CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 SKODA

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS 22/1

Μηχανικά μέρη

Το Karoq 1.0 TSI κάνει χρήση ενός πολύ καλού και αποδοτικού τρικύλινδρου turbo μοτέρ στα 999 cc με 116 ίππους και -αυτό είναι το καλό- 200 Nm ροπής. Τα γνωρίσματα του κινητήρα είναι εμφανή εδώ σε ένα αυτοκίνητο 1.340 κιλών. Τίμιες επιταχύνσεις από στάση, αλλά ρεπρίζ που ξεπερνούν οποιοδήποτε ατμοσφαιρικό 1600άρι. Έτσι το Karoq δείχνει ότι έχει αποθέματα ισχύος για ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού και μια γρήγορη προσπέραση με μια σχέση επάνω, ξεχασμένη. Αισθάνεται καλά από τις 2.500 rpm επιταχύνοντας και αποδίδοντας μέχρι τις 6.000 rpm, χωρίς μάλιστα να ακούγεται η τρικύλινδρη φύση του. Θετικότατος ο επιλογέας στις αλλαγές, όσο σφικτός χρειάζεται, το δε τιμόνι είναι απρόσμενα -λόγω κατηγορίας- ακριβές και αρκετά άμεσο. Στις στροφές παρά τις κάποιες κλίσεις κρατάει καλά. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, και η απόσταση από το έδαφος στα 17,2 mm υπόσχονται μια κάποια «μικρή περιπέτεια» εκτός ασφάλτου, αλλά όχι και τόσο τα απολύτως ασφάλτινα ελαστικά Primacy3 της Michelin. Εδώ λοιπόν θα υποστρέψει, αλλά γρήγορα θα διορθωθεί η πορεία από το ESP. Επίσης εδώ θα θέλαμε ένα κάποιο είδος off-road παραμετροποίησης της μετάδοσης, κάτι που το έχουν λανσάρει εδώ και καιρό αρκετοί κατασκευαστές. Οι αναρτήσεις ακολουθώντας τη λογική της περικοπής κόστους κατά τα ειωθότα του VW Group δεν περιλαμβάνουν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αλλά ημιάκαπτο άξονα ενώ εμπρός υπάρχουν -όπως πάντα- γόνατα ΜακΦέρσον. Η ρύθμισή τους με μαλακά ελατήρια και κάπως σκληρά αμορτισέρ ρέπει προς το άνετο με μόνο αρνητικό σημείο κάποιες αναπηδήσεις του πίσω μέρους σε «σαμαράκια» ή σε κάποια ξεχασμένη φυτευτή πέτρα σε χωμάτινη διαδρομή.

Θα υποστρέψει, αλλά γρήγορα θα διορθωθεί η πορεία από το ESP. Επίσης εδώ θα θέλαμε ένα κάποιο είδος off-road παραμετροποίησης της μετάδοσης, κάτι που το έχουν λανσάρει εδώ και καιρό αρκετοί κατασκευαστές.

Το αυτοκίνητο είναι επίσης εξαιρετικά ήσυχο και χωρίς τριγμούς. Σε «γαρμπιλάτη» άσφαλτο ή όταν υπάρχει βροχή και νερό ή ακόμη και με 120 ή 130 km/h δεν ακούγεται τίποτε σημαντικό, απόδειξη ότι η ηχομόνωση κάνει καλά τη δουλειά της, όπως βέβαια και η αεροδυναμική φροντίδα. Είναι σύμφωνα με τις περιγραφές επιβατών της μέρες της δοκιμής μας «ήσυχο και γαλήνιο». Τέλος, τα φρένα μπορεί να είναι κάπως σπογγώδη αλλά μη γελιέστε...Διπλοτσεκάραμε τη μέρα των μετρήσεων την επίδοσή του για στάση από τα 120 km/h. Τα 48,8 μέτρα που χρειάστηκε τα έχουν πετύχει αυτοκίνητα όπως το RS5 και μερικά ακόμη με πολλαπλάσιους ίππους και περισσότερα μηδενικά στο ταμπελάκι της τιμής.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