ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ!

Lightning Lap 2017: Η πιο σκληρή δοκιμασία για το καλύτερο Sport Car της χρονιάς! 27/12/2017

2017 Subaru BRZ Performance Package

 

 

Χρόνος: 3:19.7

LL1  2017 Subaru BRZ Performance Package

Βασική τιμή (ΗΠΑ): περίπου €25.500

Τιμή μοντέλου δοκιμής (ΗΠΑ): περίπου €25.500

205 PS • περίπου 1.280 kg • 6,2 kg/PS

Ελαστικά: Michelin Primacy PS

215/45R-17 87W

_

Αν υπήρχε ένα βραβείο για τον πιο... μανιακό κινητήρα ανάμεσα σε αυτούς των συμμετεχόντων αυτοκινήτων στο φετινό Γύρο Αστραπή, αυτό θα κατέληγε -ειρωνικά- στην πιο αργή πρόταση, το Subaru BRZ με το πακέτο Performance. Ο επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας του... ουρλιάζει έως τις 7.400 rpm, ταχύτητα με την ταχύτητα, μαστιγώνοντας εαυτόν στο όριο της φρενίτιδας, προκαλώντας περισσότερο θόρυβο παρά κίνηση. Αν και η Subaru δεν προσέδωσε στο BRZ την τόσο απαιτούμενη επιπλέον ισχύ, την οποία στο κάτω κάτω αξίζει, διόρθωσε το πιο εμφανές μειονέκτημα, που παρουσίασε το αυτοκίνητο στην πρώτη εμφάνισή του στο Γύρο Αστραπή του 2013: τα ανεπαρκή φρένα. Όντας πλέον εφοδιασμένο με Brembo που δεν παραδίδονται, αμορτισέρ της Sachs, φαρδύτερους τροχούς και πέντε επιπλέον ίππους, το BRZ του 2017 ήταν προετοιμασμένο να είναι ελαφρώς πιο ταχύ σε σχέση με αυτό του 2013, το οποίο σημείωσε επίδοση 3:18.6 πριν από τέσσερα χρόνια. Τότε, όμως έβρεχε για δυόμιση μέρες. Αλλά ακόμα κι όταν στέγνωσε η πίστα στο τέλος της πρώτης εβδομάδας, υπήρχαν δύο αναπόφευκτα ποταμάκια στην πίστα και πιο συγκεκριμένα στις στροφές Spiral τη Δευτέρα. Τα τελευταία «συνωμότησαν» έτσι, ώστε να προστεθούν 1,2 sec στο χρόνο του BRZ στο επόμενο σετ στροφών, ένα μειονέκτημα, το οποίο δεν μπόρεσε να ξεπεράσει.

Πέρα από τα ικανά φρένα, οι υπόλοιπες αλλαγές του BRZ είχαν τόσο μικρό αντίκτυπο στην απόδοσή του στην πίστα, που ουσιαστικά πέρασαν απαρατήρητες. Έτσι, το coupe της Subaru πέρασε στη συνείδησή μας ως ένα από τα σπορτίφ μοντέλα, που διαθέτει διπλό χαρακτήρα, με τα καλά και τα κακά του. Γι’ αυτόν το λόγο κιόλας, το συμπαθούμε, αλλά και δεν το συμπαθούμε αναλόγως. Μας αρέσει το χαμηλό βάρος του, το ακριβές τιμόνι του, ο άμεσος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων του και επειδή μοιάζει να έχει βγει απευθείας από το κεφάλαιο των πισωκίνητων αυτοκινήτων. Πάντως, δεν μπορούμε να φανταστούμε πως κάποιο άλλο σπορ αυτοκίνητο βρίσκεται σε μεγαλύτερη ανάγκη για επιπλέον ισχύ και πρόσφυση όσο αυτό. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι μία αξιοσημείωτη πρόταση, έστω κι αν ένα μικρό λάθος μπορεί να χαλάσει τον καλύτερο γύρο πίστας. Ωστόσο, τελειοποιώντας τις λεπτομέρειες σε ένα αυτοκίνητο, κάτι που θα ήταν τόσο προβλέψιμο και σου ανταποδίδει χαρά όσο αυτό, είναι πιο ικανοποιητικό απ’ όσο συνηθίζεται σε ένα τόσο «ταπεινό» όχημα. Ειδικά τώρα που διαθέτει τα φρένα, ώστε να κινηθεί και πιο γρήγορα.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