Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS


Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

  • 22/1/2018

Ας ξεκινήσουμε με ολίγον...National Geographic. Η ονομασία του νέου μοντέλου της Skoda και ο τρόπος που προφέρεται προέρχεται από την τοπική διάλεκτο μιας φυλής στη νοτιοδυτική άκρη της Αλάσκας. Στη διάλεκτο αυτή, η λέξη αυτοκίνητο (‘car’) ερμηνεύεται ως ‘Kaa’Raq’. Οι εκεί κάτοικοι όμως χρησιμοποιούν και τον όρο ‘Ruq’ για το βέλος (‘arrow’), το σύμβολο που αποτελεί το βασικό στοιχείο στο λογότυπο της Skoda. Στα καθ’ υμάς πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο τονίζεται στη λήγουσα ήτοι Καρόκ. Έτσι, οι Τσέχοι μετά το θρυλικό πλάσμα των Ιμαλαΐων, το Γιέτι και την αρκούδα Κόντιακ της Αλάσκας, επένδυσαν σε άλλη μια ονομασία που ακούγεται σε μέρη μακριά από μεγαλουπόλεις, πέρα από σήματα κινητής τηλεφωνίας και «τιτιβίσματα». Στον πολιτισμένο κόσμο, το νέο Karoq είναι ο τρίτος «αδελφός» της οικογένειας VW Group μετά τα SEAT Ateca και VW Tiguan με τα οποία και μοιράζεται κοινή πλατφόρμα. Επομένως αν έχετε εξοικειωθεί με τα προαναφερθέντα μπορείτε να πάρετε μια τάξη μεγέθους για το Karoq. Για να βοηθήσουμε να αναφέρουμε ότι έχει μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm και ύψος 1.603 mm.

Εκ πρώτης είναι Skoda,

αλλά αυτό φαίνεται μέσα από την μετεξελιγμένη πια εκδοχή της εταιρικής ταυτότητας όπως την είδαμε στο Kodiaq και τα ανανεωμένα Octavia. Δείχνει περισσότερο εσωστρεφές από ό,τι θέλεις με ένα αμάξωμα που δεν το λες μεγάλο, δεν το μες μικρό αλλά είναι σίγουρα ευρύχωρο. Η μεγάλη μάσκα είναι -σχεδόν- κλειστού τύπου, συνδυάζοντας την καλή αεροδυναμική με μια κάποια αυστηρότητα η αλήθεια είναι. Το ίδιο ισχύει με τις γραμμές στο καπό, το πλάι ή το πίσω μέρος όπου το Karoq σπάει τη μονοτονία με ελάχιστα σχεδιαστικά εφευρήματα όπως είναι οι sci-fi ζάντες αλουμινίου. Η ποδιά είναι εκεί όπως και οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών για να τονίζουν τον χαρακτήρα του. Όμως για να μην αδικούμε το Karoq, ποτέ κανένα Skoda με εξαίρεση το Skoda 1100 Sport του 1952 ή το OHC Spider του 1958 δεν τράβηξε τα βλέμματα σα μαγνήτης. Το Karoq όπως θα δούμε στη συνέχεια σε «τραβάει» με άλλα θέλγητρα

Οι Τσέχοι μετά το θρυλικό πλάσμα των Ιμαλαΐων, το Γιέτι και την αρκούδα Κόντιακ της Αλάσκας, επένδυσαν σε άλλη μια ονομασία που ακούγεται σε μέρη μακριά από μεγαλουπόλεις, πέρα από σήματα κινητής τηλεφωνίας και «τιτιβίσματα».

