Δοκιμάζουμε το Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT


Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο πλήρες, ικανό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Είναι Subaru.

  • 18/12/2017

KΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Δεν είναι καινούργιο καθώς «κυκλοφορεί ανάμεσά μας» εδώ και μία διετία. Ομως μόλις πριν από λίγες ημέρες μπορέσαμε να οδηγήσουμε και στην Ελλάδα -έστω κι αν ήταν αυτοκίνητο με ιταλικές πινακίδες- το Subaru Outback, χάρη στις ενέργειες της Πλειάδες Μότορς, του επίσημου εισαγωγέα της ιαπωνικής φίρμας στη χώρα μας. Για να δώσουμε μια εικόνα του τι εστί Legacy σήμερα, να αναφέρουμε ότι η πρώτη προτεραιότητα των Ιαπώνων ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο «που να μπορεί να πάει οπουδήποτε και να κάνει οτιδήποτε, προσφέροντας χώρο και πρακτικότητα». Αυτό για το «είναι».

Το «φαίνεσθαι» μας λέει ότι διαθέτει φωτιστικά σώματα και μάσκα που θυμίζουν την οικογένεια των μοντέλων Subaru, σε ένα μακρύ αμάξωμα μήκους 4,81 μέτρων που μας θύμισε κάτι από V90 Cross Country στο οποίο Outback κρύβεται η πολυετής εμπειρία μιας από τις κορυφαίες εταιρείες τετρακίνητων του κόσμου. Αλλά η αλήθεια είναι ότι κρύβεται με μια δόση εσωστρέφειας. Το αυτοκίνητο είναι μεγάλο αλλά δεν προκαλεί, είναι μοντέρνο αλλά δεν χρησιμοποιεί σχεδιαστικά πυροτεχνήματα για να ωραιοποιήσουν ένα form-follows-function αμάξωμα.

 

Εσωτερικό

Η είσοδος στο εσωτερικό του Outback αποκαλύπτει την ίδια ακριβώς αίσθηση. Δεν κοντοστέκεσαι σε ακριβοθώρητα υλικά ή σε φαντεζί, φουτουριστική σχεδίαση. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι κορυφαία. Πρώτη φορά -για παράδειγμα- είδαμε λαστιχένιο «ρέλι» στο τελείωμα της επένδυσης της οροφής. Επίσης φινίρισμα με βουρτσισμένο αλουμίνιο ή ρύθμιση του ύψους ανοίγματος της πέμπτης πόρτας δεν βρίσκουμε κάθε ημέρα. Παρ' όλα αυτά η εικόνα του Outback δεν είναι της άφατης πολυτέλειας αλλά της τρομερής αντοχής και διάρκειας. Αλλά και της πρακτικότητας. Τρομεροί χώροι για τους 5 επιβάτες (θα μπορούσε μέχρι και 7θέσιο να είναι), θήκες και ντουλαπάκια άφθονα για τα πάντα, μαζί με 559 λίτρα για τον χώρο αποσκευών που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.848 λίτρα με 2,04 μέτρα μήκους φόρτωσης. Εδώ βέβαια θα θέλαμε κάποια πρακτικά ευρήματα όπως συμβαίνει για παράδειγμα στο Skoda Kodiaq.

Η εργονομία πάντως είναι… πάναπλη με 7άρα οθόνη αφής αλλά και δύο περιστροφικούς διακόπτες για ήχο και συντονισμό σταθμών καθώς και πληθώρα διακοπτών αριστερά του ταμπλό. Και βέβαια πλήρες Eyesight με δύο έγχρωμες στερεοσκοπικές κάμερες είναι η «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας που έχει εξελίξει η Subaru από το 2012 όταν ακόμη στην αγορά δεν είχε γίνει δημοφιλές ούτε το Active City Brake. Tώρα πια, το Outback εξοπλίζεται με Pre-collision Braking, Pre-collision Throttle Management, Adaptive Cruise Control, Lane Departure & Sway Warning, Pre-collision Steering Assist και Lead Vehicle Start Alert. Εν ολίγοις φρενάρει με φρένα και κινητήρα για αποφυγή ατυχήματος με άλλο αυτοκίνητο, δίκυκλο ή πεζό, προσαρμόζει αυτόματα ταχύτητα, διατηρεί αυτόνομα την πορεία του και όλα αυτά με ανάλογες ηχητικές και φωτεινές ειδοποιήσεις προς τον οδηγό.

 

Είναι βράχος

Η Subaru δημιούργησε ένα αμάξωμα εξαιρετικά άκαμπτο και ελαφρύ κάνοντας εκτεταμένη χρήση αλουμινένιων στοιχείων και ατσαλιού υψηλής αντοχής. Σύμφωνα με την εταιρεία, τούτο το Outback έχει άκαμπτα γόνατα εμπρός με ελατήρια και αμορτισέρ ειδικά μελετημένα για απορρόφηση λακκουβών (το τέλειο set για την Ελλάδα) καθώς και ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Στον πίσω άξονα έχει εφαρμοστεί η λύση με διπλά ψαλίδια, μια πολύχρονη εφαρμογή της Subaru με δεδομένα οφέλη.

