CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 HONDA

Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz 1.5 i-VTEC 130PS & Honda Civic i-DTEC 120PS 6/2

Το πετρελαιοκίνητο Civic

Η δέκατη «γενιά» του μικρομεσαίου μοντέλου της Honda διαθέτει τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC στον οποίο έχουν βελτιωθεί τα χαρακτηριστικά του για να μειωθούν οι απώλειες ενέργειας εξαιτίας της τριβής (κατ’ επέκταση, και της αυξημένης θερμοκρασίας). Για τον λόγο αυτό, τα έμβολά του είναι κατασκευασμένα από χάλυβα (αντί από κράμα αλουμινίου όπως πριν) ενώ το εσωτερικό των κυλίνδρων έχει λειανθεί κατάλληλα ώστε να μην αναπτύσσονται υψηλές τριβές κατά την παλινδρόμηση. Συνέπεια αυτών είναι να μειωθεί η μέγιστη πίεση καύσης στους κυλίνδρους (14,6 MPa από 15,8 MPa) και η αναπτυσσόμενη θερμοκρασία κατά τη καύση. Αυτό συνέβαλε στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου καθώς πλέον η μέση τυποποιημένη τιμή της είναι 3,5 l/100 km και η αντίστοιχη για το διοξείδιο του άνθρακα 93 g/km, βάσει των αποτελεσμάτων που ανακοινώθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου τρέχοντος έτους. Ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί την τεχνολογία «Earth Dreams» που έχει αναπτύξει η Honda (όπως, φυσικά, και ο 1.5 i-VTEC) και κατασκευάζεται στη Βρετανία. Στο Civic Hatchback, επιταχύνει το όχημα από το 0-100 km/h σε 9,8 sec ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 201 km/h.

Όπως διαπιστώσαμε, στους δρόμους της Ρώμης, το diesel Civic είναι αρκετά οικονομικό σε κατανάλωση με μέση κατανάλωση στα 4,1 l/100km. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος στη λειτουργία του, ενώ και οι αναρτήσεις του είναι πιο σφικτές λόγω του αυξημένου βάρους εμπρός, απόρροια του υψηλού βάρους του diesel κινητήρα, κάτι που συνεπακόλουθα έχει αλλάξει και την πίσω ανάρτηση. Το 4θυρο Civic είναι λίγο πιο μαλακό και οι μηχανικοί της Honda το έκαναν σκόπιμα μιας και απευθύνεται σε οικογενειάρχες αλλά και πάλι είναι πιο σφικτό σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Το νέο Civic με τον κινητήρα 1.6 i-DTEC θα έρθει στη χώρα μας προς το τέλος της άνοιξης.

 

 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