ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 SEAT

Δοκιμάζουμε το νέο Seat Arona 1.0 ECO TSI 115 PS 24/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Τον τελευταίο χρόνο, η SEAT εμφανίζει μια ανοδική εμπορική πορεία η οποία είναι αξιοσημείωτη. Το παρόν επιχειρηματικό σχέδιο για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε επί της ουσίας από το 2010. Τότε τέθηκαν τα ερωτήματα τι είναι και τι αντιπροσωπεύει η SEAT, τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει, τόσο μεταξύ των υπολοίπων εταιρειών που απαρτίζουν τον Όμιλο, όσο και σε σχέση με τους υπόλοιπους εμπορικούς ανταγωνιστές της.

Η σπορ «εικόνα» που είχε ως τότε αλλά και αυτή του κατασκευαστή οχημάτων που ξεχωρίζουν για τον σχεδιασμό τους και την πρακτικότητά τους δεν απέδιδε εμπορικά τα αναμενόμενα. Έτσι, αποφασίστηκε να επανεξεταστεί συνολικά η «ταυτότητα» της εταιρείας. Στο νέο σχέδιο αποφασίστηκε αρχικώς να δημιουργηθούν λιγότερα σε αριθμό μοντέλα τα οποία να είναι καλοκατασκευασμένα και χρηστικά και κατόπιν να επεκταθεί η γκάμα, αλλά σε πεπερασμένο εύρος. Η τοποθέτηση του κ. Luca de Meo στη θέση του προέδρου της SEAT τον Νοέμβριο του 2015 εδραίωσε με τον καλύτερο τρόπο τη αλλαγή αλλά και την πρόθεση των  στελεχών του Ομίλου VAG να κάνουν την ισπανική εταιρεία κερδοφόρα με μεγαλύτερο βαθμό.

Η σχεδίασή του Arona συνδυάζει στοιχεία από ένα SUV και ένα crossover όχημα, με σκοπό να είναι δυναμικό σε εμφάνιση. για τη δημιουργία του επενδύθηκαν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ τόσο για την έρευνα και εξέλιξή του όσο και για τις απαραίτητες προσαρμογές στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Martorell.

Το Arona

Είναι ένα από τα έξι νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν ως το 2020, βάσει του προγραμματισμού ο οποίος ανακοινώθηκε στις αρχές του 2017. Το σχετικά μικρών διαστάσεων crossover όχημα διακρίνεται για τη σχεδίασή του η οποία το πιστοποιεί αμέσως ως ένα δημιούργημα της SEAT αλλά και το διακρίνει σαφώς από τα υπόλοιπα μοντέλα της. Για τη δημιουργία του, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα «MQB» στην εκδοχή της «Α0», δηλαδή αυτή που προορίζεται για τα mini και supermini οχήματα του Ομίλου. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι δεν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση του Arona (κάτι τέτοιο απαιτεί τη χρήση άλλης εκδοχής της εν λόγω πλατφόρμας).

​Arona, το μικρών διαστάσεων crossover όχημα που βασίζεται στο νέο Ibiza. Οι ομοιότητες, κατασκευαστικές και σχεδιαστικές, μεταξύ των δύο είναι πολλές. Υπάρχει όμως μια καίρια διαφορά. Το Arona δεν είναι μόνο το πρώτο αυτής της κατηγορίας για τη SEAT, είναι το πρώτο για όλο τον Όμιλο Volkswagen.

 

Ως «crossover πόλης», το καινούργιο μοντέλο έχει σχετικά μικρές διαστάσεις για να ταιριάζει στον αστικό «χαρακτήρα» του. Βάσει ερευνών έχει αποδειχθεί ότι σε αυτή την κατηγορία οχημάτων σημαντικό ρόλο στην επιλογή διαδραματίζει το συναίσθημα που προκαλεί στον υποψήφιο αγοραστή το αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια, το αμάξωμα του Arona σχεδιάστηκε ώστε να προκαλεί έντονα το ενδιαφέρον σε αυτόν τον τομέα. Η φόρμα του πλαϊνού μέρους του κάνει την οροφή να δείχνει χαμηλότερη από όσο είναι πραγματικά (ιδίως όταν επιλεγεί η διχρωμία). Οι αδρές γραμμές και οι ακμές του αμαξώματος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω και η υιοθέτηση LED φώτων ημέρας του προσδίδουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση.

Εσωτερικά, θετική εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία του. Πέντε επιβάτες θα χωρέσουν με σχετική άνεση ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός. Λόγω του «χαρακτήρα» του Arona, τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα και η ορατότητα καλή. Τα πλαστικά που συντελούν το ταμπλό είναι σκληρά και δείχνουν καλής ποιότητας αλλά κάποιος πρέπει να αγοράσει τουλάχιστον τη μεσαία εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου για να έχει τη δυνατότητα να βλέπει και κάποιο άλλο χρωματισμό πλην του μαύρου.

Η θέση οδήγησης κρίνεται καλή σε ό,τι αφορά την πλευρική στήριξη και η γενικότερη εργονομία το ίδιο. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, χωρίς να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο σε ό,τι αφορά τη χρηστικότητά τους. Η γενικότερη εικόνα εντός του Arona είναι γενικά λιτή, τυπική για ένα όχημα της SEAT. Το «σημείο αναφοράς» είναι η κεντρική οθόνη αφής (διαγωνίου πέντε ιντσών στη βασική έκδοση και οκτώ ιντσών στις καλύτερα εξοπλισμένες), το πλαίσιο της οποίας ορίζει τη διαμόρφωση σ’ εκείνο το τμήμα του ταμπλό.

