Euro NCAP: Ποια ήταν η έκπληξη στον τελευταίο κύκλο δοκιμών για φέτος;


Το Fiat Punto αποτέλεσε την εν λόγω έκπληξη μιας και σημείωσε αρνητικό ρεκόρ όλων των εποχών αφού η αξιολόγηση του Euro NCAP ήταν με μηδέν αστέρια επειδή το ιταλικό μοντέλο δεν είχε κανένα ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης.

  • 13/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Κάτι απόλυτα λογικό αφού το Punto μπορεί να έχει περάσει από πολλές ανανεώσεις, αλλά ουσιαστικά οι κατασκευαστικές του προδιαγραφές είναι του 2005. Έτσι, ο Euro NCAP προτίμησε να αξιολογήσει το Punto και παράλληλα να αναδείξει πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα «παλιότερο» και ένα σύγχρονο από πλευράς εξοπλισμού μοντέλο.

Η απουσία συστημάτων υποβοήθησης είναι αυτή που στοίχισε περισσότερο στο Punto αφού η βαθμολογία ήταν μηδενική. Τα crash-test έγιναν με ένα πεντάθυρο μοντέλο έκδοσης 1.2 με 65 PS και η αξιολόγηση ήταν 51% στην προστασία των ενήλικων, 43% για τα παιδιά και 52% για τους πεζούς. Επίσης δεν υπήρχαν πλευρικοί αερόσακοι και όπως γίνεται αντιληπτό η απόδοση του τίτλου ως το ανασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει δοκιμάσει ο Euro NCAP είναι μάλλον άδικος για το ιταλικό supermini.

Εδώ να πούμε πως τα Dacia Duster, Kia Stonic και MG ZS αξιολογήθηκαν με μόλις τρία αστέρια επειδή στις βασικές τους εκδόσεις δεν περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Ωστόσο, με τα συστήματα αυτά το Kia Stonic γίνεται πεντάστερο και το Toyota Aygo τετράστερο, οπότε γίνεται αντιληπτό πόσο επηρεάζει την τελική βαθμολογία ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός.

Εδώ να πούμε πως για τον ίδιο λόγο με τρία αστέρια αξιολογήθηκαν τα Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX / Grand C-Max, Opel / Vauxhall Karl και DS 3, ενώ πεντάστερα ήταν τα BMW 6 Series GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger και Toyota Yaris. Για να δούμε πως και αν θα τοποθετηθεί η Fiat με κάποια επίσημη ανακοίνωση.