ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 AUDI

Δοκιμάζουμε το νέο Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS Quattro S Tronic 20/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης Φωτό: Γιώργος Κούτος

Εχει περάσει μία δεκαετία από τότε που ο Walter de Silva, ένας εκ των πλέον διακεκριμένων σχεδιαστών, μας είχε παρουσιάσει στα περίχωρα της Ρώμης «το πιο όμορφο αυτοκίνητο που είχε ποτέ σχεδιάσει», το Audi A5. Σπουδαία δήλωση ενός σπουδαίου σχεδιαστή και ο λόγος που πέρασε τόσος καιρός –ρεκόρ για Γερμανό κατασκευαστή– προκειμένου να παρουσιαστεί η εντελώς νέα γενιά. Και είναι ίσως για πολλούς «παραφωνία» μια πεντάθυρη μπερλίνα (σύμφωνα μάλιστα με τη γνώμη πολλών σχεδιαστών είναι ασύμφωνο η καμπίνα μιας λιμουζίνας να επικοινωνεί με οιονδήποτε τρόπο με το πορτμπαγκάζ), αλλά φρονούμε ότι σε μια εποχή που τα coupe «αργοσβήνουν» η βαριά εξέλιξη και αναβάθμιση του A5 τόνωσε το ενδιαφέρον σε μια κατηγορία πελατών που απλώς άρχισαν να... βαριούνται τα τόσο πολλά SUV.

Μια πρώτη ματιά αποκαλύπτει κάποια προφανή πράγματα: το νέο A5 Sportback είναι Audi μέχρι τελευταίο χιλιοστό. Αυτό σημαίνει ότι δύσκολα βρίσκεις αυθεντικά σχεδιαστικά ευρήματα, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει κάτι διαφορετικό. Τούτο το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί με κάποιο βρετανικό... supercar στο μυαλό των σχεδιαστών του, καθώς το μακρύ μεταξόνιο και το πίσω φαρδύτατο μετατρόχιο δίνουν τον τόνο ενός Rapide S. Αυτή είναι ίσως μια καλή αρχή, αλλά υπάρχουν αρκετές πιο γερμανικές λεπτομέρειες όπως η πεπλατυσμένη, 3D μάσκα με τα LED αυστηρά φώτα, το εκπληκτικής σύλληψης καπό (δημιουργεί ακμή με τα εμπρός φτερά, απόδειξη κορυφαίας ποιότητας συναρμογής) και το πίσω αυστηρό τελείωμα με επίσης LED φωτιστικά. Το αυτοκίνητο είναι εν τέλει εξέλιξη του προηγούμενου A5 Sportback

Το εσωτερικό σε υποδέχεται με τις τέσσερις frameless πόρτες του, αρκετά ευρύχωρο είτε εμπρός είτε πίσω βολευτείς, και με έναν χώρο αποσκευών-ποίημα από 480 μέχρι 1.300 λίτρα. Παραδόξως τα καθίσματα βρίσκονται ψηλότερα του αναμενόμενου, η δε θέση οδήγησης έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Είναι οδηγοκεντρική όσο δεν παίρνει, έχει το τελευταίας γενιάς MMI σύστημα και virtual cockpit και με head-up display όπως τα έχουμε δει πολλάκις εσχάτως, ενώ το σύνολο είναι «δάνειο» από το Audi A4, πράγμα ευπρόσδεκτο. Με την MLB Evo πλατφόρμα του A4 έχουν γίνει κάποιες σημαντικές αλλαγές. Συγκριτικά με το παλιό A5 αυξήθηκαν το μήκος και το μεταξόνιο, βελτιώθηκαν οι εσωτερικοί χώροι, ενώ έγινε και δίαιτα σχεδόν κατά 90 κιλά (το ελαφρύτερο στην κατηγορία), με το αυτοκίνητό «μας» να αγγίζει τα 1.535 κιλά. Συνάμα άλλαξε η φιλοσοφία των αναρτήσεων, με αυτήν των 5 συνδέσμων εμπρός να υιοθετείται πλέον και στο πίσω μέρος (από 4 συνδέσμων) για καλύτερη γεωμετρία σε κάθε είδους ανάγλυφο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 OPEL 25/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS

