Δοκιμάζουμε το Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet 140PS All Grip [photos]


Πιο σοβαρό σε εμφάνιση, αρκετά πιο πλούσιο σε τεχνολογίες ασφάλειας και infotainment, το νέο S-Cross επανέρχεται στο επίκεντρο της κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

  • 22/2/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η εμπορική πορεία της Suzuki, τα τελευταία πέντε χρόνια, είναι θετική τόσο σε ό,τι αφορά τις συνολικές πωλήσεις της παγκοσμίως όσο και αναφορικά με τα (λειτουργικά) έσοδα και τα καθαρά κέρδη της. Για να συνεχιστεί αυτή, έπρεπε να καθοριστεί ένα καινούργιο επιχειρηματικό πλάνο.

Ετσι, το καλοκαίρι του 2015 καθορίστηκε από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας το πενταετές σχέδιο που ονομάστηκε «Suzuki Next 100» και το οποίο θα ισχύσει έως το 2020. Εκείνη τη χρονιά συμπληρώνεται ένας αιώνας από την ίδρυσή της και θα πρέπει αφενός να είναι θετικοί όλοι οι στατιστικοί δείκτες και αφετέρου να έχουν τεθεί οι βάσεις για τα επόμενα 100 χρόνια, όπως ανακοινώθηκε.

Στο εν λόγω επιχειρηματικό πλάνο προβλέπεται η επιστροφή στη βασική εταιρική αρχή της Suzuki η οποία προσδιορίζεται στη φράση: «εξελίσσουμε οχήματα ανώτερης αξίας, επικεντρωνόμενοι στον πελάτη». Υπό αυτό το πρίσμα υλοποιήθηκε η επανασχεδίαση του S-Cross.

Η απόφαση προς τούτω ελήφθη και υλοποιήθηκε σε συντομότερο απ' ό,τι συνήθως χρονικό διάστημα για τα ειωθότα των Ιαπώνων, από την παρουσίαση του μοντέλου (το 2013). Σύμφωνα με τα στελέχη της Suzuki, το S-Cross δεν έδειχνε πειστικά ως ένα SUV όχημα, αντ' αυτού θεωρούταν ένα «crossover». Ετσι, οι πωλήσεις του δεν ήταν οι αναμενόμενες, μάλιστα σε μια περίοδο όπου αυτές των εν λόγω οχημάτων αυξάνονται, οι σχεδιαστές της εταιρείας δημιούργησαν ένα πιο «επιθετικό» σχήμα στο εμπρός μέρος του αμαξώματος.

Η μάσκα είναι το κυριότερο στοιχείο αλλαγής εκεί, όπως και τα φώτα και το καπό (τα δύο τελευταία στοιχεία παραπέμπουν έντονα στα αντίστοιχα του πρωτότυπου S-Cross το οποίο παρουσιάστηκε το 2012). Οπως έγινε γνωστό, η αισθητική του διαμορφώθηκε καταλλήλως έτσι ώστε να είναι αποδεκτή από τους υποψήφιους αγοραστές τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα η Ινδική.

Εξοπλισμός - κινητήρας

Στο εσωτερικό του, το κυριότερο νέο στοιχείο είναι η οθόνη αφής και το σύστημα «Smartphone Linkage Display Audio». Πέραν αυτού, υπάρχουν νέας σχεδίασης ταπετσαρίες, ενώ το πλαστικό υλικό δείχνει ανθεκτικό.

Η ευρυχωρία του είναι καλή για πέντε ενηλίκους. Τόσο το ωφέλιμο πλάτος και ύψος όσο και το (ωφέλιμο) μήκος για τους πίσω επιβάτες είναι μακρύ για τα δεδομένα του οχήματος. Γενικότερα, η διαμόρφωση του εσωτερικού είναι τέτοια που ευνοεί την άνετη μεταφορά των επιβατών.