Η τετρακίνηση είναι μόνιμη με ενεργή κατανομή ροπής μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη και κατανομή της 60:40 μεταξύ εμπρός και πίσω αξόνων. Παράλληλα διαθέτει Hill Descent Control  και τον διακόπτη X-Mode ο οποίος ενεργοποιεί ειδικό πρόγραμμα διαχείρισης κινητήρα, συστήματος μετάδοσης (εδώ είναι κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με Adaptive Control), τετρακίνησης και φρένων για διέλευση από κακοτράχαλα εδάφη, φορώντας Bridgestone Dueler H/P Sport στη μάλλον πιο σπορτίβ -απ' ό,τι θα θέλαμε- διάσταση 225/60-R18.

Χωρίς ίχνος υπερβολής καμία γωνία εισόδου σε στίβο μάχης (200 mm απόσταση από το έδαφος, γωνίες εισόδου/ράμπας/διέλευσης στις 18,8/20,4/23,1 μοίρες) κανένα εκτός δρόμου ανάγλυφο δεν στάθηκε ικανό να στρεβλώσει το μεγάλο «σκαρί» του Outback. Κανένας τριγμός, καμία υπόνοια ότι ο χάλυβας είναι φτηνός. Προσπαθήσαμε να θυμηθούμε πότε νιώσαμε κάτι ανάλογο και δεν μπορέσαμε. Ταυτόχρονα, όλα μέσα στο αυτοκίνητο θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «ο δρόμος του μεταξιού». Εξηγούμαστε:

Boxer diesel κινητήρας 2.0 common rail turbo diesel με απόδοση 150 PS και 350 Nm ροπής με τόσο μεταξένια λειτουργία είναι επίτευγμα. Τόσο ομαλή λειτουργία του CVT κιβωτίου αλλά και τόσο άνετη ποιότητα κύλισης σε ένα τετρακίνητο θηρίο είναι πράγματα που δεν συναντάς καθημερινά. Ναι, δεν είναι εκρηκτικός ο κινητήρας αλλά είναι πάντα πρόθυμος να δώσει «τα πάντα» χωρίς να σε κρεμάει. Το τιμόνι «κόβει» πολύ, αντισταθμίζοντας έτσι το γεγονός του μεγάλου μήκους. Εκτός ασφάλτου είναι κορυφαίο, δεν κουράζει ποτέ αλλά να, θα θέλαμε καθίσματα που να στηρίζουν οδηγό και συνοδηγό καλύτερα. Επίσης στην άσφαλτο, αν δεν έχεις το σωστό τέμπο, θα νιώσεις τάσεις υποστροφής που «μαζεύονται» αρχικώς ηλεκτρονικά με το Active Torque Vectoring και αν μείνεις στο γκάζι με την επικούρηση της τετρακίνησης. Οσο για την κατανάλωση είδαμε ένα νούμερο πέριξ των 8,0 l/100km.

 

Αυτό είναι…

Χωρίς περιστροφές το Outback είναι ένα αυτοκίνητο πέρα από τα συνηθισμένα. Ικανότατο, πρακτικό, ποιοτικό και άνετο σε σωστές δόσεις. Είναι ένα αυτοκίνητο-υπόδειγμα που δεν ακολουθεί κανένα trend αλλά μάλλον είναι αυτό που έχει θέσει τις δικές του τάσεις. Είναι το αυτοκίνητο που αν ήμασταν σε αναζήτηση αυτοκινήτου της κατηγορίας θα το αποκτούσαμε…χθες αρκεί να μην έφτανε η τιμή του μετά φόρων στα 58.900 ευρώ (στην Ιταλία της… κρίσης η τιμή του είναι περίπου 20.000 ευρώ χαμηλότερη «με το κλειδί στο χέρι»).

TECHINFO

Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ BOXER, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.998

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 110(150)/3.600

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 350/1.600-2.400

ΚΙΝΗΣΗ ΜΟΝΙΜΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 4.815x1.840x1.605

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.745

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.689

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 559/1.848

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 60

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 9,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 192

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 7,5/5,3

ΜEΙΚΤΗ* 6,1

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 8,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 159

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 51.900

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ) 294,15

 

  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ

  • ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ

  • ΑΝΕΣΗ

  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ

  • ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

-

  • ΡΑΘΥΜΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΑΜΗΛΑ

  • ΤΙΜΗ ΜΕΤΑ ΦΟΡΩΝ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 10
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
  • VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ 83

Διαβάστε ακόμη

Audi TT: ανανέωση το 2018, νέο μοντέλο το 2021

Η Mercedes-Benz CLS σε Coupe, Cabriolet και AMG?

H νέα BMW X3 ξεκινά από τις 58.130€?