Οδηγούμε στην Αττική το 2018 Dacia Duster


Το Dacia Duster πέρασε στην επόμενη γενιά του, κι εμείς ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί του στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης που έγινε στην Αττική και είχε επίκεντρο το Σούνιο!

  • 15/12/2017

Ναι, σωστά διαβάσατε! Η Teoren Motors, επίσημος εισαγωγέας και αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Renault και Dacia στην Ελλάδα, ανέλαβε τη διοργάνωση της παγκόσμιας παρουσίασης της νέας γενιάς του Dacia Duster, η οποία έγινε στην Αττική, με τους δημοσιογράφους του χώρου να διανυκτερεύουν στο Σούνιο.

Σε κάθε περίπτωση, οι εντυπώσεις μας, τόσο από το νέο Duster όσο και από την εκδήλωση είναι πέρα για πέρα θετικές. Το ρουμάνικο C-SUV ανανεώθηκε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του σε μεγάλο βαθμό και δεν έχει να ζηλέψει πολλά πράγματα από τα υπόλοιπα σύγχρονα μοντέλα. Η αισθητική του έγινε σαφώς πιο μοντέρνα, ενώ και η ποιότητα στο εσωτερικό του έχει εμφανώς βελτιωθεί.

Το Duster είναι, μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα ευρύχωρο, ο χώρος αποσκευών του έχει μεγαλώσει κατά περίπου 30 λίτρα και φτάνει πλέον τα 411 στην τετρακίνητη εκδοχή και τα 445 στη δικίνητη, αν και οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν έχουν αυξηθεί. Αναφερόμενοι στο εσωτερικό, αξίζει επιπλέον να σημειώσουμε πως τα καθίσματα είναι νέα, σε αυτό το οδηγού υπάρχει πλέον και ένα ανακλινόμενο υποβραχιόνιο, η απορρόφηση του θορύβου γίνεται πιο αποτελεσματικά, κάτι στο οποίο συμβάλλουν τα εμπρός παχύτερα παράθυρα.

Επίσης, το SUV της Dacia εφοδιάζεται πια με μεγαλύτερα ηχεία, αλλά και δύο tweeter, ενώ ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορεί να αποκτήσει ως extra και τη -γνωστή από τα αυτοκίνητα της Renault- κάρτα αντί του κλασικού κλειδιού. Βέβαια, θα ήταν παράλειψη να μην γίνει αναφορά στην ύπαρξη τεσσάρων καμερών, μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιβλέψει τον περιβάλλοντα χώρο του αυτοκινήτου, ώστε να κινηθεί με περισσότερη άνεση και ασφάλεια τόσο στην άσφαλτο όσο και πέρα από τα όριά της.

 

Στο δρόμο

Όσο για το οδηγικό μέρος, πρέπει να σημειώσουμε την τοποθέτηση ενός νέου τιμονιού με ρυθμιζόμενη -ανάλογα με την ταχύτητα- σκληρότητα, αλλά και την εγκατάσταση αυτόματα ενεργοποιούμενων προβολέων. Πέρα από την άνεση, βελτιώσεις παρατηρούνται και στον τομέα της ασφάλειας. Το Duster εφοδιάζεται πλέον με τα standard συστήματα ESC, Hill Start Assist και EBA, φέρει Blind Spot Warning, το πλαίσιό του είναι ενισχυμένο, ενώ οι 6 αερόσακοι ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του. Επιπλέον, ο οδηγός ειδοποιείται από οπτικοακουστικές ενδείξεις του πίνακα οργάνων για το αν οι ζώνες που χρησιμοποιούνται αντιστοιχούν στον αριθμό των επιβατών, τα δε προσκέφαλα είναι μεγαλύτερα.

