ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018
ΤEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT 1.2 CVT AUTO (90 PS)

Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 CVT AUTO (90 PS) 2/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Tα τελευταία δυο-τρία χρόνια έχουν βρει την Suzuki σε μία ιδιαίτερα ευτυχή συγκυρία καθώς προχωρά σε ανανέωση όλων των μοντέλων της γκάμας της ευρισκόμενη παράλληλα σε μία μεγάλη σχεδιαστική και μηχανολογική «φόρμα». Γνήσιο τέκνο αυτού του εξαιρετικού momentum για την Γιαπωνέζικη εταιρία είναι και το Swift της 6ης γενιάς, το οποίο έρχεται να συνεχίσει την δυναμική παρουσία που είχε το προηγούμενο μοντέλο στην εγχώρια αγορά. Η εξελικτική πορεία στην σχεδίαση είναι εμφανής κυρίως στην μάσκα και τα φωτιστικά σώματα εμπρός να προσδίδουν έναν πιο πληθωρικό χαρακτήρα, την ίδια στιγμή που βασικά γνωρίσματα της προηγούμενης έκδοσης που τόσο αγαπήθηκε στην χώρα μας (όπως οι κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες) εξακολουθούν να υπάρχουν. Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε με ένα πιο ισορροπημένο και σίγουρα πιο ελκυστικό σε ένα ευρύτερο κοινό αυτοκίνητο, που διαφοροποιείται αρκετά από τον ανταγωνισμό και έχει την δική του ξεχωριστή ταυτότητα.

Τα βασικά στοιχεία

της νέας εποχής της Suzuki είναι και εδώ παρόντα. Με πρώτο και πιο σημαντικό αυτό που δεν φαίνεται με το μάτι, αλλά με την ζυγαριά. Χάρη στη νέα πλατφόρμα HEARTECT που χρησιμοποιεί η εταιρία, το συνολικό βάρος του Swift διατηρείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, με την συγκεκριμένη έκδοση και το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT να φθάνει στα μόλις 910 κιλά. Εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο της σύγχρονης προσέγγισης της Suzuki είναι η κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Έτσι παρά το γεγονός ότι το μήκος του αμαξώματος μειώθηκε έστω και κατά μόλις 1 εκατοστό σε σχέση με το παλιό (παραμένοντας πεισματικά στα 3,8, και αρκετά μακριά από τα ευρωπαϊκά νέα δεδομένα των 4+ μέτρων), η αύξηση του μεταξονίου κατά 2 εκατοστά αλλά και η καλύτερη χωροταξική μελέτη του σαλονιού έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο όχι μόνο από το προηγούμενο Swift αλλά και από αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού που είναι σαφώς μεγαλύτερα σε διαστάσεις. Μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών (από τα 254 έως 947 λίτρα) που απλώνεται κυρίως ως προς το βάθος του, με κανονικό σχήμα αν και λίγο υψηλό κατώφλι.

Το τρίτο στοιχείο που χαρακτηρίζει τη νέα εποχή της Suzuki είναι η προσοχή που δίνει στην ποιότητα του σαλονιού και την προσθήκη στοιχείων εξοπλισμού που βλέπει κανείς σε ακριβότερα μοντέλα. Μπορεί η σχεδίαση να μην έχει κάποια αξιοπρόσεκτη ιδιαιτερότητα και να λείπει ένα λίγο πιο νεανικό «χρώμα», όμως τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, με την εργονομία να είναι κορυφαία, και τις θέσεις για μικροαντικείμενα αρκετές και στα σωστά σημεία. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο διαθέτει πληθώρα λειτουργιών και δυνατοτήτων καθώς και όμορφα γραφικά και άμεση αντίδραση στις εντολές του οδηγού. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την GL+ με έξι αερόσακους, ESP, cruise control κ.λπ., και τιμή που ξεκινά από τα 14.080 ευρώ ενώ η έκδοση GLX με τιμή από 16.080 ευρώ διαθέτει έξτρα στοιχεία όπως φώτα LED, ενεργό cruise control, σύστημα πλοήγησης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, σύστημα διατήρησης λωρίδας κ.λπ.

< >