ΔΟΚΙΜΗ: BMW 218d Active Tourer


Με ένα εύρωστο κινητήριο σύνολο τούτη η 218 είναι ένα «δυνατό» εργαλείο για κάθε απαιτητικό οικογενειάρχη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/3/2016

Με ένα εύρωστο κινητήριο σύνολο τούτη η 218 είναι ένα «δυνατό» εργαλείο για κάθε απαιτητικό οικογενειάρχη.

Τα εισαγωγικά στον προσδιορισμό αφορούν όχι τις υψηλές επιδόσεις αλλά περισσότερο την ικανότητα του κινητήριου συνόλου να φέρει εις πέρας την οποιαδήποτε μεταφορική ανάγκη (οικογενειακή ή δραστηριοτήτων) του ζητηθεί χάρη στα υψηλά αποθέματα ροπής.

Βασισμένη στην γνωστή πλέον πλατφόρμα της BMW, η 2 Active Tourer δε χρειάζεται περισσότερα διαπιστευτήρια για να εκτιμήσεις το συνδυασμό χωροταξικής επάρκειας με τα οδηγικά χαρακτηριστικά που απλόχερα έχει δώσει η BMW σε τούτο το πολυχρηστικό. Κι επειδή ακριβώς είναι τέτοιο αυτοκίνητο ίσως κάποιος να μην έχει και πολλές απαιτήσεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Κι όμως, αυτό το monovolume όχημα ξέρει όχι μόνο να μεταφέρει αγόγγυστα αλλά και να συμπεριφέρεται πειθαρχημένα.

Πίσω, στα του «φαίνεσθαι», η 2 Active Tourer είναι και φαίνεται BMW με όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της και επιπλέον κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής. Στο εσωτερικό, η θέση οδήγησης δεν είναι σαν από βαν, είναι σχετικά χαμηλή, φουλ οδηγοκεντρική και με εργονομία που γίνεται άμεσα κτήμα σου. Οι χώροι είναι υπέρ επαρκείς για επιβάτες και μικροαντικείμενα και μόνο οι ποτηροθήκες είναι λίγο δύσκολες, τραβηγμένες πίσω, προς τον μηρό του οδηγού. Οι πίσω επιβάτες (ιδανικά δύο, με παραχωρήσεις λόγω καθίσματος τρεις) έχουν και καλή ορατότητα και άνεση στους χώρους. To πίσω κάθισμα δύναται να μετακινείται σε ράγες, ενώ υπάρχουν και προαιρετικά τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, κάπως ογκώδη αλλά πολύ σταθερά. Ο δε χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 468 μέχρι 1.510 λίτρα, τιμές πολύ καλές για τα δεδομένα του οχήματος.

 

Ψυχή της 218d είναι ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας απόδοσης 150 ίππων. Ο ίδιος εξοπλίζει και την 3άρα με TwinPower Turbo, με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας στο τούρμπο για ροπή…παντού και τεχνολογία έγχυσης common-rail. Είναι αποδοτικός με 330 Nm αλλά σε αντίθεση με την 3άρα που αποδίδει ροπή 320 Nm από τις 1.500 μέχρι τις 3.000 rpm, το ωφέλιμο εύρος ροπής στην Active Tourer είναι μόλις 1.000 rpm (από τις 1.750 μέχρι τις 2.750). Μην ανησυχείτε όμως. Εξοπλίζεται με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο Steptronic το οποίο κάνει αλλαγές «όπως πρέπει» και μάλιστα μέσω του BMW Driving Experience μπορείτε να επιλέξετε και πρόγραμμα οδήγησης (Εco Pro, Comfort και Sport) με την ανάλογη συμπεριφορά κινητήρα-κιβωτίου. Στο τελευταίο μάλιστα πρόγραμμα η ευρωστία του κινητήρα αγγίζει στιγμές μια σπορτίβικη χροιά, άκρως ευπρόσδεκτη από τον ανήσυχο οδηγό. Σε επίπεδο κατανάλωσης με κίνηση αλά Eco Pro θα δείτε κάτι παραπάνω από 6,4 l/100km τιμή απόλυτα φυσιολογική για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου.

Στα υπόλοιπα οδηγικά η πειθαρχία είναι πρώτης γραμμής με ευκολία σε απαιτητικούς ελιγμούς αλλά η άνεση τόσο λόγω διάστασης ελαστικών (225/45-R18) όσο και λόγω τεχνολογίας run-flat κάνουν σκληρό τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις κακουχίες του δρόμου. Πάντως η στιβαρότητα είναι υποδειγματική, ένδειξη της άριστης κατασκευής του πλαισίου.

Με άρτιο εξοπλισμό, ποιότητα και πρακτικότητα η 218d Active Tourer «δένει» με αυτό το κινητήριο σύνολο με τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες που μπορεί να έχει ένας οδηγός με υψηλές μεταφορικές απαιτήσεις καθώς δε δείχνει να ζορίζεται σχεδόν ποτέ. Με τιμή στα 32.050 ευρώ με απόσυρση δεν λογίζεται φθηνό αλλά πάλι φέρει το σήμα της προπέλας στο καπό κι αυτό από μόνο του κάτι λέει.