Από πλευράς κινητήρων, οι συντάκτες του Τύπου του αυτοκινήτου, που έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το δικίνητο Duster, με τον diesel dCi των 1,5 λίτρων και των 110 PS, το οποίο είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Το αυτοκίνητο ως σύνολο κινείται έτσι, ώστε να προσφέρει άνεση σε οποιοδήποτε δρόμο (ασφάλτινο ή χωμάτινο), δίνοντας προτεραιότητα στο πόσο καλά περνούν οι επιβάτες του παρά στα κρατήματα, τα οποία θα έψαχναν περισσότερο οι οδηγοί, που έχουν sportive προφίλ. Συγκρίνοντας την αίσθηση που παρέχει το τιμόνι του Duster με αυτήν άλλων αυτοκινήτων, θα λέγαμε πως το σύστημα διεύθυνσης σαφώς δεν είναι όσο άμεσο θα ήθελε κανείς, ωστόσο για τη χρήση που προορίζεται αυτό το μοντέλο, η ρύθμισή του είναι αν μη τι άλλο αποδεκτή.

Σε ό,τι αφορά τις εντυπώσεις μας από την οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου Duster, θα λέγαμε ότι το αυτοκίνητο μας άρεσε περισσότερο με τον turbo βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων και των 125 ίππων (TCe 125). Μάλιστα, το κιβώτιο ταχυτήτων σε αυτήν την περίπτωση είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, το οποίο είναι πολύ καλό στη χρήση και στην κλιμάκωσή του.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις 4WD εκδοχές του Duster, πρέπει να πούμε πως -παρά την απουσία π.χ. κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού και διάφορων άλλων βοηθητικών για την εκτός δρόμου κίνηση συστημάτων- το ρουμάνικο SUV αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό, όπως είχαμε την ευκαιρία και εμείς οι ίδιοι να διαπιστώσουμε στην εντυπωσιακή off road πίστα, που ετοίμασε η Teoren Motors στα Λατομεία Διονύσου.

 

Πως ήρθε το press event στην Ελλάδα

Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθούμε σε ορισμένα στοιχεία της εκδήλωσης, τα οποία θα προκαλέσουν και σε εσάς εντύπωση. Ανάμεσα στις διεκδικήτριες χώρες για την ανάληψη της ευθύνης της διοργάνωσης της παγκόσμιας παρουσίασης της νέας γενιάς του Dacia Duster ήταν, εκτός από την Ελλάδα, και οι Ιταλία, Σλοβενία και Κροατία. Βέβαια, Ρουμάνοι και Γάλλοι επέλεξαν τη χώρα μας χάρη στη σχετικά κοντινή απόσταση από το εργοστάσιο παραγωγής των Duster (Pitesti Ρουμανίας), χάρη στο ήπιο κλίμα μας, τη φυσική ομορφιά, αλλά και της μεγάλης απήχησης της εταιρείας στην Ελλάδα.

Στα... μέρη μας κατέφθασαν 50 νέα Duster, αλλά και πολλά αυτοκίνητα υποστήριξης (Duster προηγούμενης γενιάς, Sandero Stepway και Renault Alaskan). Τα νέα Duster ήρθαν στην Ελλάδα με 7 νταλίκες! Παραδόθηκαν αρχικά στο χώρο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και στη συνέχεια στάθμευσαν στο δεύτερο υπόγειο του ξενοδοχείου Sofitel. Σε αυτόν το χώρο στήθηκαν πλυντήριο, συνεργείο και φανοποιείο (!), ενώ όλος ο σχετικός εξοπλισμός μεταφέρθηκε στο ξενοδοχείο με δύο μεγάλα φορτηγά. Το προσωπικό στο Sofitel, αλλά και στο Cape Sounio, που φιλοξενήθηκαν οι εκπρόσωποι του Τύπου, είναι από τη Γαλλία. Συνολικά, για την υποστήριξη της εκδήλωσης εργάστηκαν 50 άτομα. Οι υπεύθυνοι της Teoren Motors περίμεναν περίπου 540 δημοσιογράφους από τις 44 χώρες, που η Dacia έχει παρουσία. Η off road διαδρομή στα Λατομεία Διονύσου σχεδιάστηκε από Γάλλους, ενώ έγιναν και ενισχύσεις του εδάφους σε ορισμένα σημεία.