Τέλος, η λεγόμενη «αντιληπτή ποιότητα» είναι καλή αν και σε ορισμένα τμήματα του εσωτερικού χώρου θα θέλαμε να υπάρχει καλύτερης ποιότητας πλαστικό (π.χ. στη βάση της κονσόλας ή τις πόρτες).

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 BMW 16/2

    Test Drive: 2018 BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS Steptronic

    Η καινούργια Χ3 έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο εντυπωσιακή και να δείχνει πολυτελέστερη και πιο όμορφη. Βεβαίως δεν είναι μόνο αυτά, είναι η συνολική εικόνα και κατασκευή της που θα πείσουν για την απόκτησή της.

  • 2018 MERCEDES-BENZ 15/2

    Test Drive: Mercedes-Benz X 250d 4Matic 190 PS [pics+vid]

    Ποια Ferrari; Αν θέλεις να έχεις την Ελλάδα στα πόδια σου, ο μόνος σίγουρος τρόπος είναι να βρεθείς στο τιμόνι μιας Mercedes X-Class. Και να ήταν μόνο αυτό...

  • 2018 FORD 13/2

    Video: Tο Ford GT σε hot lap που κόβει την ανάσα

    Το Lightning Lap ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια ως η αμερικανική εκδοχή της χρονομέτρησης των γύρων της πίστας του Nürburgring, στο Virginia International Raceway με τη θρυλική διαδρομή των σχεδόν 6,6 km. Είναι ο 'ναός' της ταχύτητας για το Car and Driver εδώ και...

  • 2018 CITROEN 13/2

    Test Drive: 2018 Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi 110PS [pics+vid]

    Η σύγχρονη εικόνα της Citroën αντικατοπτρίζεται στο C3 Aircross, όχι ως είδωλο αλλά ως μια δημιουργία με έντονη 'προσωπικότητα'. Ας ανακαλύψουμε τι μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο και τι επιδιώκει να καταργήσει.

  • ΝΕΟ HYUNDAI I30 13/2

    Test Drive: 2017 Hyundai i30 1.6D 136 PS

    Αν νομίζετε ότι οι σύγχρονες προτάσεις της Hyundai έχουν να ζηλέψουν κάτι από αυτές πιο δημοφιλών εταιρειών, τότε... πλανάστε! Απόδειξη είναι το τελευταίο i30, που δοκιμάσαμε στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και των 136 PS...

  • 2018 VOLKSWAGEN 7/2

    Test Drive: 2018 VW Polo 1.0 TSI 95 PS (pics)

    Πλήρης δοκιμή για το νέο Polo με τον οικονομικό 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 TSI των 95 PS. Τεχνολογία, ανέσεις, αλλά και οδικά χαρακτηριστικά ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου για το γερμανικό σούπερ μίνι.

  • 2018 HONDA 6/2

    First Drive: 2018 Honda Jazz 1.5 130PS & Honda Civic i-DTEC 120PS

    Οδηγούμε στην Ιταλία το ανανεωμένο Jazz και το Civic με τον νέο ντήζελ κινητήρα.

  • 2018 BMW X2 5/2

    First Drive: 2018 BMW X2 [pics+vid]

    H Χ2 μια πιο νεανική εκδοχή στην βάση της ΒΜW με πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση και ακόμα πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

  • 2018 RENAULT 31/1

    First Drive: 2018 Renault Megane R.S. [pics+vid]

    Κινητήρας 1.8 lt με 280 PS, επιτάχυνση σε 5,8 δευτερόλεπτα για το Megane R.S., ένα hot hatch του σήμερα με την οδηγική παράδοση των Γάλλων και την τεχνολογική αρτιότητα της Renault από την πολύχρονη εμπλοκή της στην Formula 1.

  • 2018 LIGHTNING LAP 29/1

    VIDEO: Πώς στρίβουν στην πίστα 19 supercars!

    O 'Γύρος του Κεραυνού', το φημισμένο Lightning Lap το πιο εξοντωτικό test για την ανάδειξη του καλύτερου supercar της χρονιάς σε ένα ξεχωριστό video.

  • 2018 HYUNDAI 28/1

    First Drive: 2018 Hyundai i30 Fastback [pics+video]

    Πρώτη επαφή με την 5θυρη coupe εκδοχή του i30 που ονομάζεται Fastback!

  • 2018 KIA 26/1

    Test Drive: 2018 ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [vid]

    Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA 'χτύπησε φλέβα χρυσού'... Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά- είναι ότι πιο 'κακό' έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 24/1

    Ford Kuga 1.5 TDCi vs. Opel Grandland X 1.6TD (pics)

    Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

  • 2018 SEAT 24/1

    Test Drive: 2018 Seat Arona 1.0 TSI 115 PS [pics]

    Μπορεί ένα κόμπακτ διαστάσεων και με μικρό κινητήρα crossover να αντεπεξέλθει τα οικογενειακά βάρη;

  • 2018 SKODA 22/1

    Test Drive: 2018 Skoda Karoq 1.0 TSI 116 (pics)

    Το νέο Karoq είναι η απτή απόδειξη για το πώς με κοινή χρήση τεχνολογίας μπορεί να κατασκευαστεί ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.