ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163 PS


Oντας ένα από τα best seller της ευρωπαϊκής αγοράς και το πρώτο σε πωλήσεις SUV, το Qashqai εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο την γκάμα των κινητήρων του με το νέο μηχανικό σύνολο βενζίνης 1,6 λίτρου και 163 ίππων.

  • 27/8/2015

Oντας ένα από τα best seller της ευρωπαϊκής αγοράς και το πρώτο σε πωλήσεις SUV, το Qashqai εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο την γκάμα των κινητήρων του με το νέο μηχανικό σύνολο βενζίνης 1,6 λίτρου και 163 ίππων.

Η Nissan με το Qashqai έχει χτυπήσει «jackpot». Όχι μόνο για την πολύ επιτυχημένη πορεία της πρώτης γενιάς αλλά και για το γεγονός ότι η δεύτερη είναι τόσο ολοκληρωμένη που δύσκολα ανακαλύπτεις πραγματικά ψεγάδια στο νέο crossover. Η αναγνώριση από το κοινό που το έχει κάνει να φτάσει για πρώτη φορά το πρώτο τετράμηνο του 2015 στην ευρωπαϊκή αγορά στην 6η θέση πίσω από «μεγαθήρια» όπως το Golf, Fiesta, Clio, Polo και Corsa, αποτελεί τρανή απόδειξη. Με το diesel να είναι πλέον υπό... αμφισβήτηση στην Ευρώπη, το Qashqai εμπλουτίζει την γκάμα των κινητήρων του με ένα ακόμα υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο βενζίνης στα 1,6 λίτρα.

Πριν από έναν χρόνο που η Nissan παρουσίασε το νέο Qashqai, είχε καταργήσει την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των δύο λίτρων και έβαλε στη φαρέτρα της δύο εξαιρετικούς diesel στα 1,5 και 1,6 λίτρα με 110 και 130 ίππους αντίστοιχα (η τελευταία διατίθεται και με τετρακίνηση), ενώ τη θέση του ατμοσφαιρικού βενζίνης 1,6 λίτρων πήρε ο turbo άμεσου ψεκασμού των 1,2 λίτρων με τους 115 ίππους. Με την εξέλιξη του νέου κινητήρα βενζίνης 1.6 turbo άμεσου ψεκασμού των 163 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. έως τις 4.000 ήρθε και η ώρα αντικατάστασης του δίλιτρου.

 

Πολύ περισσότερα από λιγότερα...

Ο συνήθης ισχυρισμός για τους περισσότερους «downsized» κινητήρες εδώ είναι πέρα για πέρα αληθινός. Δεν το λέμε αυτό μόνο γιατί ο 1.6 DIG-T των 163 ίππων δίνει 15% περισσότερη ισχύ και 22% περισσότερη ροπή σε σχέση με το δίλιτρο που αντικαθιστά. Ούτε για το γεγονός ότι και οι επιδόσεις του είναι πολύ καλύτερες (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και τελική ταχύτητα που ξεπερνάει τα 200 χλμ./ώρα). Το λέμε περισσότερο διότι στην πράξη είναι πολύ καλύτερο σε όλους τους τομείς, σε σχέση με το παρελθόν. Αν εξαιρέσεις ένα πολύ μικρό «σκαλοπατάκι» στο «start-up», ο κινητήρας είναι εξαιρετικά ομαλός σε λειτουργία, ελαστικός και αθόρυβος σε όλο το φάσμα των στροφών, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα του Qashqai.

