ΒMW 8 Series: Κορυφαίο κουπέ με πολυτέλεια και σπορ χαρακτήρα


Επιτέλους, μετά από πολύ καιρό προετοιμασίας, η νέα ναυαρχίδα της BMW, η σειρά 8, αποκαλύπτεται σήμερα στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα του Le Mans. Kαι είναι πανέμορφη!
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΒΜW
  • 16/6/2018

Μερικά αυτοκίνητα είναι καταδικασμένα ακόμα και από τις φήμες για την ύπαρξή τους να αναστατώνουν. Και η επιστροφή του αριθμού "8" στην γκάμα της BMW αποτέλεσε εδώ και αρκετούς μήνες το πιο προσφιλές ανάγνωσμα για φήμες και κατασκοπευτικές φωτογραφίες, μιας ναυαρχίδας που εκτός των άλλων θα πρέπει να αποτυπώνει στον μέγιστο βαθμό το κορυφαίο σπορ ζητούμενο της BMW.

Kαι τα αποκαλυπτήρια γίνονται σήμερα, στο Le Mans όπου η Γερμανική εταιρία επιστρέφει και στην αγωνιστική δράση. Η νέα σειρά 8 είναι ένα άκρως εντυπωσιακό κουπέ, από εκείνα που μόνο η BMW γνωρίζει να κατασκευάζει, με ένα πανέμορφο αμάξωμα και με μηχανικά μέρη και ένα γενικότερο στήσιμο που σύμφωνα με την εταιρία υπόσχεται οδηγικές συγκινήσεις κορυφαίου επιπέδου.

Η εξωτερική σχεδίαση δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι έχουμε να κάνουμε με μία γνήσια BMW. To μεγάλο εμπρός καπό, η χαμηλή μάσκα και η χαρακτηριστική εισαγωγή (η οποία είναι εδώ πιο στενή) δίνουν το αδιαμφισβήτητο στίγμα μιας κορυφαίας σχεδιαστικής στιγμής της εταιρίας. Η ίδια εντυπωσιακή εικόνα εντοπίζεται και στο πίσω μέρος, με τις μεγάλες τραπεζοειδείς εξατμίσεις, τα πολύ εντυπωσιακά φωτιστικά LED σώματα (μπορούν να είναι και τα έξτρα με τεχνολογία laser) και τα αεροδυναμικά βοηθήματα (σπόϊλερ, diffuser).

To μήκος της φθάνει στα 4,843 μέτρα, το πλάτος τα 1,902 μέτρα και το ύψος στα 1,341 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.822 χιλιοστά. Οι διαστάσεις αυτές, πέρα από την σχεδίαση και τις εξαιρετικές αναλογίες, δίνουν και μια άκρως εντυπωσιακή παρουσία του αυτοκινήτου στον δρόμο. 

Στο εσωτερικό υπάρχει όλο το πολυτελές "σύμπαν" της εταιρίας, με κορυφαία σε ποιότητα υλικά (υπάρχει ακόμα και επιλογέας ταχυτήτων κατασκευασμένος από γυαλί) και όλο το σύγχρονο πακέτο της εταιρίας σε ότι αφορά τα υποσυστήματα για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Ο πίνακας οργάνων είναι ο νέος ψηφιακός των 10,25 ιντσών ενώ στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία ακόμα οθόνη των 12,3 ιντσών για το σύστημα infotainment.  

Σε αρχική φάση θα υπάρχει η M850i xDrive με τον 4.4 biturbo V8, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η απόδοση θα βρίσκεται στα 530 άλογα με την ροπή στα 750 Nm. Η BMW δίνει μόλις 3,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h, ενώ η τελική της ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Στην Ευρώπη θα υπάρχει και diesel έκδοση, η 840d xDrive με τον 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά biturbo, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Η ισχύς σ' αυτή την περίπτωση βρίσκεται στα 320 άλογα και η ροπή στα 680 Nm, με την επιτάχυνση του 0-100 km/h να γίνεται σε 4,9 δευτερόλεπτα και η τελική και πάλι να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. To κιβώτιο και στις δύο περιπτώσεις θα είναι μία βελτιωμένη έκδοση, με νέο λογισμικό, για πιο άμεσες αλλαγές ταχυτήτων που θα ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα του μοντέλου. 

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει την Adaptive M ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτσιέρ, καθώς και το γνωστό Ιntegral Active Steering σύστημα διεύθυνσης της εταιρίας. Θα υπάρχει επίσης και η επιλογή για ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, ενώ μέσα στις επιλογές θα είναι και μία έκδοση με πιο μικρό βάρος χάρη στην χρήση carbon fiber σε διάφορα σημεία του αμαξώματος (κυρίως στα αεροδυναμικά βοηθήματα).


Για την BMW η σειρά 8 έρχεται να τοποθετηθεί ανάμεσα σε μοντέλα όπως η Mercedes S-Class Coupe και η Porsche 911, έχοντας τα συστατικά και των δύο κόσμων, πολυτέλεια από τη μία και σπορ οδική συμπεριφορά από την άλλη. Αργότερα θα προστεθούν και άλλες εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και η πολυαναμενόμενη Μ8 για την οποία δεν γνωρίζουμε κάποια στοιχεία για την ιπποδύναμή της και τον γενικότερο χαρακτήρα της. Το λανσάρισμα του μοντέλου θα γίνει στην Ευρώπη μέσα στο Νοέμβριο, οπότε όσοι πιστοί μπορείτε από τώρα να ετοιμάζετε την παραγγελία σας.