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, ο 1.4 «Boosterjet» βενζίνης κινεί με ικανοποιητικό τρόπο το όχημα. Το δημιούργημα των ανθρώπων της ιαπωνικής εταιρείας έχει καλά τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία φαίνονται έμπρακτα, καθώς η ροπή του αποδίδεται σε ικανό εύρος rpm, κάτι που συμβάλλει θετικά στην επιτάχυνση εν κινήσει όπως και στη διάρκεια αυτής.

Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, μπεκ έξι οπών για διαδοχικούς μικροψεκασμούς καυσίμου και διαμόρφωση εκάστου θαλάμου καύσης ώστε να διευκολύνει τον στροβιλισμό του αερίου μείγματος (πλουσιότερο πλησίον των μπουζί, φτωχότερο στην περιφέρεια του εμβόλου). Εκτός αυτών, οι διαστάσεις του είναι σχετικά μικρές, καθώς το (μικρής διαμέτρου) turbo και οι αυλοί εξαγωγής είναι τοποθετημένα κοντά στην κυλινδροκεφαλή. Στην πράξη, μας άρεσαν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του και ο τρόπος που επιταχύνει το όχημα.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωσή του, εάν ο οδηγός εκμεταλλεύεται τη ροπή και τη σχετικά «μακριά» κλιμάκωση των τριών τελευταίων σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων, είναι χαμηλή. Διαφορετικά, αυξάνεται, αλλά όχι σε «ανησυχητικό» επίπεδο.

Εντός και... εκτός δρόμου

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ώστε να ανταποκρίνεται σε θέμα άνεσης τόσο εντός δρόμου όσο και εκτός αυτού. Στην πρώτη περίπτωση, οι επιβάτες μεταφέρονται άνετα, ενώ το όχημα δεν γέρνει πολύ στις στροφές. Στη δεύτερη, οι ανωμαλίες του εδάφους εξομαλύνονται, ενώ το αυξημένο ύψος από το έδαφος -σε σχέση με πριν- επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει διαδρομή χωρίς αμφιβολίες, κάτι που δεν ίσχυε πάντα ως τώρα για το μοντέλο.

Εκτός δρόμου, το σύστημα τετρακίνησης «All Grip» προσδίδει καλή ικανότητα εκτός δρόμου κίνησης ακόμα και με τα ελαστικά για όλες τις επιφάνειες. Συνολικά, διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα-λειτουργίες («Auto», «Sport», «Snow, Mud» και «Lock») τα οποία παραμετροποιούν τον τρόπο και την αμεσότητα μετάδοσης της ροπής και στον πίσω άξονα αναλόγως του εδάφους στο οποίο κινείται το όχημα.

Ωστόσο, ο οδηγός δεν πρέπει να ξεχνά ότι δεν έχει να κάνει με ένα αμιγώς μηχανικό σύστημα τετρακίνησης, αλλά με ένα ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα όποτε απαιτηθεί.

Το επανασχεδιασμένο S-Cross σαφώς έχει πιο έντονη «προσωπικότητα» από πριν - εάν είναι ελκυστικό είναι άλλο θέμα. Η αισθητική προσαρμογή του το άλλαξε σχηματικά αλλά όχι επί της ουσίας, δηλαδή όχι σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του και την ικανότητα εκτός δρόμου κίνησης.

Προφανώς προσαρμοσμένο στις επιταγές μιας ολόκληρης κατηγορίας, έχει αναβαθμισμένο εξοπλισμό και σύγχρονες εφαρμογές infotainmnent, όπως και μια συμφέρουσα για τον υποψήφιο αγοραστή αναλογία αξίας/τιμή η οποία κάνει το νέο S-Cross μια αξιοπρόσεκτη επιλογή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet 140PS 2017   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103 (140)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.500-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,3 L/100km, 141 g/km

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 Boosterjet 140PS 2017

ΥΠΕΡ KINHΤΗΡΑΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΛΟΓΟΣ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.