ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 SKODA

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS 22/1

Μηχανικά μέρη

Το Karoq 1.0 TSI κάνει χρήση ενός πολύ καλού και αποδοτικού τρικύλινδρου turbo μοτέρ στα 999 cc με 116 ίππους και -αυτό είναι το καλό- 200 Nm ροπής. Τα γνωρίσματα του κινητήρα είναι εμφανή εδώ σε ένα αυτοκίνητο 1.340 κιλών. Τίμιες επιταχύνσεις από στάση, αλλά ρεπρίζ που ξεπερνούν οποιοδήποτε ατμοσφαιρικό 1600άρι. Έτσι το Karoq δείχνει ότι έχει αποθέματα ισχύος για ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού και μια γρήγορη προσπέραση με μια σχέση επάνω, ξεχασμένη. Αισθάνεται καλά από τις 2.500 rpm επιταχύνοντας και αποδίδοντας μέχρι τις 6.000 rpm, χωρίς μάλιστα να ακούγεται η τρικύλινδρη φύση του. Θετικότατος ο επιλογέας στις αλλαγές, όσο σφικτός χρειάζεται, το δε τιμόνι είναι απρόσμενα -λόγω κατηγορίας- ακριβές και αρκετά άμεσο. Στις στροφές παρά τις κάποιες κλίσεις κρατάει καλά. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, και η απόσταση από το έδαφος στα 17,2 mm υπόσχονται μια κάποια «μικρή περιπέτεια» εκτός ασφάλτου, αλλά όχι και τόσο τα απολύτως ασφάλτινα ελαστικά Primacy3 της Michelin. Εδώ λοιπόν θα υποστρέψει, αλλά γρήγορα θα διορθωθεί η πορεία από το ESP. Επίσης εδώ θα θέλαμε ένα κάποιο είδος off-road παραμετροποίησης της μετάδοσης, κάτι που το έχουν λανσάρει εδώ και καιρό αρκετοί κατασκευαστές. Οι αναρτήσεις ακολουθώντας τη λογική της περικοπής κόστους κατά τα ειωθότα του VW Group δεν περιλαμβάνουν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αλλά ημιάκαπτο άξονα ενώ εμπρός υπάρχουν -όπως πάντα- γόνατα ΜακΦέρσον. Η ρύθμισή τους με μαλακά ελατήρια και κάπως σκληρά αμορτισέρ ρέπει προς το άνετο με μόνο αρνητικό σημείο κάποιες αναπηδήσεις του πίσω μέρους σε «σαμαράκια» ή σε κάποια ξεχασμένη φυτευτή πέτρα σε χωμάτινη διαδρομή.

Θα υποστρέψει, αλλά γρήγορα θα διορθωθεί η πορεία από το ESP. Επίσης εδώ θα θέλαμε ένα κάποιο είδος off-road παραμετροποίησης της μετάδοσης, κάτι που το έχουν λανσάρει εδώ και καιρό αρκετοί κατασκευαστές.

Το αυτοκίνητο είναι επίσης εξαιρετικά ήσυχο και χωρίς τριγμούς. Σε «γαρμπιλάτη» άσφαλτο ή όταν υπάρχει βροχή και νερό ή ακόμη και με 120 ή 130 km/h δεν ακούγεται τίποτε σημαντικό, απόδειξη ότι η ηχομόνωση κάνει καλά τη δουλειά της, όπως βέβαια και η αεροδυναμική φροντίδα. Είναι σύμφωνα με τις περιγραφές επιβατών της μέρες της δοκιμής μας «ήσυχο και γαλήνιο». Τέλος, τα φρένα μπορεί να είναι κάπως σπογγώδη αλλά μη γελιέστε...Διπλοτσεκάραμε τη μέρα των μετρήσεων την επίδοσή του για στάση από τα 120 km/h. Τα 48,8 μέτρα που χρειάστηκε τα έχουν πετύχει αυτοκίνητα όπως το RS5 και μερικά ακόμη με πολλαπλάσιους ίππους και περισσότερα μηδενικά στο ταμπελάκι της τιμής.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 SKODA 22/1

    Test Drive: 2018 Skoda Karoq 1.0 TSI 116 [pics]

    Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

  • ΔΟΚΙΜΗ 20/1

    Test Drive: Alfa Romeo Giulia 2.0T 200 PS

    Η Giulia στην δίλιτρη έκδοση βενζίνης δικαιώνει απόλυτα τον διαφορετικό... alfisti, χαρακτήρα της.

