CAR AND DRIVER ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
2018 OPEL X-CHAMPS

Aποστολή στην Γερμανία: Οδηγούμε τα Οpel της οικογένειας Χ με τις νέες προδιαγραφές ρύπων 11/7

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση ή (λιγότερο) η αυτόνομη οδήγηση να κερδίζουν τα πρωτοσέλιδα και τις εντυπώσεις, όμως αυτή την περίοδο η ευρωπαϊκή και παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία περιστρέφεται γύρω από τους ρύπους και τους νέους κανονισμούς που πλέον μπαίνουν σταδιακά σε εφαρμογή. Καλεσμένοι της Opel σε ειδική ημερίδα με επίκεντρο το πολύ όμορφο γήπεδο της Mainz στην Γερμανία, είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε από πρώτο χέρι τα τεκταινόμενα και να ξεδιαλύνουμε πολλές από τις απορίες μας.

Η Γερμανική εταιρία, μέλος πλέον του γκρουπ PSA είναι από αυτές που πρωταγωνιστούν στην εφαρμογή των νέων κανονισμών, έχοντας ήδη τις απαραίτητες μετρήσεις για το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας τους. Αναφερόμαστε στις μετρήσεις WLTP και τη νόρμα Euro 6d-TEMP, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο του 2018, και που θα φέρουν μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές στην γκάμα όλων των εταιριών αλλά και στο τι πληρώνει ο εκάστοτε καταναλωτής.

Η νέα αυτή μέθοδος μέτρησης είναι πολύ πιο ρεαλιστική από την προηγούμενη NEDC που ίσχυε για πάρα πολλά χρόνια (και οδήγησε στις στρεβλώσεις και τα σκάνδαλα), παραμένοντας και πάλι «εργαστηριακή» αλλά με πιο ρεαλιστικές μετρήσεις. Η καθιέρωση του WLTP έχει σαν αποτέλεσμα μία αύξηση στις δημοσιευμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2, αυτές τώρα πλησιάζουν πολύ περισσότερο το πραγματικό επίπεδο τιμών. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 θα προστεθεί και η μέτρηση RDE η οποία θα μετρά τους ρύπους των αυτοκινήτων σε κανονικούς δρόμους, και μέσω πολύπλοκων αλγορίθμων και πανάκριβων οργάνων θα βγάζει το οριστικό στίγμα του αυτοκινήτου σε ότι αφορά τους ρύπους που εκπέμπει. Όλα αυτά με ορόσημο τον Ιανουάριο του 2021 όπου τα πράγματα θα γίνουν πολύ πιο αυστηρά τόσο σε επίπεδο προδιαγραφών (θα ισχύσει από τότε το Euro 6d) όσο και σε επίπεδο προστίμων όσων τα παραβαίνουν.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τον τελικό καταναλωτή; Πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά. Σε χώρες όπως η δική μας οι ρύποι καθορίζουν τόσο την τιμή όσο και την φορολόγηση του αυτοκινήτου, οπότε ακόμα μία μικρή διαφορά προς τα πάνω ή προς τα κάτω αλλάζει σημαντικά την εικόνα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πλέον δεν είναι μόνο ο κινητήρας ή τα λάστιχα που επιδρούν στους εκπεμπόμενους ρύπους του εκάστοτε αυτοκινήτου, αλλά και τα έξτρα με τα οποία εφοδιάζεται και τα οποία επιδρούν στο βάρος ή την αεροδυναμική του. Ως αποτέλεσμα αυτού, κάθε έκδοση του αυτοκινήτου έχει και διαφορετικούς ρύπους, οπότε μπορεί κανείς να αντιληφθεί τον πανικό που έχει πέσει στις εταιρίες ώστε να είναι έτοιμες τον Σεπτέμβριο. Αλλά και να καταλάβει την περηφάνια των ανθρώπων της Opel που μέσα Ιουλίου μας δήλωσαν ότι έχουν έτοιμα 90 και πλέον μοντέλα για τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP, ενώ μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου θα ετοιμάσουν και τα υπόλοιπα.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