Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της Χρονιάς, το Volvo XC 40


Μετά από την ψηφοφορία των μελών της επιτροπής για το COTY, το σουηδική μοντέλο κατάφερε να υπερισχύσει με 325 ψήφους.

 

  • 5/3/2018

Σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική χρονιά, τελικά το Volvo XC 40 κατάφερε να πάρει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ευρώπη συγκεντρώνοντας 325 ψήφους. Η ανακοίνωση του αποτελέσματος έγινε παραδοσιακά με την έναρξη της έκθεσης της Γενεύης πριν λίγα λεπτά.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε το Seat Ibiza με 242 ψήφους και στην τρίτη θέση η BMW σειρά 5 με 226 ψήφους.

Πιο πίσω τερμάτισε η έκπληξη της χρονιάς, το KIA Stinger με 204 ψήφους, ενώ την επτάδα έκλεισαν το Citroen C3 Aircross με 171 ψήφους, το Audi A8 με 169 ψήφους και η Alfa Romeo Stelvio με 163 ψήφους.

Να υπενθυμίσουμε πως στον θεσμό COTY μοναδικός εκλέκτορας από την Ελλάδα είναι ο διευθυντής των 4 ΤΡΟΧΩΝ ο οποίος στην ιστοσελίδα του περιοδικού εξηγεί το πώς ψήφησε:

"Σήμερα το απόγευμα στις 16:00 ώρα Ελλάδας ανακοινώνεται στη Γενεύη ο φετινός νικητής του θεσμού Car Of The Year. Το καθένα από τα 60 μέλη είχε στη διάθεσή του 25 βαθμούς να μοιράσει στους 7 φιναλιστ.

Ακολουθεί η δικιά μου βαθμολογία και αιτιολόγηση:

Volvo XC40: 7 βαθμοί

Το δικό μου Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Σφραγίζει μια προσπάθεια της Volvo που ξεκίνησε με το XC90 και ολοκληρώθηκε με τo XC40. Πιστοποιεί και τι μπορούν να κάνουν οι Σουηδοί όταν τους υποστηρίζουν έντιμοι επενδυτές με άποψη, που σεβάστηκαν το DNA τους και την εμπειρία τους στη δημιουργία αυτοκινήτων της premium κατηγορίας. Mε ένα μοντέλο ανταγωνιστικό σε σχέση τόσο με τις προτάσεις των Γερμανών κατασκευαστών κύρους όσο και με τις Range Rover και Jaguar, η Volvo έχει την εμπιστοσύνη μας, και δεν την κρύβουμε. 

Citroen CAircross: 5 βαθμοί

Στη σωστή κατεύθυνση. Δεν πρόκειται για ένα υπερυψωμένο C3, αλλά για ένα καλά δουλεμένο σύνολο, στο οποίο έχουν προσαρμοστεί οι εξαιρετικοί κινητήρες του γαλλικού γκρουπ με τα αντίστοιχα κιβώτια. Άλλωστε, εκφράζει στη λίστα μας και τη νέα τάξη πραγμάτων, όπου τα Β-SUV είναι ανταγωνιστικά και με τις συμβατικές εκδοχές στα segment B και C. Η επιλογή μου είναι αυτή με τον 1.2 βενζίνης με το εξαιρετικό 6άρι αυτόματο κιβώτιο της PSA. Οι βαθμοί μου συνδέονται και με την ευαισθησία της Citroen Hellas στο after sales.

Seat Ibiza: 4 βαθμοί

Ο παλιός είναι αλλιώς, αν και αυτό το Ibiza δε μοιάζει σε τίποτα με το τεράστιο παρελθόν του μοντέλου. Αυτήν τη φορά το αναγέννησαν στην κυριολεξία και προσάρμοσαν-ρύθμισαν τα μηχανικά μέρη με τη φινέτσα που απαιτεί η ισπανική φιλοσοφία. Η σφραγίδα του Λούκα Ντε Μέο ξεπερνά το συμβατικό μάρκετινγκ και την επικοινωνία, και ανοίγει νέους, διαφορετικούς δρόμους, που δίνουν στη Seat την ταυτότητα που της έλειπε. Κρίμα που δεν έχουμε στη λίστα μας το Arona. Όμως είμαι ένας στους 60, και η πλειοψηφία έχει το λόγο. 

Alfa Romeo Stelvio: 3 βαθμοί

Μπορεί η QV να ανατριχιάζει και να ανασταίνει, αλλά είναι οι γήινες εκδοχές που δίνουν τη μάχη στο ράλλυ των πωλήσεων και αποδεικνύονται ανταγωνιστικές σε σχέση με τους Γερμανούς, τους Βρετανούς και τη Volvo. Καθυστέρησαν, αλλά αξιοποιώντας τα πάντα σε σχέση με την Giulia παρουσίασαν ένα περίφημο SUV, και μακάρι η επόμενη πρότασή τους να συνδέεται με ένα αυτοκίνητο στο μέγεθος της Giulietta. Μετά την Giulia, η Stelvio εκτοξεύει τις απαιτήσεις για έναν κατασκευαστή που ξαναζεί στη φυσική του θέση. 

Audi A8: 3 βαθμοί

Βαθιά υπόκλιση στους μηχανικούς της Audi, χάρη στους οποίους η ναυαρχίδα της εταιρείας αποτελεί ένα κινητό τμήμα R&D για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Μέσα από αυτό το εργαστήρι τεχνολογίας η Audi προδίδει τις σκέψεις της για το Α6. Άλλωστε, στο Α7 τις πιστοποιεί και -το πλέον σημαντικό- η ιστορία συνεχίζεται. Το Α8 προσφέρεται για σεμινάρια τεχνολογίας και προς άλλους Γερμανούς και, κυρίως, μπορείς και πρέπει να το οδηγείς παραμερίζοντας τον επαγγελματία «σοφέρ» που έχει την ευθύνη των μετακινήσεων του επιτυχημένου επιχειρηματία με άποψη, ο οποίος και θα το επιλέξει. 

Κia Stinger: 2 βαθμοί

Σε τρομάζει σχεδιαστικά. Σε έχουν συνηθίσει σε πιο ήρεμες και πάντα σύγχρονες γραμμές στην Κia, και το Stinger δεν το αποκαλείς κομψό. Πάντως η συμβατική γκάμα αυτού του Κορεάτη κατασκευαστή είναι όντως κομψή, ενώ και η προσωπικότητά του συνδυάζεται με το συναίσθημα, το οποίο ευρύτερα λείπει. Η υπέρβαση-ευχάριστη έκπληξη επί του προκειμένου συνδέεται με τα μηχανικά μέρη. Εντυπωσιάζει η εκδοχή με τους 350 ίππους και το AWD, αλλά θα επιλέγαμε αυτή με τον 2λιτρο βενζίνης των 250 ίππων και την κίνηση μόνο πίσω. 

BMW 5-Series: 1 βαθμός

Ένας βαθμός αντί για μηδέν, για την ιστορία τους και για ό,τι υπερθετικό έχουμε γράψει για τους Βαυαρούς εδώ και σαράντα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, ο βαθμός μας δε συνδέεται με το ότι πλέον υπολείπεται οριακά της Ε-Class, αλλά έχει να κάνει με την προσβλητική συμπεριφορά των στελεχών ενός από τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές κύρους του πλανήτη. Ακόμα και αν αδιαφορείς για ένα θεσμό, οφείλεις σεβασμό στα μέλη του, όπως άλλωστε τον έχουν αποδώσει μέσα από τη δική τους ιστορία-εμπειρία._Σ.Χ."