ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμάζουμε το νέο Seat Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS 13/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: SEAT (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)

Στην 5η του γενιά το Ibiza αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατογορία των σούπερ μίνι και όχι μόνον. Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

Μια σύγχρονη μεταφορά του αυγού του Κολόμβου που λέγεται ότι έθεσε ο διάσημος θαλασσοπόρος σχετικά με το πόσο εύκολο ή όχι ήταν να κατακτήσει τη νέα ήπειρο, αποτελεί η δημιουργία της 5ης γενιάς του Ibiza.

Βλέπετε, και το ισπανικό supermini στη νέα του εκδοχή -ως ιδέα- ξεκίνησε από την Ισπανία όπως οι καραβέλες του Κολόμβου και με απλές αλλά θαρραλέες κινήσεις έπραξε αυτονόητα πράγματα που για καιρό άλλοι απλά τα σκέφτονταν. Αλλά πριν δούμε μαζί τι νέο φέρνει το ισπανικό supermini, ελπίζω να μου επιτρέψετε να περιγράψω σε πρώτο πρόσωπο το παρελθόν του Ibiza. Βλέπετε, κατά ένα παράδοξο τρόπο, το SEAT Ibiza έχει μείνει στο μυαλό μου όσο λίγα αυτοκίνητα. Η ιστορία πάει πολύ πίσω όταν στα μέσα του ’80 το οικογενειακό αυτοκίνητο του «κολλητού» μου από Dacia 1310 έγινε Ibiza 1500 με System Porsche με 100 «άλογα» και με σχεδίαση πολύ δωρική (θαρρείς και ήταν ο προπομπός των μελλούμενων). Ήταν αποκάλυψη ο τρόπος λειτουργίας του και είχαμε περάσει τότε, στα νιάτα μας ωραία παρότι δεν τον προσπέρασα ποτέ με το Austin Metro μου. Μετά από χρόνια το Ibiza μπήκε στη ζωή μας ως εξελιγμένο από την SEAT Force το αγωνιστικό παρακλάδι της Τεχνοκάρ με πολλά άλογα και με συμμετοχή στο Ενιαίο Πρωτάθλημα Τύπου στις Σέρρες, τα Μέγαρα, τη Ριτσώνα… Δε θα ξεχάσω ούτε τον «ταύρο στο υαλοπωλείο», την ελληνική διαφήμιση του Ibiza για την οποία η αντιπροσωπεία έφερε από την Ισπανία τον Παρτόλο, έναν τεράστιο ταύρο τον οποίο και…συνάντησα για τις ανάγκες φωτογράφισης της δοκιμής του Ibiza, το 2000.

Μέσα λοιπόν από την εφηβεία, τους αγώνες, τις δοκιμές κατά έναν περίεργο τρόπο το Ibiza είχε έναν τρόπο να προσθέσει μνήμες και εμπειρίες. Αλλά ήταν και το αυτοκίνητο το ίδιο που προσέφερε το κάτι παραπάνω. Ήταν όμως πάνω απ’ όλα ο Giorgetto Giugiaro και η Porsche που έτειναν χείρα βοηθείας στη SEAT για τη δημιουργία του Ibiza πρώτης γενιάς το 1984 κι αυτά έμελλε να στιγματίσουν την πορεία του πιο δημοφιλούς μοντέλου της ισπανικής φίρμας, τόσο δημοφιλούς που για πολλούς το Ibiza είναι η SEAT.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 OPEL 25/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS

    Η αρχική αντίδραση στη θέα του Insignia Grand Sport είναι ο εντυπωσιασμός που προκαλούν οι διαστάσεις του. Ωστόσο αυτό είναι μια πρώτη αίσθηση. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel και πόσο διαφέρει σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε;

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 23/12/2017

    Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 MJTE vs. Mercedes GLC 250D

    Με την ιστορία και τον μύθο της Alfa Romeo να εμπλέκονται per se, το νέο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται 'ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία'. Κι αυτό γίνεται αιτία για συγκρίσεις...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 21/12/2017

    Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. Peugeot 208 1.2 82 PS (pics)

    Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • 2018 AUDI 20/12/2017

    Test Drive: 2018 Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS [pics+vid]

    Μια σπορτίβ λιμουζίνα, ένα Grand Tourer, ένα πεντάπορτο οικογενειακό και πάνω σε όλα αυτά η τετρακίνηση.

  • 2018 VOLKSWAGEN 20/12/2017

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-ROC

    Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό οδηγούμε και στη χώρα μας το νέο, πολλά υποσχόμενο συμπαγές SUV της Volkswagen το T-ROC.

  • 2018 ​KIA 19/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT

    Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.

  • 2018 SUBARU 18/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT

    Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο πλήρες, ικανό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Είναι Subaru.

  • 2018 DACIA 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Αττική το 2018 Dacia Duster

    Το Dacia Duster πέρασε στην επόμενη γενιά του, κι εμείς ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί του στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης που έγινε στην Αττική και είχε επίκεντρο το Σούνιο!

  • 2018 VOLVO 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40

    Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC40 αυτό που αντιλαμβάνεσαι μονομιάς είναι πώς πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο των Σουηδών που διαθέτει fun-to-drive χαρακτήρα. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 2018 VOLKSWAGEN 14/12/2017

    Οδηγούμε στην Μαγιόρκα το νέο VW Polo GTI

    Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με 2λιτρο πλέον κινητήρα και 200 άλογα αλλά και πιο καθαρόαιμο οδηγικό ταμπεραμέντο, το νέο κορυφαίο Polo είναι αυτό που δικαιώνει όσο κανένα άλλο πριν την ένδειξη GTI.

  • 2018 FORD 14/12/2017

    First Drive: 2019 Ford Ecosport [pics+vid]

    Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης 'γενιάς' δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό.

  • 2018 PORSCHE MACAN 14/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Porsche Macan

    Με την έκδοση Macan χωρίς κάποιο προσδιοριστικό για τον κινητήρα η Porsche ορίζει την entry level έκδοση για το μικρότερο SUV της. Πόσο… Porsche, όμως, είναι;

  • 2018 BMW 420D GRAN COUPE & 430I CABRIO 13/12/2017

    Δοκιμάζουμε: BMW 420d Gran Coupe & 430i Cabrio

    Η ανανεωμένη Σειρά 4 μας έρχεται πολύ σύντομα -η αλήθεια είναι- σημάδι κι αυτό ότι η εποχή μας αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς που κανείς πια δεν προλαβαίνει να την απολαύσει. Ας κάνουμε λοιπόν ένα διάλειμμα για να απολαύσουμε τις δύο όμορφες BMW.

  • ΔΟΚΙΜΗ 13/12/2017

    Test Drive: 2018 Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

    Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

  • 2017 CITROËN C3 1.2 «PURETECH» 110 PS S&S EAT6 11/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Citroen C3 1.2 "Puretech" 110 PS S&S EAT6

    Το C3 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 110 PS είναι ένα από τα πιο 'διαφορετικά' οχήματα στη supermini κατηγορία.