Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz 1.5 i-VTEC 130PS & Honda Civic i-DTEC 120PS


Οδηγούμε στην Ιταλία το ανανεωμένο Jazz και το Civic με τον νέο ντήζελ κινητήρα.

  • 6/2/2018

Η διάθεση στην αγορά του επανασχεδιασμένου Honda Jazz με τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC όπως και του νέου Honda Civic με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC ήταν θέμα χρόνου. Πλέον, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν περισσότερες επιλογές σε ό,τι αφορά στα δύο μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας.

Το Jazz επανασχεδιάστηκε για να παραμένει ενδιαφέρον αισθητικά αλλά χρειαζόταν κάτι περισσότερο από αυτό. Ίσως δεν αρκούσαν τα -απαράμιλλα για την supermini κατηγορία οχημάτων- πλεονεκτήματα της ευρυχωρίας, της πρακτικότητας και της ευχρηστίας που διαθέτει. Απαιτούταν κάτι επιπλέον στον τομέα των επιδόσεων και αυτό ήρθε να προσδώσει ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι πολύ καλά αναφορικά με την απόδοση της μέγιστης ισχύος και της ροπής του. Ως γνήσιο δημιούργημα της Honda, είναι υψηλόστροφος, προηγμένος τεχνολογικά (καθώς διαθέτει το σύστημα «i-VTEC») και οικονομικός αναφορικά με την κατανάλωσή του. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 5,9 l/100 km για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 133 g/km. Στην έκδοση με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης («CVT»), οι τιμές είναι 5,4 l/100 km και (επίσης) 133 g/km, αντίστοιχα.

Χάρη σε αυτόν, προστέθηκε στην ονομασία του μοντέλου και ο επιθετικός προσδιορισμός «Dynamic» για να εκφράσει τον δυναμικότερο «χαρακτήρα» του αναφορικά με τις επιδόσεις. Στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, για το 0-100 km/h απαιτούνται 8,7 sec ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 190 km/h. Γι’ αυτή με το κιβώτιο CVT, το 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 10,0 sec ενώ η τελική ταχύτητα είναι ταυτόσημη.

Τέλος, για να διακρίνεται άμεσα από τις άλλες εκδόσεις, το Jazz Dynamic έχει πιο σπορτίβ εμφάνιση, με νέα μάσκα, μαύρες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και διαμορφωμένο αεροδυναμικό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα. Εσωτερικά, οι διαφορές έγκεινται στις κόκκινες-πορτοκαλί απόχρωσης ραφές στο δερμάτινο τιμόνι, στο μοχλό ταχυτήτων και την ταπετσαρία των καθισμάτων. Το νέο Jazz θα έρθει Απρίλιο στην Ελλάδα αλλά μέχρι τότε να αναφέρουμε ότι είναι ολοζώντανο χάρη στην απόδοση του κινητήρα ο οποίος προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στο ελαφρύ ιαπωνικό supermini.

 

Το πετρελαιοκίνητο Civic

Η δέκατη «γενιά» του μικρομεσαίου μοντέλου της Honda διαθέτει τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC στον οποίο έχουν βελτιωθεί τα χαρακτηριστικά του για να μειωθούν οι απώλειες ενέργειας εξαιτίας της τριβής (κατ’ επέκταση, και της αυξημένης θερμοκρασίας). Για τον λόγο αυτό, τα έμβολά του είναι κατασκευασμένα από χάλυβα (αντί από κράμα αλουμινίου όπως πριν) ενώ το εσωτερικό των κυλίνδρων έχει λειανθεί κατάλληλα ώστε να μην αναπτύσσονται υψηλές τριβές κατά την παλινδρόμηση. Συνέπεια αυτών είναι να μειωθεί η μέγιστη πίεση καύσης στους κυλίνδρους (14,6 MPa από 15,8 MPa) και η αναπτυσσόμενη θερμοκρασία κατά τη καύση. Αυτό συνέβαλε στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου καθώς πλέον η μέση τυποποιημένη τιμή της είναι 3,5 l/100 km και η αντίστοιχη για το διοξείδιο του άνθρακα 93 g/km, βάσει των αποτελεσμάτων που ανακοινώθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου τρέχοντος έτους. Ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί την τεχνολογία «Earth Dreams» που έχει αναπτύξει η Honda (όπως, φυσικά, και ο 1.5 i-VTEC) και κατασκευάζεται στη Βρετανία. Στο Civic Hatchback, επιταχύνει το όχημα από το 0-100 km/h σε 9,8 sec ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 201 km/h.

Όπως διαπιστώσαμε, στους δρόμους της Ρώμης, το diesel Civic είναι αρκετά οικονομικό σε κατανάλωση με μέση κατανάλωση στα 4,1 l/100km. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος στη λειτουργία του, ενώ και οι αναρτήσεις του είναι πιο σφικτές λόγω του αυξημένου βάρους εμπρός, απόρροια του υψηλού βάρους του diesel κινητήρα, κάτι που συνεπακόλουθα έχει αλλάξει και την πίσω ανάρτηση. Το 4θυρο Civic είναι λίγο πιο μαλακό και οι μηχανικοί της Honda το έκαναν σκόπιμα μιας και απευθύνεται σε οικογενειάρχες αλλά και πάλι είναι πιο σφικτό σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Το νέο Civic με τον κινητήρα 1.6 i-DTEC θα έρθει στη χώρα μας προς το τέλος της άνοιξης.