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 18/1

    Honda Civic Typer R vs. Ford Focus RS

    Το Honda Civic Type R των 320 PS αντιμετωπίζει το Ford Focus RS των 350 PS. Μπορεί ένα προσθιοκίνητο μοντέλο να τα βγάλει πέρα με ένα τετρακίνητο; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί...

  • 2018 SUBARU 17/1

    Test Drive: 2018 Subaru Impreza και XV

    Η Subaru είναι ένα όνομα με φήμη και λάμψη όπως η λάμψη των Πλειάδων, των αστεριών που κοσμούν το σήμα της. Με πολλές ιδιαιτερότητες, σπάνια χαρίσματα και μια επιμονή σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει και ενισχύει το διαφορετικό...

  • ΔΟΚΙΜΗ 16/1

    First Drive: 2018 Toyota Yaris GRMN

    Το νέο Yaris με τον "κωδικό" GRMN, εξελιγμένο από την ομάδα της Gazoo Racing είναι ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί ως 'ορεκτικό' για τη συνέχεια της Toyota.

  • 2018 KIA 16/1

    Δοκιμάζουμε KIA Picanto GT-Line 1.2 84 PS

    Πολλοί θα θεωρήσουν το Picanto ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Πολλοί θα κάνουν λάθος με αυτή την εκτίμηση. Το όχημα της KIA ξεγελά με τις εξωτερικές διαστάσεις του καθώς είναι περισσότερα απ' όσα δείχνει.

  • 2017 FIAT 15/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Tipo SW 1.6 MTJ TCT 120 PS

    Οικογενειακού τύπου μικρομεσαίο, με diesel κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τι θα λέγατε για το Fiat Tipo SW 1.6 MTJ;

  • 2018 VOLKSWAGEN 13/1

    Τest Drive: 2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

    Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • 2018 SKODA 11/1

    Skoda Citigo 1.0 60 PS (pics)

    Η ζωή στις σύγχρονες πόλεις γίνεται πιο εύκολη όταν η καθημερινότητα αλλάζει προς το καλύτερο με λύσεις, που λύνουν τα χέρια, όπως ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το πρόσφατα ανανεωμένο Skoda Citigo.

  • 2018 FORD 10/1

    Test Drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS

    Για ακόμα μια φορά η Ford επιτελεί στο ακέραιο το καθήκον της παρουσιάζοντας τα νέα Fiesta έχοντας στο προσκήνιο τον οδηγικό χαρακτήρα.Βενζίνη ή ντήζελ; Αξιολογούμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" και "δικό μας" Best City Car!

  • 2018 HYUNDAI 8/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD

    Βήμα εμπρός για την κορεάτικη εταιρεία είναι αυτοκίνητα όπως το Tucson, που αφορά ένα μοντέρνο, ευρύχωρο και αποδοτικό SUV.

  • 2018 VOLVO 5/1

    Test Drive: 2018 Volvo XC60 2.0 D5 AWD 235 PS AUTO

    Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για την Volvo μέχρι χθες. Η Σουηδική εταιρεία επενδύει με συνέπεια στην κατεύθυνση της επανατοποθέτησής της στην παγκόσμια σκακιέρα ως ένα κατασκευαστής 'premium' και 'hi-end' αφήνοντας πιο έντονο το αποτύπωμά της.  ...

  • 2018 ΤΟΥΟΤΑ 4/1

    Test Drive: 2018 Toyota Yaris Hybrid

    Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Με αυτό το σκεπτικό, η Toyota επικαιροποίησε το μοναδικό supermini πλήρως υβριδικό της κατηγορίας. ​...

  • 2017 SKODA 3/1

    Skoda Octavia 1.6 TDI 116 PS (pics)

    Με βελτιώσεις το νέο Octavia συνεχίζει τη δυναμική του πορεία σε πωλήσεις και κυρίως στην αίσθηση ότι είναι το απόλυτο οικογενειακό sedan.

  • 2018 SUZUKI 2/1

    Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 CVT AUTO (90 PS)

    Το νέο Swift έρχεται να συνεχίσει την πολύ καλή σχέση του με το Ελληνικό αγοραστικό κοινό, όντας ένα πιο πλήρες και πολυδιάστατο αυτοκίνητο από το μοντέλο που αντικατέστησε. Κάτι που συμβαίνει και την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT.