CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2018 AUDI

Δοκιμάζουμε το νέο Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS Quattro S Tronic 20/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης Φωτό: Γιώργος Κούτος

Εχει περάσει μία δεκαετία από τότε που ο Walter de Silva, ένας εκ των πλέον διακεκριμένων σχεδιαστών, μας είχε παρουσιάσει στα περίχωρα της Ρώμης «το πιο όμορφο αυτοκίνητο που είχε ποτέ σχεδιάσει», το Audi A5. Σπουδαία δήλωση ενός σπουδαίου σχεδιαστή και ο λόγος που πέρασε τόσος καιρός –ρεκόρ για Γερμανό κατασκευαστή– προκειμένου να παρουσιαστεί η εντελώς νέα γενιά. Και είναι ίσως για πολλούς «παραφωνία» μια πεντάθυρη μπερλίνα (σύμφωνα μάλιστα με τη γνώμη πολλών σχεδιαστών είναι ασύμφωνο η καμπίνα μιας λιμουζίνας να επικοινωνεί με οιονδήποτε τρόπο με το πορτμπαγκάζ), αλλά φρονούμε ότι σε μια εποχή που τα coupe «αργοσβήνουν» η βαριά εξέλιξη και αναβάθμιση του A5 τόνωσε το ενδιαφέρον σε μια κατηγορία πελατών που απλώς άρχισαν να... βαριούνται τα τόσο πολλά SUV.

Μια πρώτη ματιά αποκαλύπτει κάποια προφανή πράγματα: το νέο A5 Sportback είναι Audi μέχρι τελευταίο χιλιοστό. Αυτό σημαίνει ότι δύσκολα βρίσκεις αυθεντικά σχεδιαστικά ευρήματα, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά αποκαλύπτει κάτι διαφορετικό. Τούτο το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί με κάποιο βρετανικό... supercar στο μυαλό των σχεδιαστών του, καθώς το μακρύ μεταξόνιο και το πίσω φαρδύτατο μετατρόχιο δίνουν τον τόνο ενός Rapide S. Αυτή είναι ίσως μια καλή αρχή, αλλά υπάρχουν αρκετές πιο γερμανικές λεπτομέρειες όπως η πεπλατυσμένη, 3D μάσκα με τα LED αυστηρά φώτα, το εκπληκτικής σύλληψης καπό (δημιουργεί ακμή με τα εμπρός φτερά, απόδειξη κορυφαίας ποιότητας συναρμογής) και το πίσω αυστηρό τελείωμα με επίσης LED φωτιστικά. Το αυτοκίνητο είναι εν τέλει εξέλιξη του προηγούμενου A5 Sportback

Το εσωτερικό σε υποδέχεται με τις τέσσερις frameless πόρτες του, αρκετά ευρύχωρο είτε εμπρός είτε πίσω βολευτείς, και με έναν χώρο αποσκευών-ποίημα από 480 μέχρι 1.300 λίτρα. Παραδόξως τα καθίσματα βρίσκονται ψηλότερα του αναμενόμενου, η δε θέση οδήγησης έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Είναι οδηγοκεντρική όσο δεν παίρνει, έχει το τελευταίας γενιάς MMI σύστημα και virtual cockpit και με head-up display όπως τα έχουμε δει πολλάκις εσχάτως, ενώ το σύνολο είναι «δάνειο» από το Audi A4, πράγμα ευπρόσδεκτο. Με την MLB Evo πλατφόρμα του A4 έχουν γίνει κάποιες σημαντικές αλλαγές. Συγκριτικά με το παλιό A5 αυξήθηκαν το μήκος και το μεταξόνιο, βελτιώθηκαν οι εσωτερικοί χώροι, ενώ έγινε και δίαιτα σχεδόν κατά 90 κιλά (το ελαφρύτερο στην κατηγορία), με το αυτοκίνητό «μας» να αγγίζει τα 1.535 κιλά. Συνάμα άλλαξε η φιλοσοφία των αναρτήσεων, με αυτήν των 5 συνδέσμων εμπρός να υιοθετείται πλέον και στο πίσω μέρος (από 4 συνδέσμων) για καλύτερη γεωμετρία σε κάθε είδους ανάγλυφο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