσαρμόζονται στις επικρατούσες οδικές συνθήκες ή στις προτιμήσεις του οδηγού. 
Η Continental θεωρεί και τις δυο τεχνολογίες, ως πολλά υποσχόμενες λύσεις στα θέματα αυτοκίνησης του μέλλοντος, καθώς τα ελαστικά θα προσαρμόζονται στις ανάγκες της αυτόνομης οδήγησης και της ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, τα συστήματα αυτά ακολουθούν τις ήδη καθιερωμένες τεχνολογίες εκτεταμένης κινητικότητας, ContiSeal (αυτόματο σφράγισμα διατρήσεων ελαστικού για αποφυγή κλαταρίσματος), και, ContiSilent (αισθητή μείωση θορύβου του ελαστικού κατά την επαφή του με το οδόστρωμα). 

Αντλώντας εμπειρία από την 140 ετών ιστορία της στην κατασκευή ελαστικών, αλλά και από την εξειδίκευση στον τομέα των ηλεκτρονικών και του IT, η Continental συστηματικά ευθυγραμμίζει τα προϊόντα της με τις μελλοντικές απαιτήσεις της αυτόνομης και ηλεκτροκίνητης  οδήγησης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2017 VW EURONCAP 12/1

    Η Volkswagen κυριάρχησε στις δοκιμές του Euro NCAP το 2017

    Εξαιρετική επίδοση της Volkswagen στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP για το 2017 - Τρία μοντέλα της Volkswagen βρέθηκαν στην πρώτη θέση σε τρεις από τις έξι κατηγορίες στις οποίες κατατάσσει τα αυτοκίνητα ο Euro NCAP

  • PORSCHE EV 12/1

    Η Porsche εξελίσσει μία EV πλατφόρμα για supercar

    Η γερμανική φίρμα έχει ήδη ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε μία νέα πλατφόρμα που θα βασιστεί ένα νέο ηλεκτρικό supercar.

  • CAR AND DRIVER ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 12/1

    Μη χάσετε το νέο τεύχος του Car And Driver

    Πλoύσιο σε θεματολογία και με αποκλειστικότητες το νέο τεύχος του C&D που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή με την Ελευθερία του Τύπου! Δείτε τα περιεχόμενα.

  • EURO NCAP 11/1

    Euro NCAP: To Volvo XC60 είναι το ασφαλέστερο μοντέλο!

    Από όλα τα αυτοκίνητα που αξιολόγησε ο έγκριτος οργανισμός Euro NCAP την χρονιά που μας πέρασε το SUV της Volvo ήταν αυτό που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία. Χαρακτηριστικό είναι πως στην προστασία των ενηλίκων το XC60 άγγιξε το τέλειο με αξιολόγηση στο 98%.

  • 2018 RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI ALLIANCE VENTURES 11/1

    Η Renault-Nissan-Mitsubishi εγκαινιάζει ένα ταμείο Venture Capital

    Η Renault-Nissan-Mitsubishi, η κορυφαία συμμαχία αυτοκινητοβιομηχανιών σε παγκόσμιο επίπεδο, ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη της Alliance Ventures, ενός νέου εταιρικού ταμείου κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών (Venture Capital fund) που σχεδιάζει να επενδύσει μέχρι και 1...

  • 2017 ΑLFA ROMEO SALES 11/1

    «Χρυσή» χρονιά το 2017 για την Alfa Romeo

    ​Οι Giulia και Stelvio βοήθησαν την Alfa Romeo να αυξήσει την παραγωγή της το 2017 κατά 62%. Συνολικά 150.722 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν πέρυσι στα τρία εργοστάσια της εταιρείας.

  • 11/1

    Clio με γεύση… Formula 1! (pics)

    Η Renault έκανε πάλι το… θαύμα της! Η γαλλική φίρμα δημιούργησε ένα 'καυτό' Clio, με κωδική ονομασία R.S.18, το οποίο είναι εμπνευσμένο απευθείας από τον 'μαγικό κόσμο' της Formula 1!

  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ ΔΙΟΔΙΑ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ 11/1

    Eθνικές Ελλάδος

    Το κίνημα 'Δεν Πληρώνω' τώρα δικαιώνεται. Όχι με 'τζάμπα' μαγκιές (όχι και τόσο τζάμπα όπως αποδεικνύεται τελικά) και σηκωμένες μπάρες, αλλά με ένα πιο απλό όσο και αρκετά γοητευτικό τρόπο.

  • 2018 FORD TOURNEO 11/1

    H γκάμα Ford Tourneo έρχεται αναβαθμισμένη

    Ντεμπούτο για τη Νέα Οικογένεια Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Ford Tourneo στην Έκθεση των Βρυξελλών

  • MERCEDES-BENZ, CES 2018 11/1

    Tο MBUX είναι το νέο σύστημα πολυμέσων της Mercedes-Benz

    Όπως είχε προγραμματισθεί η γερμανική εταιρία παρουσίασε τη νέα γενιά infotainment η οποία θα εισαχθεί για πρώτη φορά στη νέα A-Class.

  • 2018 TELENAV 10/1

    Διαφημίσεις και συστήματα infotainment

    'Διακόπτουμε τη διασύνδεσή σας στο αυτοκίνητο για λίγες διαφημίσεις και σε λίγο θα είμαστε και πάλι μαζί'!

  • GENOVATION, CES 2018 10/1

    Η ηλεκτρική Genovation GXE έχει 800+ άλογα

    H Genovation είναι μία ανεξάρτητη εταιρία που ασχολείται κυρίως με αναβαθμίσεις διαφόρων μοντέλων (κυρίως αμερικανικών σε EV) και κατάφερε να πάρει μία ακόμη μεγάλη δόση προβολής στην έκθεση ηλεκτρονικών CES.

  • CONTINENTAL 10/1

    Η Continental παρουσιάζει δύο νέες τεχνολογίες για τα ελαστικά του μέλλοντος

    Το σύστημα ContiSense περιλαμβάνει αισθητήρα μέσα στο ελαστικό για να πληροφορεί τον οδηγό για την κατάστασή του ενώ το σύστημα ContiAdapt ρυθμίζει την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, με στόχο την ιδανική προσαρμογή της επιφάνειας επαφής τού ελαστικού...

  • 2018 CES JIM HACKETT 10/1

    Jim Hackett (CEO της Ford): «Δεν επιθυμώ να πουλάω αυτοκίνητα»!

    Στην κεντρική ομιλία του -στο πλαίσιο της Έκθεσης CES, που διεξάγεται στο Las Vegas- ο πρόεδρος της Ford, Jim Hackett, αναφέρθηκε στην αλλαγή του σκεπτικού του, στα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και στον τρόπο, με τον οποίον οι άνθρωποι θα επανακτήσουν στο μέλλον ζωτικό χώρο μέσα...

  • 2017 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ 10/1

    Με άνοδο 11

    Σταθερή ανοδική πορεία παρουσιάζει η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, με τις συνολικές πωλήσεις να φθάνουν στις 88.083 μονάδες έναντι 78.873 του 2016.