Οδηγούμε στην Μαγιόρκα το νέο VW Polo GTI


Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με 2λιτρο πλέον κινητήρα και 200 άλογα αλλά και πιο καθαρόαιμο οδηγικό ταμπεραμέντο, το νέο κορυφαίο Polo είναι αυτό που δικαιώνει όσο κανένα άλλο πριν την ένδειξη GTI.

  • 14/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: VW

Με το Polo έκτης γενιάς να έχει δώσε ήδη τα διαπιστευτήριά του στην χώρα μας εντυπωσιάζοντας με την πληθωρική παρουσία του σε διαστάσεις και παροχές σε ποιότητα και εξοπλισμό, ήταν προφανές ότι κάτι αντίστοιχο θα γινόταν και στην κορυφαία του έκδοση, με τα χαρακτηριστικά GTI. Mία έκδοση που ετοιμαζόταν εδώ και καιρό από την VW, έχοντας αναθέσει το έργο της δημιουργίας ενός καθαρόαιμου μέλους της οικογένειας GTI σε μερικά από τα πιο “λαμπρά” μυαλά της εταιρίας, με περισσότερη βενζίνη παρά λογιστικά φύλλα στο αίμα τους. Και όπως είδαμε από την σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο στην Μαγιόρκα, κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά ξεχωριστό όχι μόνο σε σχέση με το παρελθόν του Polo αλλά και σε σχέση με τις αντίστοιχες μικρές βολίδες της αγοράς.

Η διαφοροποίηση του Polo σε σχέση με τον αντίστοιχο ανταγωνισμό της κατηγορίας είναι ότι ακολουθεί μία διαφορετική οδό. Ρίχνει μαύρη πέτρα στο downsizing και επιλέγει να ανέβει 200 κυβικά εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χρησιμοποιώντας μία λιγότερο πιεσμένη εκδοχή του δίλιτρου TSI που βρίσκουμε και στο Golf GTI με 200 άλογα ισχύ και 320 Nm ροπής. Η απόφαση αυτή της VW έχει άμεση επίδραση στην γενικότερη αναβάθμιση του κορυφαίου Polo, αφού όχι μόνο οι επιδόσεις έχουν πάει σε άλλη διάσταση (0-100 σε 6,7 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα 237 km/h) αλλά και στην πράξη το μεγαλύτερο μοτέρ δίνει ένα μεγαλύτερο «βάθος» στην απόδοση σε ένα μεγαλύτερο εύρος στροφών όπως είδαμε και στην σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο στην Μαγιόρκα, τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και σε λίγους γύρους στην πίστα.

 

Aλλαγές εκτός και εντός

Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου έχουν να κάνουν με το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 15 χιλιοστά ενώ υπάρχει και ως έξτρα επιλογή το «Sport Select Chassis» που συνδυάζεται με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και 4 προγράμματα οδήγησης (Εco, Normal, Sport και Individual). Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου DSG έξι σχέσεων (αργότερα θα εφοδιαστεί και με εξατάχυτο μηχανικό) ενώ υπάρχει και στάνταρ ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS στον εμπρός άξονα. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει σχεδιαστεί εξ' αρχής με γνώμονα την ένδειξη GTI (και όχι εκ των υστέρων όπως γινόταν σε παλαιότερες γενιές του εκάστοτε Polo) με αποτέλεσμα να υπάρχει διαφορετικό σετάρισμα στην ανάρτηση (διαφορετική άρθρωση εμπρός, σκληρότερη αντιστρεπτική πίσω, ελαφρά διαφορετική γεωμετρία, σκληρότερα σετ αμορτισέρ και ελατηρίων), ενισχυμένα φρένα, διαφορετική ρύθμιση στην ηλεκτρική κρεμαγέρα.

Στο αμάξωμα και το σαλόνι υπάρχουν οι τυπικές διακριτικές επεμβάσεις της εταιρίας, με νέο προφυλακτήρα και μία ελαφρά διαφοροποιημένη μάσκα την οποία διατρέχει μία κόκκινη ρίγα και το σήμα GTI να δίνει τα απαραίτητα διαπιστευτήρια. Οι αλλαγές στο πίσω μέρος είναι και αυτές σχετικά περιορισμένες με την αεροτομή, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και κάποιες μικρές αλλαγές στον προφυλακτήρα να ολοκληρώνουν την εικόνα. Τα ελαστικά είναι στάνταρ στις 17 ίντσες διαστάσεων 225/45 ενώ για πρώτη φορά σε Polo GTI μπορούν να τοποθετηθούν ως έξτρα εξοπλισμός ζάντες 18 ιντσών.