Το εσωτερικό «φωνάζει» ότι ανήκει σε ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου από τη Skoda. Άφθονες ακμές, ποιοτικότατη κατασκευή με μαλακά πλαστικά και άριστη ταξιθέτηση των πάντων. Ευρύχωρο και εργονομικό σε κερδίζει αμέσως ειδικά το βράδυ αφού ο LED φωτισμός με ένα φωτεινό σιρίτι στις πόρτες και το ταμπλό, το οποίο μάλιστα διαθέτει και ρύθμιση της απόχρωσης του δίνει πόντους πολυτέλειας. Τα εμπρός καθίσματα είναι «το κάτι άλλο» θυμίζοντάς μας τα καθίσματα της Mercedes-AMG A45 που είχαμε τις ίδιες ημέρες στο περιοδικό! Πολύ ενδιαφέρον από την άλλη το σύστημα πολυμέσων τελευταίας εσοδείας του ομίλου με full touch screen οθόνη (αλλά ευτυχώς και δύο περιστροφικά κουμπιά για την ένταση του ήχου και την επιλογή ραδιοφωνικού σταθμού). Το αυτοκίνητό μας είχε και διζωνικό κλιματισμό. Η ευχάριστη έκπληξη εδώ είναι η-προαιρετική-  full πανοραμική ηλιοροφή η οποία δημιουργεί την αίσθηση του...cabrio. Από χώρους, κάποιος μπορεί να απορήσει για την έλλειψη κλασικής διπλής ποτηροθήκης. Αντ’ αυτής υπάρχει μια μικρή βάση διπλής όψης που μπαίνει στο βαθύ «σκαφάκι» κάτω από το υποβραχιόνιο. Υπάρχει επίσης ντουλαπάκι στην κορυφή του ταμπλό. Τα πίσω καθίσματα είναι ευρύχωρα άνω του μέσου όρου.  Αν προτιμήσετε το προαιρετικό σύστημα VarioFlex τότε θα έχετε τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα. Ο χώρος αποσκευών όμως είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Είναι μεγάλος στα 521 λίτρα, είναι κανονικού σχήματος με διπλό πάτωμα ενώ φιλοξενεί μια μπάρα αριστερά με γάντζους για τα ψώνια της κάθε ημέρας, ειδική θέση για αποθήκευση της εταζέρας, μέχρι και ομπρελίτσα Skoda υπήρχε κατά την παράδοση της φίρμας.

 

Μηχανικά μέρη

Το Karoq 1.0 TSI κάνει χρήση ενός πολύ καλού και αποδοτικού τρικύλινδρου turbo μοτέρ στα 999 cc με 116 ίππους και -αυτό είναι το καλό- 200 Nm ροπής. Τα γνωρίσματα του κινητήρα είναι εμφανή εδώ σε ένα αυτοκίνητο 1.340 κιλών. Τίμιες επιταχύνσεις από στάση, αλλά ρεπρίζ που ξεπερνούν οποιοδήποτε ατμοσφαιρικό 1600άρι. Έτσι το Karoq δείχνει ότι έχει αποθέματα ισχύος για ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού και μια γρήγορη προσπέραση με μια σχέση επάνω, ξεχασμένη. Αισθάνεται καλά από τις 2.500 rpm επιταχύνοντας και αποδίδοντας μέχρι τις 6.000 rpm, χωρίς μάλιστα να ακούγεται η τρικύλινδρη φύση του. Θετικότατος ο επιλογέας στις αλλαγές, όσο σφικτός χρειάζεται, το δε τιμόνι είναι απρόσμενα -λόγω κατηγορίας- ακριβές και αρκετά άμεσο. Στις στροφές παρά τις κάποιες κλίσεις κρατάει καλά. Οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, και η απόσταση από το έδαφος στα 17,2 mm υπόσχονται μια κάποια «μικρή περιπέτεια» εκτός ασφάλτου, αλλά όχι και τόσο τα απολύτως ασφάλτινα ελαστικά Primacy3 της Michelin. Εδώ λοιπόν θα υποστρέψει, αλλά γρήγορα θα διορθωθεί η πορεία από το ESP. Επίσης εδώ θα θέλαμε ένα κάποιο είδος off-road παραμετροποίησης της μετάδοσης, κάτι που το έχουν λανσάρει εδώ και καιρό αρκετοί κατασκευαστές. Οι αναρτήσεις ακολουθώντας τη λογική της περικοπής κόστους κατά τα ειωθότα του VW Group δεν περιλαμβάνουν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αλλά ημιάκαπτο άξονα ενώ εμπρός υπάρχουν -όπως πάντα- γόνατα ΜακΦέρσον. Η ρύθμισή τους με μαλακά ελατήρια και κάπως σκληρά αμορτισέρ ρέπει προς το άνετο με μόνο αρνητικό σημείο κάποιες αναπηδήσεις του πίσω μέρους σε «σαμαράκια» ή σε κάποια ξεχασμένη φυτευτή πέτρα σε χωμάτινη διαδρομή.

Θα υποστρέψει, αλλά γρήγορα θα διορθωθεί η πορεία από το ESP. Επίσης εδώ θα θέλαμε ένα κάποιο είδος off-road παραμετροποίησης της μετάδοσης, κάτι που το έχουν λανσάρει εδώ και καιρό αρκετοί κατασκευαστές.

Το αυτοκίνητο είναι επίσης εξαιρετικά ήσυχο και χωρίς τριγμούς. Σε «γαρμπιλάτη» άσφαλτο ή όταν υπάρχει βροχή και νερό ή ακόμη και με 120 ή 130 km/h δεν ακούγεται τίποτε σημαντικό, απόδειξη ότι η ηχομόνωση κάνει καλά τη δουλειά της, όπως βέβαια και η αεροδυναμική φροντίδα. Είναι σύμφωνα με τις περιγραφές επιβατών της μέρες της δοκιμής μας «ήσυχο και γαλήνιο». Τέλος, τα φρένα μπορεί να είναι κάπως σπογγώδη αλλά μη γελιέστε...Διπλοτσεκάραμε τη μέρα των μετρήσεων την επίδοσή του για στάση από τα 120 km/h. Τα 48,8 μέτρα που χρειάστηκε τα έχουν πετύχει αυτοκίνητα όπως το RS5 και μερικά ακόμη με πολλαπλάσιους ίππους και περισσότερα μηδενικά στο ταμπελάκι της τιμής.