Σε γενικές γραμμές πάντως ο διττός χαρακτήρας του θυμίζει λίγο «Dr. Jekyll και Mr. Hyde» καθώς μέχρι τις 2.000 - 2.500 σ.α.λ. είναι σχετικά νωχελικός και ήρεμος, ενώ από εκεί και πάνω «ξυπνάει» και χαρίζει μια ζωντάνια στο Qashqai που θυμίζει κάτι από... GTi! Ο ρυθμός που... καταπίνει το στροφόμετρο σε αυτήν την περίπτωση είναι καταιγιστικός και ο «χαρακτήρας» του μεταμορφώνεται σε σημείο που δεν θυμίζει κλασικό compact crossover. Ολα αυτά σε συνδυασμό με τη θαυμάσια ποιότητα κύλισης και το γεγονός ότι -ιδίως σε αυτοκινητόδρομο- το Qashqai είναι ευθύβολο και σταθερό, κάνουν το 1.6 DIG-T ένα πραγματικό GT που καλύπτει με μεγάλη ευκολία τα χιλιόμετρα και αφήνει ξεκούραστους τους επιβάτες του ακόμα και μετά από πολύωρες διαδρομές. Στις υψηλές ταχύτητες μάλιστα είναι και άνετο χωρίς να είναι σε καμία περίπτωση «πλαδαρό», ενώ ελάχιστος έως μηδαμινός είναι και ο αεροδυναμικός θόρυβος. Αρωγός βεβαίως η ανάρτηση με αμορτισέρ διπλού εμβόλου, αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα με το «Active Ride Control» να χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης, για να ελέγχει τις όποιες ταλαντώσεις του αμαξώματος.

Σε γενικές γραμμές πάντως το Qashqai είναι άνετο και ισοπεδώνει τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μόνο σε συνεχείς ανωμαλίες του ασφαλτοτάπητα και με χαμηλές ταχύτητες γίνεται σχετικά «νευρικό» και σε πολύ μεγάλες λακκούβες θα ακούσεις μεταλλικό ήχο από τις 18άρες ζάντες με το χαμηλό προφίλ. Η πολύ καλή αίσθηση και λειτουργία των χειριστηρίων του και τα υψηλότατα όρια πρόσφυσής του σε κάθε οδόστρωμα το κάνουν ευχάριστο για τον οδηγό και στις πιο «κλειστές» διαδρομές. Η υποστροφή -τις φορές που εμφανίζεται- είναι μικρή και εύκολα ελεγχόμενη και αν αφήσεις και το γκάζι στην κορυφή του apex και σε όχι τόσο καλής ποιότητας άσφαλτο, η ουρά θα γλιστρήσει τόσο ομαλά και ελεγχόμενα που νιώθεις ότι όλα γίνονται σε... αργή κίνηση. Θετικότατο γεγονός ότι το συγκεκριμένο Qashqai είναι και οικονομικό, καθώς αν είσαι λίγο εγκρατής, ο υπολογιστής ταξιδιού θα δείξει μέση κατανάλωση της τάξης του 7 και κάτι.

Κατά τα άλλα, πολύ ποιοτικό, πρακτικό, λειτουργικό και προσεγμένο στη λεπτομέρεια, χωράει άνετα τέσσερις ή και πέντε επιβάτες και έχει 430 λίτρα χώρου αποσκευών με πρακτικότατο διπλό δάπεδο. Πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση και προαιρετικά υπάρχουν... τα πάντα όλα και ακόμα περισσότερα, που νιώθεις ότι είσαι σε πιο premium μοντέλο από ό,τι υπονοεί η τιμή. Από ηλεκτρικά θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα και πανοραμική οροφή, μέχρι αυτόματο παρκάρισμα και τέσσερις κάμερες για περιμετρικό έλεγχο αμαξώματος, και από ενεργό cruise control, μέχρι σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Προσθέστε σε όλα αυτά ότι το Qashqai πέτυχε τη μεγαλύτερη βαθμολογία από όλα τα οικογενειακά αυτοκίνητα στα crash test του EuroNCAP και το ότι η βασική του τιμή με απόσυρση και προσφορά είναι 22.620 ευρώ, τότε έχουμε ένα «μίνι GTi» σε συσκευασία ενός ολοκληρωμένου compact crossover με χώρους, πρακτικότητα, λειτουργικότητα και ελευθερία κίνησης εντός και εκτός πόλης. Συνδυασμός για... best seller δηλαδή.