Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα BMW X3


Με την καινούργια X3 η BMW δείχνει την πρόθεσή της να ξεχωρίσει με την ποιότητα και την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει.

  • 6/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΒMW.

Το καινούργιο μοντέλο έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 6,1 cm, είναι κατά 1,5 cm ψηλότερο και κατά ένα εκατοστό πιο πλατύ από πριν. Πέραν των αυξημένων διαστάσεών του, η καινούργια Χ3 έπρεπε να δείχνει πιο εντυπωσιακή και γι’ αυτό φρόντισαν οι σχεδιαστές της. Τήρησαν την πρόσφατη αισθητική γραμμή της εταιρείας αλλά είχαν την ευκαιρία να κάνουν το αμάξωμα πιο αρμονικό μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους του. Οι έντονες γραμμές και οι καμπύλες επιφάνειες, τα φώτα και οι διευρυμένη «μάσκα» διαδέχονται μεταξύ τους με ομαλό τρόπο, δίνοντας ένα πιο αποδεκτό, αισθητικό αποτέλεσμα σε σχέση με πριν. Να σημειώσουμε ότι τα ανοίγματα που αποτελούν τη «μάσκα-ταυτότητα» της BMW είναι ευρύτερα, έχουν «πολυγωνική» διαμόρφωση (και όχι οβάλ) για πρώτη φορά σε κάποιο SAV όχημά της, προσφέροντας στη σχεδιαστική ιδιοτυπία της αλλά και παραπέμποντας στο σχεδιαστικό παρελθόν της εταιρείας.

 

Εσωτερικά

Το μεταξόνιο της καινούργιας X3 έχει αυξηθεί κατά 5,4 cm συγκριτικά με πριν, κάνοντάς την πιο ευρύχωρη. Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο με τρόπο που να δείχνει πιο δυναμικό ενώ τα υλικά που το αποτελούν είναι αναβαθμισμένα ποιοτικώς. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της BMW, στο νέο μοντέλο δόθηκε περισσότερη προσοχή από πριν στη διαμόρφωση των εσωτερικών θηκών και στην πρακτικότητα αυτών. Η νέα Χ3 διαθέτει περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού ώστε να είναι τεχνολογικά καινοτόμα, πολυτελέστερη, πιο κομψή αλλά και να προσφέρει περισσότερες ανέσεις στους επιβάτες, συγκριτικά.

Με τη Χ3, η BMW έκανε προσιτότερα τα SUV οχήματά της σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό (SAV κατά την ορολογία της εταιρείας). Με την καινούργια «γενιά» του μοντέλου δείχνει την πρόθεσή της να ξεχωρίσει με την ποιότητα και την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει.

Το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας είναι υψηλότατο, όπως περιμένει κάποιος σε ένα τέτοιο όχημα. Το σύστημα τετρακίνησης «xDrive» έχει εξελιχθεί περισσότερο ώστε να είναι πιο άμεσο στη μεταφορά της ροπής μεταξύ των αξόνων και συνδυάζεται αυτό του «DSC» («Dynamic Stability Control») για να μεταφέρεται σε κάθε τροχό το απαιτούμενο ποσοστό ροπής, είτε η Χ3 κινείται εντός είτε εκτός δρόμου. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι ένα όχημα που μπορεί να κινηθεί με αξιώσεις σε δύσβατο έδαφος –έχει κατασκευαστεί και γι’ αυτόν το σκοπό.

Στο βασικό εξοπλισμό της καινούργιας Χ3 περιλαμβάνεται το σύστημα «Driving Experience Control» μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποιο από τα τρία προγράμματα λειτουργίας («Eco Pro», «Comfort», «Sport»), ενώ στις 30i, 30d και M40i υπάρχει και ένα ακόμα, το «Sport ». Αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες, αρχικά η καινούργια Χ3 θα διατίθεται με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο των 252 PS (xDrive30i) καθώς και με τον εξακύλινδρο σε σειρά των 360 PS (X3 M40i). Από την προσεχή άνοιξη θα είναι διαθέσιμη και με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο των 184 PS. Σε ό,τι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, θα διατίθεται τόσο με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο των 190 PS (xDrive20d) όσο και με τον εν σειρά τρίλιτρο εξακύλινδρο των 265 PS.

 

Πρώτη εντύπωση

Η καινούργια Χ3 έχει βελτιωθεί τόσο σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής της και κύλισης όσο και αναφορικά με τη γενικότερη εικόνα της. Εντός δρόμου, κινείται με γρήγορο ρυθμό και αλλάζει άμεσα τη γραμμή της στις στροφές, με τρόπο που να επιβεβαιώνει τον σπορ «χαρακτήρα» της και χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό ο σχετικά αυξημένος όγκος της ως όχημα. Οι επιβάτες μεταφέρονται με χαρακτηριστική άνεση, ιδίως οι πίσω, ευρισκόμενοι σε ένα καλοκατασκευασμένο και πολυτελές χώρο.

Η νέα Χ3 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW που βρίσκεται στις ΗΠΑ (Spartanburg). Να σημειώσουμε ότι από από την προσεχή άνοιξη θα είναι διαθέσιμη και η δικίνητη εκδοχή της (η sDrive 20i) η οποία, όμως, δεν θα διατεθεί στις χώρες της Ευρώπης.

Στη χώρα μας, η καινούργια Χ3 θα είναι διαθέσιμη από τον Ιανουάριο του 2018. Η βασική τιμή της xDrive 20i θα ξεκινά από τα 58.130 ευρώ (με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων). Για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, η βασική τιμή θα ξεκινά από τα 59.000 ευρώ (xDrive 20d).