    Η αρχική αντίδραση στη θέα του Insignia Grand Sport είναι ο εντυπωσιασμός που προκαλούν οι διαστάσεις του. Ωστόσο αυτό είναι μια πρώτη αίσθηση. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel και πόσο διαφέρει σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε;

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 23/12/2017

    Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 MJTE vs. Mercedes GLC 250D

    Με την ιστορία και τον μύθο της Alfa Romeo να εμπλέκονται per se, το νέο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται 'ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία'. Κι αυτό γίνεται αιτία για συγκρίσεις...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 21/12/2017

    Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. Peugeot 208 1.2 82 PS (pics)

    Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • 2018 AUDI 20/12/2017

    Test Drive: 2018 Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS [pics+vid]

    Μια σπορτίβ λιμουζίνα, ένα Grand Tourer, ένα πεντάπορτο οικογενειακό και πάνω σε όλα αυτά η τετρακίνηση.

  • 2018 VOLKSWAGEN 20/12/2017

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-ROC

    Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό οδηγούμε και στη χώρα μας το νέο, πολλά υποσχόμενο συμπαγές SUV της Volkswagen το T-ROC.

  • 2018 ​KIA 19/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT

    Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.

  • 2018 SUBARU 18/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Subaru Outback 2.0T D 150PS CVT

    Καιρό είχαμε να οδηγήσουμε ένα τόσο πλήρες, ικανό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Είναι Subaru.

  • 2018 DACIA 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Αττική το 2018 Dacia Duster

    Το Dacia Duster πέρασε στην επόμενη γενιά του, κι εμείς ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί του στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης που έγινε στην Αττική και είχε επίκεντρο το Σούνιο!

  • 2018 VOLVO 15/12/2017

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC40

    Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Volvo XC40 αυτό που αντιλαμβάνεσαι μονομιάς είναι πώς πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο των Σουηδών που διαθέτει fun-to-drive χαρακτήρα. Πότε έρχεται, πόσο κοστίζει.

  • 2018 VOLKSWAGEN 14/12/2017

    Οδηγούμε στην Μαγιόρκα το νέο VW Polo GTI

    Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με 2λιτρο πλέον κινητήρα και 200 άλογα αλλά και πιο καθαρόαιμο οδηγικό ταμπεραμέντο, το νέο κορυφαίο Polo είναι αυτό που δικαιώνει όσο κανένα άλλο πριν την ένδειξη GTI.

  • 2018 FORD 14/12/2017

    First Drive: 2019 Ford Ecosport [pics+vid]

    Το επανασχεδιασμένο EcoSport δεύτερης 'γενιάς' δείχνει ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι πολυσυλλεκτικό, ενδιαφέρον και χρηστικό.

  • 2018 PORSCHE MACAN 14/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Porsche Macan

    Με την έκδοση Macan χωρίς κάποιο προσδιοριστικό για τον κινητήρα η Porsche ορίζει την entry level έκδοση για το μικρότερο SUV της. Πόσο… Porsche, όμως, είναι;

  • 2018 BMW 420D GRAN COUPE & 430I CABRIO 13/12/2017

    Δοκιμάζουμε: BMW 420d Gran Coupe & 430i Cabrio

    Η ανανεωμένη Σειρά 4 μας έρχεται πολύ σύντομα -η αλήθεια είναι- σημάδι κι αυτό ότι η εποχή μας αλλάζει με τόσο γρήγορους ρυθμούς που κανείς πια δεν προλαβαίνει να την απολαύσει. Ας κάνουμε λοιπόν ένα διάλειμμα για να απολαύσουμε τις δύο όμορφες BMW.

  • ΔΟΚΙΜΗ 13/12/2017

    Test Drive: 2018 Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

    Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

  • 2017 CITROËN C3 1.2 «PURETECH» 110 PS S&S EAT6 11/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Citroen C3 1.2 "Puretech" 110 PS S&S EAT6

    Το C3 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 110 PS είναι ένα από τα πιο 'διαφορετικά' οχήματα στη supermini κατηγορία.