70 χρόνια σπορ αυτοκίνητα Porsche


Τα τελευταία 70 χρόνια, η Porsche είναι συνώνυμη με την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων στο υψηλότερο επίπεδο.

  • 27/1/2018

Ελάχιστες εταιρίες αυτοκινήτων στον κόσμο έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μια τόσο ξεκάθαρη εικόνα για το τι σημαίνει σπορ αυτοκίνητο και μάλιστα με διάρκεια στο χρόνο. Μια από αυτές είναι η Porsche η οποία "κλείνει" φέτος τα 70 χρόνια σπορ δημιουργιών και ετοιμάζεται να το γιορτάσει με κάθε επισημότητα σε όλον τον κόσμο.

 

O Ferry Porsche με το 356 No.1 Roadster

Το πρώτο σπορ όχημα Porsche καταχωρήθηκε επίσημα στις 8 Ιουνίου 1948: Ήταν το 356 No.1 Roadster. Αυτή είναι η ημέρα κατά την οποία γεννήθηκε το σήμα της Porsche. Το Type 356 έκανε το όνειρο του Ferry Porsche για ένα σπορ αυτοκίνητο πραγματικότητα. Ωστόσο, η ίδρυση της φίρμας βασίζεται στο έργο της ζωής του καθηγητή Ferdinand Porsche - έργο του οποίου ακολούθησε ο γιος του Ferry.

το Lohner-Porsche που το οδηγεί ο ίδιος ο Ferdinand

Ο Ferdinand Porsche είχε σχεδιάσει καινοτομίες για την αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από την αρχή του 20ου αιώνα. Το 1900, δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μοτέρ απευθείας στους τροχούς, γνωστό ως Lohner-Porsche, ένα όχημα στο οποίο βασίστηκε το πρώτο τετρακίνητο επιβατικό στον κόσμο. Την ίδια χρονιά, δημιούργησε ένα πρότυπο για υβριδικά οχήματα με την ανάπτυξη ενός κινητήριου συνόλου με βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Το 1931, ο Ferdinand Porsche ίδρυσε το δικό του μηχανολογικό γραφείο.

Type 64

Το Type 64 ή "Berlin-Rome Car" που παρουσιάστηκε το 1939 ήταν η αρχή της ιδέας του για ένα σπορ αυτοκίνητο με το όνομα Porsche, αν και το όνειρο αυτό πραγματοποιήθηκε μόνο από τον γιο του Ferry το 1948 με το Type 356. Το μοντέλο διέθετε μηχαvικά μέρη Volkswagen (κιvητήρας αερόψυκτoς, επίπεδoς τετρακύλιvδρoς 1.086 cc, 40 ίππωv). Ακολούθησαν οι σειρές 356Α (1955), 356Β (1959) και 356C (1963).

O Ferdinand Alexander με την 911 το 1963

Η κλασσική πλέov Porsche 911 αvτικατέστησε τηv 356 τo 1963 ενώ σε πoλύ περιoρισμέvo αριθμό διατέθηκε τo 1987-88 το μovτέλo 959, με μόvιμη κίvηση και κινητήρα 2.850 cc, 450 ίππων. Πρoϊόv συvεργασίας με τηv VW ήταv τo μovτέλo VW-Porsche 914 (1969-1975), με διθέσιo αμάξωμα και τov κιvητήρα στo κέvτρo. Αvτικαθιστώvτας τηv 914, η 924 εφοδιάσθηκε για πρώτη φορά με υδρόψυκτο κινητήρα, τοποθετημένο εμπρός (τετρακύλιvδρoς σε σειρά, 1984 cc, 125 ίππωv, της Audi). Από τo 1981 έως τo 1991 η Porsche διέθεσε τηv 944 την οποία διαδέχθηκε το 1991 η 968. Πρooριζόμεvη vα αvτικαταστήσει μελλovτικά τηv 911 αvαπτύχθηκε η 928 το 1977 (κιvητήρας V8, 4.474/5.396 cc, 240/350 ίππωv). Όπως και να έχει όμως η 911 που σχεδιάστηκε από τον γιο του Ferry Porsche, Ferdinand Alexander, έδωσε τελικά στην εταιρεία την εξέλιξή και την αναγνώριση ως έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο, τόσο από τεχνική όσο και από άποψη σχεδιασμού. Η Porsche 911, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1963, έχει πλέον ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο μοντέλα.

Mission Ε

Το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων της Porsche έχει αρχίσει να παίρνει «σάρκα και οστά» με τη μορφή του Mission Ε, του πρώτου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου στη σύγχρονη ιστορία της Porsche. Το concept συνδυάζει τον ιδιαίτερο σχεδιασμό μιας Porsche, τις επιδόσεις και την καθημερινή λειτουργικότητα. Το τετράθυρο μοντέλο με τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα προσφέρει απόδοση συστήματος άνω των 440 kW (600 ίπποι) και αυτονομία μεγαλύτερη των 500 km, επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και χρόνο φόρτισης περίπου 15 λεπτά για το 80% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Η Porsche έχει επενδύσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε αυτό το project, δημιουργώντας περισσότερες από 1.200 πρόσθετες θέσεις εργασίας μόνο στα κεντρικά γραφεία της Στουτγάρδης-Ζουφενχάουζεν, όπου θα κατασκευαστεί το Mission Ε. Η Porsche θα γιορτάσει τη φετινή επέτειο των 70 χρόνων με εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο.