Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 CVT AUTO (90 PS)


Το νέο Swift έρχεται να συνεχίσει την πολύ καλή σχέση του με το Ελληνικό αγοραστικό κοινό, όντας ένα πιο πλήρες και πολυδιάστατο αυτοκίνητο από το μοντέλο που αντικατέστησε. Κάτι που συμβαίνει και την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT.

  • 2/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Tα τελευταία δυο-τρία χρόνια έχουν βρει την Suzuki σε μία ιδιαίτερα ευτυχή συγκυρία καθώς προχωρά σε ανανέωση όλων των μοντέλων της γκάμας της ευρισκόμενη παράλληλα σε μία μεγάλη σχεδιαστική και μηχανολογική «φόρμα». Γνήσιο τέκνο αυτού του εξαιρετικού momentum για την Γιαπωνέζικη εταιρία είναι και το Swift της 6ης γενιάς, το οποίο έρχεται να συνεχίσει την δυναμική παρουσία που είχε το προηγούμενο μοντέλο στην εγχώρια αγορά. Η εξελικτική πορεία στην σχεδίαση είναι εμφανής κυρίως στην μάσκα και τα φωτιστικά σώματα εμπρός να προσδίδουν έναν πιο πληθωρικό χαρακτήρα, την ίδια στιγμή που βασικά γνωρίσματα της προηγούμενης έκδοσης που τόσο αγαπήθηκε στην χώρα μας (όπως οι κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες) εξακολουθούν να υπάρχουν. Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε με ένα πιο ισορροπημένο και σίγουρα πιο ελκυστικό σε ένα ευρύτερο κοινό αυτοκίνητο, που διαφοροποιείται αρκετά από τον ανταγωνισμό και έχει την δική του ξεχωριστή ταυτότητα.

Τα βασικά στοιχεία

της νέας εποχής της Suzuki είναι και εδώ παρόντα. Με πρώτο και πιο σημαντικό αυτό που δεν φαίνεται με το μάτι, αλλά με την ζυγαριά. Χάρη στη νέα πλατφόρμα HEARTECT που χρησιμοποιεί η εταιρία, το συνολικό βάρος του Swift διατηρείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, με την συγκεκριμένη έκδοση και το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT να φθάνει στα μόλις 910 κιλά. Εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο της σύγχρονης προσέγγισης της Suzuki είναι η κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Έτσι παρά το γεγονός ότι το μήκος του αμαξώματος μειώθηκε έστω και κατά μόλις 1 εκατοστό σε σχέση με το παλιό (παραμένοντας πεισματικά στα 3,8, και αρκετά μακριά από τα ευρωπαϊκά νέα δεδομένα των 4 μέτρων), η αύξηση του μεταξονίου κατά 2 εκατοστά αλλά και η καλύτερη χωροταξική μελέτη του σαλονιού έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο όχι μόνο από το προηγούμενο Swift αλλά και από αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού που είναι σαφώς μεγαλύτερα σε διαστάσεις. Μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών (από τα 254 έως 947 λίτρα) που απλώνεται κυρίως ως προς το βάθος του, με κανονικό σχήμα αν και λίγο υψηλό κατώφλι.

Το τρίτο στοιχείο που χαρακτηρίζει τη νέα εποχή της Suzuki είναι η προσοχή που δίνει στην ποιότητα του σαλονιού και την προσθήκη στοιχείων εξοπλισμού που βλέπει κανείς σε ακριβότερα μοντέλα. Μπορεί η σχεδίαση να μην έχει κάποια αξιοπρόσεκτη ιδιαιτερότητα και να λείπει ένα λίγο πιο νεανικό «χρώμα», όμως τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, με την εργονομία να είναι κορυφαία, και τις θέσεις για μικροαντικείμενα αρκετές και στα σωστά σημεία. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, το οποίο διαθέτει πληθώρα λειτουργιών και δυνατοτήτων καθώς και όμορφα γραφικά και άμεση αντίδραση στις εντολές του οδηγού. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την GL με έξι αερόσακους, ESP, cruise control κ.λπ., και τιμή που ξεκινά από τα 14.080 ευρώ ενώ η έκδοση GLX με τιμή από 16.080 ευρώ διαθέτει έξτρα στοιχεία όπως φώτα LED, ενεργό cruise control, σύστημα πλοήγησης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, σύστημα διατήρησης λωρίδας κ.λπ.

 

Οδηγώντας στην πόλη και εκτός

 

Οι επιλογές που έχουν γίνει στα μηχανικά μέρη είναι μάλλον κλασικές για τα σημερινά δεδομένα, με την Suzuki να επιλέγει την... «ατμοσφαιρική» οδό εφοδιάζοντας την μεγαλύτερη έκδοση του μοντέλου της με τον 1.2 Dualjet με απόδοση 90 ίππων και 120 Νm ροπής. Πρόκειται για ένα τυπικό σύνολο αυτής της τεχνολογίας, με την απόδοσή του στις χαμηλές να μην έχει την αντίστοιχη απόκριση ενός τούρμπο ενώ βρίσκεται σε καλή φόρμα από τις μεσαίες και πάνω, όπου ανεβάζει αβίαστα και με τον θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, από το οποίο δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι τυπικές για την φιλοσοφία του δυσχέρειες. Όμως στην περίπτωση του Swift η εν γένει αργή και με ιδιαιτερότητες λειτουργία του συγκεκριμένου κιβωτίου δεν είναι τόσο έντονη και λόγω και του χαμηλού βάρους του αμαξώματος, δεν απαιτεί από τον οδηγό κάποιες ιδιαίτερες παραχωρήσεις στον τρόπο που θα κινείται.

Από την άλλη αν κανείς συμβιβαστεί με τον ειδικό τρόπο λειτουργίας του και πάει με τα «νερά» του, τότε θα βρει έναν ικανοποιητικό σύμμαχο μέσα στην πόλη ενώ και στο ταξίδι, το μακρύ «βήμα» της τελευταίας «σχέσης» εξασφαλίζει ησυχία και αρκετή οικονομία σε καύσιμο. Ως προς το τελευταίο, το καλό κιβώτιο και το χαμηλό βάρος συμβάλλουν ώστε να κρατηθεί η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας γύρω στα 6,0 l/100km αν και με καλή χρήση του κιβωτίου και με πρόβλεψη στην οδήγηση μπορεί να πέσει και πιο κάτω, ακόμα και στην κίνηση της πόλης.

Οδηγώντας το αυτόματο Swift βρίσκεσαι μπροστά σε ένα αυτοκίνητο που χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα σε κάποιον τομέα, είναι ένα ολοκληρωμένο και ευχάριστο σύνολο για χρήση τόσο σε αστικές συνθήκες όσο και σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι. Το ελαφρύ αμάξωμα δίνει και εδώ το «παρών» με το αυτοκίνητο να είναι σβέλτο και άμεσο στις αντιδράσεις του μέσα στην πόλη (ιδίως αν εξοικειωθείς με την αναμενόμενη υστέρηση του CVT να ανταποκριθεί άμεσα στις εντολές), κάτι που οφείλεται τόσο στον καλό κινητήρα όσο και στον πολύ μικρό κύκλο στροφής. Στο ταξίδι εκτός πόλης θα υπηρετήσει πιστά την αναβαθμισμένη λογική της κατηγορίας των super mini, προσφέροντας επάρκεια χώρων και ικανοποιητική άνεση από την ανάρτηση και την γενικότερη ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του. Μικρές βελτιώσεις επιδέχονται τόσο το τιμόνι που θα μπορούσε να είχε καλύτερη αίσθηση, όσο και η απόσβεση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Όμως ακόμα και έτσι, το Swift είναι μία άκρως ευχάριστη και ολοκληρωμένη παρουσία σε μία κατηγορία που όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν φέτος κάτι δυνατό να παρουσιάσουν.

Συμπερασματικά, το αυτόματο Swift είναι από τις περιπτώσεις που μία τέτοια έκδοση δεν αλλάζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου (πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για ένα κιβώτιο CVT). Tο αντίθετο μάλιστα, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις (όπως για παράδειγμα στο ταξίδι) που το συγκεκριμένο κιβώτιο αποδεικνύεται ένα από τα καλύτερα αυτού του τύπου, εξασφαλίζοντας άνετο και αθόρυβο ταξίδι. Παράλληλα έχουμε να κάνουμε με ένα σαφώς πιο πλήρες αυτοκίνητο από το μοντέλο που αντικατέστησε, με περισσότερους χώρους, καλύτερη ποιότητα και μία συνολική αναβάθμιση της παρουσίας του τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανολογικά. Στον τελικό ισολογισμό μετράει αρκετά η πολύ καλή τιμή του (μιλάμε πάντα για την αυτόματη έκδοση) αλλά και η σφραγίδα «made in Japan» που όπως και να το κάνουμε διατηρεί ακόμα το ειδικό της βάρος σε ότι αφορά την ούτως ή άλλως δεδομένη αξιοπιστία των Suzuki. Σε κάθε περίπτωση ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, ικανό να συνεχίσει την εξαιρετική παράδοση των Swift στην χώρα μας.

Θέλεις ένα πραγματικάvalue for money συμβόλαιο; Μπες τώρα στον κόσμο της Anytime.

 

TECH INFO

SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET CVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.242

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 66(90)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 120/4.400

ΚΙΝΗΣΗ EMΠΡΟΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 3.840x1.735x1.495

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.450

ΒΑΡΟΣ (kg) 950

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max265/947

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 37

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 11,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)175

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,6/4,3

ΜEΙΚΤΗ* 4,6

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 103

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)* 14.080

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)100,9

ΥΠΕΡ

  • Ελαφρύ αμάξωμα

  • Πολύ καλός ατμοσφαιρικός κινητήρας

  • Χώροι και εργονομία

  • Καλό κιβώτιο (για CVT)

ΚΑΤΑ

  • «Άχρωμη» σχεδίαση εσωτερικού

  • Αίσθηση τιμονιού

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                             8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                              7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                          9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ            8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ         8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                          9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                  8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                           8
  • VALUE FOR MONEY                7

          ΣΥΝΟΛΟ                                 81