 

Συμπέρασμα

Το νέο Karoq (θυμίζουμε, τονίζεται στη λήγουσα) μπορεί να εξοπλιστεί -αναλόγως της έκδοσης και του προϋπολογισμού σας- με ψηφιακό πίνακα οργάνων, δυναμικό έλεγχο πλαισίου με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που μεταβάλλουν την σκληρότητα και τον βαθμό απόσβεσης, επιλογή οδηγικού προφίλ ανάμεσα από Normal, Eco, Sport και Individual αλλά και ειδικό πρόγραμμα Off-Road και πρόγραμμα Snow για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Επίσης μπορεί να αγοράσει κανείς το εξατομικευμένο κλειδί, με το οποίο μόλις ο οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο υιοθετούνται οι προσωπικές του ρυθμίσεις, όπως η επιλογή οδηγικού προφίλ, τα συστημάτα υποβοήθησης, ο εξωτερικός και εσωτερικός φωτισμός, το σύστημα κλιματισμού (Climatronic), τα συστήματα infotainment και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα.

Πάντως, στάνταρ θα βρει (εκτός της πλειάδας αερόσακων και του ESP) υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης που περιλαμβάνει αστική λειτουργία επιβράδυνσης με προγνωστική προστασία πεζών που φρενάρει αυτόματα και σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού. Σε ό,τι έχει να κάνει με το Karoq 1.0 TSI είναι ένα αυτοκίνητο ποιοτικό, πρακτικό και οδηγικά άνετο. Είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση για έναν οικογενειάρχη που προτιμά έναν πολύτιμο βοηθό στις καθημερινές του μεταφορικές ανάγκες. Δε βασίζεται σε σχεδιαστικά πυροτεχνήματα αλλά μπορεί να πραγματοποιήσει όσα υπόσχεται κι αυτό είναι ένας λόγος να το προτιμήσουμε ειδικά τώρα που υπάρχει μεταστροφή πίσω στα βενζινοκίνητα μοντέλα. Ο άλλος λόγος είναι η αξιόλογη τιμή του με δεδομένα τα όσα προσφέρει.

Θέλεις να δοκιμάσεις και ποιο πακέτο ασφάλισης αυτοκινήτου σου ταιριάζει; Μπες στην Anytime & βρες αυτό που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου! 

 

TECH INFO

 

SKODA KAROQ 1.0 TSI 116PS 2WD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΚΑΥΣΙΜΟ BENZINH
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)  999
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 85(116)/5.000-5.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)  200/2.000-3.500
ΚΙΒΩΤΙΟ                                                              ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ                                                                ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  
ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ // ΠΙΣΩ)  ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ // ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
  
EΛΑΣΤΙΚΑ   MICHELIN PRIMACY 3
ΔΙΑΣΤΑΣΗ 215/50-R18
  
ΑΜΑΞΩΜΑ 
ΜXΠXΥ (mm) 4.382x1.841x1.603
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)  2.638
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.340
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max521/1.630
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 50
  
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*187
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)   
0-80 km/h8,0
0-100 km/h  11,8
0-120 km/h  17,6
0-400 m   18,3
  
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s) 
50-80 km/h (ΜΕ 3η)   5,0
70-100 km/h (ΜΕ 4η6,9
80-120 km/h (ΜΕ 5η14,3
90-120 km/h (ΜΕ 6η)12,5
  
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m) 
90-0 km/h   27,7
120-0 km/h  48,8
  
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*6,2/4,6
ΜEΙΚΤΗ*  5,2
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ7,2
  
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 119
  
ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA) 
90 km/h (ΜΕ 4η)60
110 km/h (ΜΕ 5η)62
130 km/h (ΜΕ 6η)64
  
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 19.900
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)   116,62

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

        

ΥΠΕΡ

  • ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ,
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,
  • ΧΩΡΟΙ
  • ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ

  • ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

   SKODA KAROQ 1.0 TSI 116PS 2WD

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                             9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                              8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                         8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ           8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ       8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                        9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ                               9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                          9
  • VALUE FOR MONEΥ              8

  ΣΥΝΟΛΟ                                         84

Θέλεις να δοκιμάσεις και ποιο πακέτοασφάλισης αυτοκινήτουσου ταιριάζει; Μπες στην Anytime & βρες αυτό που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου!