H Audi δοκιμάζει το δικό της εικονικό εργοστάσιο ισχύος


Με την εποχή της ηλεκτροκίνησης να διανοίγεται για τα καλά από την επόμενη δεκαετία οι κατασκευαστές αναζητούν αποδοτικές λύσεις για την φόρτιση των αυτοκινήτων ακόμη και από το σπίτι.

  • 24/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Κατά καιρούς διάφοροι κατασκευαστές έχουν παρουσιάσει πολλά project για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα από τα πιο πρόσφατα είναι της Audi που ουσιαστικά περιλαμβάνει ένα δίκτυο με συνδεμένα αυτοκίνητα που δημιουργεί ένα εικονικό εργοστάσιο ισχύος (“virtual power plant”, όπως το αποκαλεί η Audi). H ιδέα βασίζεται στον απομακρυσμένο έλεγχο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περιόδους με χαμηλή ζήτηση ενέργειας και στην εκφόρτιση σε περιόδους με υψηλή ζήτηση.

Το concept έχει δοκιμάζεται από την Audi σε συνεργασία με την startup ελβετική εταιρία Ampard και υπό το πρόγραμμα “Audi Smart Energy Network”. Στο δίκτυο συμμετέχουν κατοικίες από το Ingolstadt και την Ζυρίχη όπου η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ και αποθηκεύεται σε συστοιχίες μπαταριών ή διοχετεύεται σε σταθμούς φόρτισης EV.

Για παράδειγμα όταν υπάρχει κορύφωσε σε ενεργειακές απαιτήσεις σε ένα νοικοκυριό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει ήδη φορτίσει και που βρίσκεται στο γκαράζ θα μπορεί να επιστρέψει την ενέργεια του προσωρινά για να αντισταθμιστεί το ισοζύγιο ενέργειας. Όταν οι οικιακές απαιτήσεις μειωθούν, τότε το EV θα αρχίσει να φορτίζει ξανά.

Μπορεί να ακούγεται κάπως περίπλοκο αλλά στο μέλλον θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε το ηλεκτρικό δίκτυο ανά σπιτικό, περιοχή ή χώρα να μπορεί να σηκώνει την φόρτιση και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τους κατασκευαστές (όπως πρόσφατα η Nissan) να πειραματίζονται από τώρα με διάφορες ιδέες.