Δοκιμάζουμε το Ford Focus ST 2.0 TDCI 185 PS [photos]


H Ford ενέδωσε έστω και καθυστερημένα στη «μόδα» των ντιζελάτων hot hatch με το καλύτερό της mainstream πάτωμα, αυτό του Focus σε έναν εξαιρετικό συνδυασμό σπορ και φιλικού χαρακτήρα.

  • 10/2/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Μπορεί να ηχούν ακόμη στ' αυτιά μας τα σκασίματα από τις εξατμίσεις του Focus RS αλλά ας μη γελιόμαστε.

Αυτά είναι «άλλα κόλπα» και οι φίλοι της μάρκας μπορούν πάντα να κοιτούν και στα πιο «χαμηλά ράφια» για κάτι πιο γήινο, για κάτι όμως που επίσης να χαίρεσαι να το οδηγείς. Ενα από αυτά είναι και το Focus ST στην έκδοση diesel. Η σχεδίασή του εξωτερικά δεν του επιτρέπει να ξεχωρίζει αν είναι diesel ή βενζίνης.

Αυτό κατά μία έννοια είναι καλό. Μάλιστα από κάποια οπτική δεν απέχει πολύ από το θηρίο των 350 ίππων, κι ας απέχει σχεδόν μισή ισχύ. Είναι λοιπόν αρκετά αθλητικό με δυναμικό εμπρός μέρος, αθλητικό πίσω και με πινελιές που κάνουν τη διαφορά στην κατηγορία όπως η διπλή κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση.

Το «εργασιακό περιβάλλον» του είναι γνωστό από το κανονικό ST με flat-bottom τιμόνι, τη συστοιχία θερμοκρασίας νερού, πίεσης λαδιού και πλήρωσης του turbo στην κορυφή του ταμπλό καθώς και τα πολύ καλά καθίσματα με κάπως μέτρια όμως στήριξη στους μηρούς.

Οι χώροι είναι οικογενειακοί και…πεντάθυροι (άλλο ένα προσόν για hot hatch αυτοκίνητο) αλλά η εργονομία θέλει κάποια εξοικείωση σε ό,τι έχει να κάνει με το Infotainment σύστημα της Sony.

Η άποψή μας

Αυτό που δεν χρειάζεται εξοικείωση είναι ο τρόπος οδήγησης. Η σοφτ πλευρά της σπορ οδήγησης μπορεί κανείς να πει, αρχής γενομένης από την απόδοση του δίλιτρου κινητήρα diesel που είναι μόλις 185 ίπποι αλλά με πλούσια ροπή 400 Nm που εμφανίζεται παντού, από τις 1.500 rpm μέχρι τις 4.000 rpm.

Αυτό το «πλούσια» βέβαια μεταφράζεται σε torque steer που ακόμα και με τα κορυφαία ελαστικά της Goodyear, τα Eagle F1 μπορεί να έρθει με 1η, με 2α με 3η... με την οποία μπορείτε να κινηθείτε σε πλείστες περιπτώσεις ιδίως εντός των τειχών. Είναι μετά από τα παραπάνω προφανές ότι τα ελαστικά χρειάζονται ζέσταμα. Οταν αυτό επιτευχθεί «δουλεύουν» θαυμάσια, επιτρέποντας στο ST diesel να κρατάει υπέρλαμπρα.

Δεν διαθέτει κάποιο σύστημα παραμετροποίησης του κινητήρα -όπως όλα τα Ford- αν και εδώ θα το θέλαμε. Και παρά την κάπως ελαφριά αίσθηση του τιμονιού, δεν παύει να εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη.

- ΣΥΝ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΑΜΗΛΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΙΜΗ

- ΠΛΗΝ: ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΠΟΡ ΣΤΟ ΟΡΙΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Η κατανάλωση από την άλλη είναι πραγματικά χαμηλή είτε κινείσαι με υψηλό ρυθμό, σε απλό, «σταμάτα-ξεκίνα» είτε ακόμα πιο χαμηλά σε ταξιδιωτικό τέμπο. Σε μεικτή δική μας χρήση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 7,5 l/100km ενώ έχει και start/stop. Είναι πάντως λιγότερο αθλητικό σε επίπεδο απόδοσης απ' ό,τι φαντάζεται κάποιος συγκριτικά με το ST βενζίνης, μια και οι ηρωικές αλλαγές στον κόφτη δεν απαντώνται εδώ.

Το αυτοκίνητο λόγω diesel κρεμά μετά τις 4.500 rpm οπότε θέλει εξοικείωση στο πώς μπορείς να κινηθείς γρήγορα. Είναι όμως σφαιρικά πολύ, πολύ γρήγορο και οδηγικά μπορεί να προσφέρει πάμπολλες ώρες διασκέδασης και ευχαρίστησης. Εμάς μας κέρδισε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - FORD FOCUS ST DIESEL

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.997
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 136(185)/3.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 400/2.000
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: GOODYEAR EAGLE F1 SYMMETRIC
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ: 235/40-R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.362x1.823x1.471
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.648
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.389
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 363/1.148
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 60

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 217
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)
  • 0-80 km/h: 6,1
  • 0-100 km/h: 8,5
  • 0-120 km/h: 12,0
  • 0-400 m: 16,2
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)
  • 50-80 km/h (ΜΕ 3η): 3,0
  • 70-100 km/h (ΜΕ 4η): 4,3
  • 80-120 km/h (ΜΕ 5η): 7,4
  • 90-120 km/h (ΜΕ 6η): 7,4
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h: 29,3
  • 120-0 km/h: 51,8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,0/3,8
  • ΜEΙΚΤΗ*: 4,2
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*
  • ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA): 110
  • 90 km/h (ΜΕ 4η): 64
  • 110 km/h (ΜΕ 5η): 68
  • 130 km/h (ΜΕ 6η): 69

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*: 30.941
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 107,8

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 8
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 8
  • VALUE FOR MONEΥ - 8
  • ΣΥΝΟΛΟ - 83