Στο εσωτερικό υπάρχει μια σαφής προσπάθεια να αποδοθεί μια πιο σπορτίφ θεματολογία, με επιλεγμένες επεμβάσεις από χρώμιο και δέρμα σε αρκετά σημεία του σαλονιού, πολύ όμορφα μπάκετ καθίσματα με καρό υφασμάτινη επένδυση, καθώς ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας το οποίο περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα της εταιρίας για την υποβοήθηση του οδηγού. Για πρώτη φορά στο Polo προσφέρεται ως έξτρα επιλογή ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων Active Info Display τελευταίας γενιάς των 12,5 ιντσών, με αποκλειστικά γραφικά για την έκδοση GTI. To σύστημα infotainment βασίζεται στην κεντρική οθόνη των 6,5 ή 8 ιντσών ανάλογα την έκδοση με όλα τα συστήματα για την πληροφόρηση του οδηγού και την διασύνδεση των φορητών συσκευών.

 

Oδηγώντας στον δρόμο και την πίστα

Oδηγώντας το Polo GTI στους δρόμους της Μαγιόρκας αλλά και σε κάποιους γύρους στην πίστα, το πρώτο πράγμα που έρχεται στην επιφάνεια είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό μέλος της οικογένειας των GTI της VW και όχι απλά μια γρήγορη έκδοση ενός Polo. Το γενικότερο στήσιμο όπως και στα μεγαλύτερα αδέλφια ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην καθημερινή ευχρηστία με την άνεση από την ανάρτηση να είναι η ευχάριστη έκπληξη, την ίδια στιγμή που όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις πιο σβέλτα, θα κινηθεί με σιγουριά και σε ταχύτητες που πρέπει να έχεις διαρκώς το νου σου για να μην ξεπεράσεις τα δεδομένα του δρόμου και των νόμων.

Η οδήγηση στην πίστα μας έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι έχει γίνει ακόμα πιο συμμετοχικό στην συμπεριφορά του, με ένα τιμόνι που πλέον έχει περισσότερη ζωντάνια και άμεση πληροφόρηση, και ένα πλαίσιο που φαίνεται να αντέχει πολλά περισσότερα άλογα. Χάρη στον εκπληκτικό συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου μαζεύει χιλιόμετρα με καταιγιστικό τρόπο, όμως όλα γίνονται με μία αβίαστη διάθεση και χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό κάποια υπερπροσπάθεια για να κινηθεί σε απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Στην ρύθμιση Sport πέρα από την έντονη ηχητική παρουσία του κινητήρα, το Polo αποκτά μία αξιοπρόσεκτη έξτρα σπιρτάδα και ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, με το ESP σ' αυτή την λειτουργία να αφήνει μια κάποια ελευθερία για λίγο πιο extreme παιχνίδια με την ουρά, χωρίς όμως να αφήνει τα πράγματα να εξελιχθούν επικίνδυνα (δεν βγαίνει άλλωστε και τελείως off).

Συμπερασματικά, το νέο Polo GTI είναι όχι μόνο ένα μεγαλύτερο και πιο ραφιναρισμένο αυτοκίνητο αλλά και σίγουρα το πιο ενδιαφέρον οδηγικά στις έξι γενιές του μοντέλου. Πρόκειται για μία υπό κλίμακα εκδοχή των αντίστοιχων Golf, με δική του όμως προσωπικότητα και ξεχωριστό οδηγικό ταμπεραμέντο. Κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό και σε κάθε περίπτωση δείχνει πόσο πολύ έχει προχωρήσει το Polo στην έκτη γενιά του. Η άφιξή του στην χώρα μας αναμένεται μέσα στον Φεβρουάριο όπου είναι προφανές ότι θα δημιουργήσει ένα εντελώς νέο πεδίο στα μικρά GTI (και κάτι μας λέει όχι μόνο στα μικρά...). Αν μάλιστα μπει στην αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα 21.500 ευρώ για την χειροκίνητη έκδοση και λίγο πάνω από τα 24.000 ευρώ για το DSG τότε πλέον μπορούμε να μιλάμε για την ευκαιρία της χρονιάς.