ΔΟΚΙΜΗ: VW Passat 1.4 TSI BMT ACT 150 PS DSG7


Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο του νέου Passat αναδεικνύει το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του γερμανικού σεντάν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/3/2016

Das... Family Car!

Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο του νέου Passat αναδεικνύει το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του γερμανικού σεντάν.

Στην 8η γενιά το Passat μπορεί να σταθεί επί ίσοις όροις απέναντι σε πιο premium υλοποιήσεις και δεν είναι μόνο η ενίσχυση από την κατασκευάστρια VW με ό,τι πιο σύγχρονο τεχνολογικά, αλλά και η αισθητική και οι διαστάσεις του που φέρνουν κατά πολύ σε μια λιμουζίνα!

Το μήκος έχει μείνει παρόμοιο με το παρελθόν (4.769 χλστ.), οι αναλογίες του αμαξώματος έχουν γίνει ακόμα πιο δυναμικές με το πλάτος να έχει φτάσει τα 1.832 χλστ., τη χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος και το μικρότερο ύψος (1.456 χλστ.).

Οι εξαιρετικοί εσωτερικοί χώροι προσφέρουν την αίσθηση ενός μεγάλου οικογενειακού αυτοκινήτου, και χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής ακόμη και ένα μεγαλόσωμος ενήλικας θα μπορούσε να φιλοξενηθεί άνετα στο πίσω κάθισμα, εφόσον εξέλιπε το «τούνελ» μετάδοσης!

Πορτμπαγκάζ 586 λίτρα (με κανονική ρεζέρβα!), άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, είναι αυτό που λέμε η χαρά του οικογενειάρχη. Βεβαίως, η σημαντικότερη στροφή δεν έχει να κάνει με τους χώρους αλλά μα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, βάσει των οποίων επιτυγχάνεται μείωση του συνολικού βάρους έως και 85 κιλά (νέα πλατφόρμα MQB) καθώς και της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων CO2 έως και 20%!

Στιβαρή κατασκευή, προσοχή στη λεπτομέρεια

Από την εξαιρετική ποιότητα των υλικών, το κορυφαίο φινίρισμα, τις επενδύσεις από μαύρη λάκα και αλουμίνιο σε ταμπλό και θύρες μέχρι και τα ειδικά πιστοποιημένα ορθοπεδικά καθίσματα ergoComfort (με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού και θερμαινόμενα) και τα ελαχιστοποιημένα διάκενα, όλα υποδηλώνουν τα premium χαρακτηριστικά αυτού του VW. Εναν πιο hi-tech χαρακτήρα προσφέρει το ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold για εύκολες εκκινήσεις σε ανωφέρεια, ο τριζωνικός αυτόματος κλιματισμός Climatronic, το σύστημα Infotainment με οθόνη αφής (6,5 ή 8 ίντσες), το JPEG Viewer, η σύνδεση με εξωτερικές πηγές ήχου (SD card, USB, Aux In, Audio Streaming) και Bluetooth, καθώς και τα νέα συστήματα Car-Net και MirrorLink (απευθείας σύνδεση με smartphone και tablet), αλλά και Rear Seat Entertainment (σύνδεση Tablet μέσω Wi-Fi)!

Ανάλογα με την έκδοση προβλέπεται και περιμετρικός φωτισμός «Ambient», head-up display, αλλά και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων από LCD οθόνη 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης!

 

Απόδοση, χρηστικότητα και οικονομία

Ο προδιαγραφών Euro6 1.4 TSI 150 PS ACT (διαθέτει δηλαδή ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων) συνδυάζεται στην περίπτωσή μας με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο DSG. Ενσωματώνει τεχνολογίες BlueMotion Technology, όπως και το νέο σύστημα Start-Stop το οποίο «προνοεί» και απενεργοποιεί τον κινητήρα σε ταχύτητες μικρότερες των 3 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας στην πράξη δεν δυσκολεύεται με το ευμέγεθες αμάξωμα και είναι σε θέση να ανταποκριθεί περίφημα ακόμη και πλήρες φορτίου. Είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία, ελαστικός, εξαιρετικά αθόρυβος, δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών (εξαίρεση μια μικρή νωχελικότητα στις πολύ χαμηλές στροφές), τη στιγμή που απενεργοποιεί (και αντιστρόφως) τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους (για λόγους οικονομίας) χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από επιβάτες και οδηγό.

Βελούδινη και η λειτουργία του DSG7 κιβωτίου (προγράμματα auto, manual και sport), εκμεταλλεύεται και την παραμικρή ικμάδα ροπής, χωρίς «σκορταρίσματα», υστέρηση και γενικά δυσλειτουργίες, κάνοντας τον κινητήρα να δείχνει πιο δυνατός από ό,τι είναι.

Το κινητήριο σύνολο αποδίδει 150 PS στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη τιμή της ροπής των 250 Nm μόλις στις 1.500-3.000 σ.α.λ.! Για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,4 δευτ., ενώ αναπτύσσει τελική 220 χλμ./ώρα, επιδόσεις ακριβώς ίδιες με την έκδοση με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (εργοστασιακές μετρήσεις). Η διαφορά ωστόσο βρίσκεται στη βελτιωμένη άνεση και χρηστικότητα υπέρ του πρώτου.

Στην πράξη το Passat εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, έχοντας τη δυνατότητα να ταξιδέψει με πολύ υψηλές ταχύτητες και να καλύψει μεγάλες αποστάσεις διατηρώντας τους επιβάτες ξεκούραστους.

Σε έναν επαρχιακό δρόμο, η καλή απόσβεση των αναρτήσεων προσφέρει άνεση, χωρίς αυτό να είναι εις βάρος των οδικών του χαρακτηριστικών, καθώς το νέο Passat μπορεί και κρύβει τον όγκο του και «στρίβει» σαν ένα... Golf, με μοναδικό «τρωτό» σημείο το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση σε νορμάλ ταχύτητες μπορείς να κινηθείς μια μέση στα 7,5-8 λίτρα, αν ανεβάσεις ρυθμούς ξεφεύγει πάνω από 10 λίτρα, πάντως δύσκολα θα καταφέρεις το εργοστασιακό «5,1».

Συμπερασματικά, η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο του Passat είναι εκείνη που ταιριάζει «γάντι» στο προφίλ του υποψηφίου αγοραστή του αυτοκινήτου, προσφέροντας επιδόσεις, οικονομία, αλλά και άνεση και χρηστικότητα. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες επιλογές σε αυτή την κατηγορία, κρίνοντας όχι μόνο με τεχνολογικά αλλά και με οικονομικά κριτήρια, καθώς το όλο upgrade δεν επηρέασε τις τιμές πώλησης.