ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
2018 SEAT

Δοκιμάζουμε το νέο Seat Arona 1.0 ECO TSI 115 PS 24/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

Τον τελευταίο χρόνο, η SEAT εμφανίζει μια ανοδική εμπορική πορεία η οποία είναι αξιοσημείωτη. Το παρόν επιχειρηματικό σχέδιο για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε επί της ουσίας από το 2010. Τότε τέθηκαν τα ερωτήματα τι είναι και τι αντιπροσωπεύει η SEAT, τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει, τόσο μεταξύ των υπολοίπων εταιρειών που απαρτίζουν τον Όμιλο, όσο και σε σχέση με τους υπόλοιπους εμπορικούς ανταγωνιστές της.

Η σπορ «εικόνα» που είχε ως τότε αλλά και αυτή του κατασκευαστή οχημάτων που ξεχωρίζουν για τον σχεδιασμό τους και την πρακτικότητά τους δεν απέδιδε εμπορικά τα αναμενόμενα. Έτσι, αποφασίστηκε να επανεξεταστεί συνολικά η «ταυτότητα» της εταιρείας. Στο νέο σχέδιο αποφασίστηκε αρχικώς να δημιουργηθούν λιγότερα σε αριθμό μοντέλα τα οποία να είναι καλοκατασκευασμένα και χρηστικά και κατόπιν να επεκταθεί η γκάμα, αλλά σε πεπερασμένο εύρος. Η τοποθέτηση του κ. Luca de Meo στη θέση του προέδρου της SEAT τον Νοέμβριο του 2015 εδραίωσε με τον καλύτερο τρόπο τη αλλαγή αλλά και την πρόθεση των  στελεχών του Ομίλου VAG να κάνουν την ισπανική εταιρεία κερδοφόρα με μεγαλύτερο βαθμό.

Η σχεδίασή του Arona συνδυάζει στοιχεία από ένα SUV και ένα crossover όχημα, με σκοπό να είναι δυναμικό σε εμφάνιση. για τη δημιουργία του επενδύθηκαν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ τόσο για την έρευνα και εξέλιξή του όσο και για τις απαραίτητες προσαρμογές στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Martorell.

Το Arona

Είναι ένα από τα έξι νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν ως το 2020, βάσει του προγραμματισμού ο οποίος ανακοινώθηκε στις αρχές του 2017. Το σχετικά μικρών διαστάσεων crossover όχημα διακρίνεται για τη σχεδίασή του η οποία το πιστοποιεί αμέσως ως ένα δημιούργημα της SEAT αλλά και το διακρίνει σαφώς από τα υπόλοιπα μοντέλα της. Για τη δημιουργία του, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα «MQB» στην εκδοχή της «Α0», δηλαδή αυτή που προορίζεται για τα mini και supermini οχήματα του Ομίλου. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι δεν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση του Arona (κάτι τέτοιο απαιτεί τη χρήση άλλης εκδοχής της εν λόγω πλατφόρμας).

​Arona, το μικρών διαστάσεων crossover όχημα που βασίζεται στο νέο Ibiza. Οι ομοιότητες, κατασκευαστικές και σχεδιαστικές, μεταξύ των δύο είναι πολλές. Υπάρχει όμως μια καίρια διαφορά. Το Arona δεν είναι μόνο το πρώτο αυτής της κατηγορίας για τη SEAT, είναι το πρώτο για όλο τον Όμιλο Volkswagen.

 

Ως «crossover πόλης», το καινούργιο μοντέλο έχει σχετικά μικρές διαστάσεις για να ταιριάζει στον αστικό «χαρακτήρα» του. Βάσει ερευνών έχει αποδειχθεί ότι σε αυτή την κατηγορία οχημάτων σημαντικό ρόλο στην επιλογή διαδραματίζει το συναίσθημα που προκαλεί στον υποψήφιο αγοραστή το αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια, το αμάξωμα του Arona σχεδιάστηκε ώστε να προκαλεί έντονα το ενδιαφέρον σε αυτόν τον τομέα. Η φόρμα του πλαϊνού μέρους του κάνει την οροφή να δείχνει χαμηλότερη από όσο είναι πραγματικά (ιδίως όταν επιλεγεί η διχρωμία). Οι αδρές γραμμές και οι ακμές του αμαξώματος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω και η υιοθέτηση LED φώτων ημέρας του προσδίδουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση.

Εσωτερικά, θετική εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία του. Πέντε επιβάτες θα χωρέσουν με σχετική άνεση ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός. Λόγω του «χαρακτήρα» του Arona, τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα και η ορατότητα καλή. Τα πλαστικά που συντελούν το ταμπλό είναι σκληρά και δείχνουν καλής ποιότητας αλλά κάποιος πρέπει να αγοράσει τουλάχιστον τη μεσαία εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου για να έχει τη δυνατότητα να βλέπει και κάποιο άλλο χρωματισμό πλην του μαύρου.

Η θέση οδήγησης κρίνεται καλή σε ό,τι αφορά την πλευρική στήριξη και η γενικότερη εργονομία το ίδιο. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, χωρίς να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο σε ό,τι αφορά τη χρηστικότητά τους. Η γενικότερη εικόνα εντός του Arona είναι γενικά λιτή, τυπική για ένα όχημα της SEAT. Το «σημείο αναφοράς» είναι η κεντρική οθόνη αφής (διαγωνίου πέντε ιντσών στη βασική έκδοση και οκτώ ιντσών στις καλύτερα εξοπλισμένες), το πλαίσιο της οποίας ορίζει τη διαμόρφωση σ’ εκείνο το τμήμα του ταμπλό.

Τέλος, η λεγόμενη «αντιληπτή ποιότητα» είναι καλή αν και σε ορισμένα τμήματα του εσωτερικού χώρου θα θέλαμε να υπάρχει καλύτερης ποιότητας πλαστικό (π.χ. στη βάση της κονσόλας ή τις πόρτες).

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