Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid


Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Με αυτό το σκεπτικό, η Toyota επικαιροποίησε το μοναδικό supermini πλήρως υβριδικό της κατηγορίας.

  • 4/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η νέα εμφάνιση του Yaris με στιλιστικές αλλαγές εμπρός και πίσω, είναι προϊόν του στούντιο σχεδίασης ED2 της Toyota στη Νότια Γαλλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές που αποφασίστηκαν για το Yaris στην Ευρώπη υιοθετήθηκαν στο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Επιχειρώντας κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από ένα απλό “facelift”, το πρόγραμμα των 90 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει την υιοθέτηση 900 και πλέον νέων εξαρτημάτων για τη βελτίωση της σχεδίασης, των δυναμικών επιδόσεων και της ασφάλειας του αυτοκινήτου.

 

Οι αλλαγές στο εσωτερικό δημιουργούν ένα πιο σύγχρονο περιβάλλον, κυρίως με νέες αποχρώσεις, ταπετσαρίες και βελτιώσεις στα όργανα και τα χειριστήρια αλλά και με έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων. Η δέσμευση της Toyota να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα αντανακλάται σε όλες τις εκδόσεις του νέου Yaris που εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, όπως Σύστημα Προ-Σύγκρουσης με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων, Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας και Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist).

Μηχανικά μέρη και κινητήρας

Αν και τα υβριδικά μοντέλα Toyota φημίζονται για τον αθόρυβο χαρακτήρα τους (με εξαίρεση το πλανητικό σύστημα μετάδοσης), οι μηχανικοί του Yaris προχώρησαν σε βελτιώσεις στα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για μείωση των θορύβων από το χώρο του κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Οι ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, ο μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, τα νέα εμπρός ημιαξόνια, το εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και το τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο φιλτροκούτι όπως και το σύστημα εξαγωγής με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ βοηθούν στη μείωση των ανεπιθύμητων φαινομένων από τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και το σχέδιο των βαλβίδων με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης και τη διατήρηση της αξιόπιστης συμπεριφοράς. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χαρτογραφηθεί εκ νέου για πιο ομαλή απόκριση.

Παραμένει το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας που έχει και πλήρως υβριδική έκδοση με το γνωστό μας σύστημα που περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική απόδοση 100 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει δύναμη από μια συστοιχία μπαταριών οι οποίες με τη σειρά τους φορτίζουν τόσο κατά τη διάρκεια πέδησης όσο και από τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Στόχος της Toyota είναι να υπάρχει “σύμπραξη” των δύο κινητήρων παρότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να δώσει -αναλόγως των συνθηκών- μέχρι και 3 με 4 km πλήρους ηλεκτρικής κίνησης, πριν οι μπαταρίες αποφορτιστούν. Στην πράξη το νέο Yaris ΗSD δείχνει βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης αλλά και πάλι δεν αποφεύγει την εγγενή αδυναμία του συστήματος μετάδοσης να δώσει άμεσα όλη την ισχύ. Αν παρ΄ όλα αυτά κινείστε εντός των τειχών τότε θα εκπλαγείτε με την οικονομία, την άνεση και την ευελιξία με την οποία μπορείτε να κινηθείτε.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Toyota Yaris Hybrid

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                      1.497

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]              74(100)/4.800

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                    111/3.600-4.400

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (kW/PS)                    45(61)

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm)                          169

ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW(PS)/rpm]           74(100)

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                  111/3.600-4.400

ΚΙΒΩΤΙΟ                                                E-CVT

ΚΙΝΗΣΗ                                                ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ // ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΔΟΚΟΣ // ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ                                            BRIDGESTONE ECOPIA

ΔΙΑΣΤΑΣΗ                                           195/50-R16

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                     3.945x1.695x1.510

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                              2.510

ΒΑΡΟΣ (kg)                                         1.090

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max      279/1.119

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                 36

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*              165

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «D» (s)

0-80 km/h                                              9,0

0-100 km/h                                           13,7

0-120 km/h                                           -

0-400 m                                             19,1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «D» (s)

50-80 km/h                                         4,5

70-100 km/h                                       6,3

80-120 km/h                                     10,6

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h                                            33

120-0 km/h                                         58,1

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                 3,1

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                 3,3

ΜEΙΚΤΗ*                                             3,3

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                 6,9

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                      75

ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)

90 km/h                                                66

110 km/h                                              69

130 km/h                                             70

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 16.690

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 0

         ΥΠΕΡ

  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

  • ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

  •  

       ΚΑΤΑ

  • ΘΟΡΥΒΟΣ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ

  • ΦΤΩΧΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

 

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                                  7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                             9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ               8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ           7
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                            8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                   8
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                    8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                              9
  • VALUE FOR MONEY                  8

 

          ΣΥΝΟΛΟ                                    80

 

 

Διαβάστε ακόμη: 

 2017 LIGHTNING LAP: Η πιο σκληρή διαδικασία για το καλύτερο Super Car της Χρονιάς!

Car and Driver 10 Best Cars of 2017:Ανακηρρύσουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα ανά κατηγορία!